הרוג מרקטה ברחובות • ירי מסיבי לגוש דן ולדרום • צה”ל תוקף

"מטרות המבצע הושגו": זה מה שהוחלט בהערכת מצב שקיימו במערכת הביטחון עם נתניהו • עד 20:00: צה"ל תקף 191 מטרות, 179 יירוטים, 152 שיגורים כושלים, 620 שיגורים חצו לישראל • אחרי שמפקדו חוסל בלילה: חוסל סגן מפקד הכוח הרקטי - הבכיר ה-5 שסוכל • עדכונים שוטפים
חיים טוויל
כ' אייר התשפ"ג / 11.05.2023 10:02

מבצע מגן וחץ: מטוסי קרב של חיל האוויר חיסלו הלילה (חמישי) את עלי ע’אלי, מפקד הכוח הרקטי של הג’יהאד האסלאמי ברצועת עזה, בעת שהיה בדירת מסתור בחאן יונס.

על פי דיווחים, בתקיפה נהרגו גם שני מחבלים שהיו עימו בדירת המסתור – אחד מהם אחיו.

היום אחר הצהרים חוסל סגנו.

דובר צה”ל עדכן כי נכון לשעה 14:30, מתחילת מבצע “מגן וחץ” זוהו 547 שיגורים מרצועת עזה לעבר ישראל. 394 מהרקטות חצו את הגבול לשטח ישראל ו-175 מהן יורטו. עוד נמסר כי אחת מכל חמש רקטות נפלה בשטח הרצועה.

מתחילת המבצע תקף צה”ל 166 מטרות בעזה.

עדכונים שוטפים: 

00:55: מבצע ‘מגן וחץ’ –  היום טופלו בבית החולים קפלן ברחובות 16 בני אדם, כאשר 14 מהם שוחררו. 2 נוספים נשארו לאשפוז, מצבם קל.

00:25: משרד הבריאות הפלסטיני: מתחילת המבצע – 30 הרוגים ברצועת עזה, בהם 6 ילדים ו-3 נשים, בנוסף ל-93 פצועים בדרגות שונות.

00:16:  גדודי אבו עלי מסטפא, הזרוע הצבאית של החזית העממית: עדי א-לוח שנהרג מתקיפת צה”ל – היה פעיל בשורותינו

23:58:צה”ל תוקף  מטרות של הג’יהאד האסלאמי ברצועת עזה. משרד הבריאות בעזה דיווח על הרוג נוסף בתקיפה במרכז הרצועה.

23:21: בתום הערכת המצב הביטחונית: רה”מ נתניהו ושר הביטחון גלנט הנחו להמשיך ולגבות מחיר כבד מהג’יהאד האיסלאמי – המערכה תימשך ככל שיידרש. בקרב המשתתפים בהערכת המצב, תמימות דעים שמטרות המבצע הושגו. במקביל לפעילות ברצועת עזה הוחלט להגביר את הלחץ על הג’יהאד ולהבהיר לארגון הטרור – המשך הירי יוביל את ישראל להסלים את תגובותיה. בנוסף התקבלה החלטה גם להגביר את הלחץ על החמאס שיחל לפעול כדי לרסן את הג’יהאד.

22:35: הג’יהאד האיסלאמי: “מטחי הרקטות לא ייפסקו עד שתיפסק מדיניות התוקפנות וחיסולי מנהיגינו”.

22:35: הלימודים בראשון לציון, בבת ים ובחולון יפעלו מחר כסדרם, זאת במידה ולא תהיינה התפתחויות נוספות במהלך הלילה.

צילום: קובי גדעון/לע”מ

22:27: ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים כעת, בעקבות ההתפתחויות בשעות האחרונות, הערכת מצב ביטחונית טלפונית, מהקריה בתל אביב. בשיחה משתתפים שר הביטחון יואב גלנט, השר לעניינים אסטרטגים רון דרמר, ראש הסגל צחי ברוורמן, ראש המל”ל צחי הנגבי, ראש השב”כ רונן בר, הרמטכ”ל הרצי הלוי, מנכ”ל משרד רה”מ יוסי שלי המזכיר הצבאי של רה”מ אלוף אבי גיל, ר’ אמ”ץ אלוף עודד בסיוק, ר’ אמ”ן אלוף אהרון חליוה ומתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף רסאן עליאן.

22:05: לאחר הלוויתה של אמו ע”ה:  שר הביטחון יואב גלנט, משתתף כעת מרחוק בהערכת המצב עם בכירי מערכת הביטחון בראשות ראש הממשלה.

21:27: בשני מטחים לעבר העיר אשקלון  נורו 21 רקטות בדקות האחרונות. עד כה באשקלון מתחילת מבצע ׳מגן וחץ׳: 89 רקטות, 21 מטחים.  פגיעה ישירה אחת בבית. ללא נפגעים.

21:12: כלי טיס של צה”ל תקפו לפני זמן קצר שתי מפקדות מבצעיות, ארבעה משגרי רקטות מוטמנים, שתי עמדות צבאיות ושתי עמדות לשיגור פצצות מרגמה של ארגון הטרור הג’יהאד האסלאמי ברצועת עזה.

21:07: הירי מתרחב: אזעקות הופעלו בבת ים, בחולון ובראשון לציון.

21:03: מטח כבד באשקלון, שדרות ועוטף עזה

21:00 – התרעות צבע אדום בנתיבות , עוטף עזה ובשער הנגב

20:07: גורם מדיני בכיר אמר: “במידה ויימשך הירי לעבר ישראל ימשכו התקיפות ברצועה, כולל המשך הסיכולים וגביית מחיר כבד נוסף מהג’יהאד – אש תיענה באש. ישראל תבוא בחשבון ותגבה מחיר על הכוונת טרור מרצועת עזה ליהודה ושומרון”.

20:06:  עמית סגל: רקטה נפלה במרחק של כ-50 מטרים מהשרה אורית סטרוק, במטח שנורה לעיר שדרות. נהגה, שיישב ברכב לא נפגע.

19:46: ראש הממשלה בנימין נתניהו בהערכת מצב עם קציני המודיעין במזכירות הצבאית,  בלשכתו בקריה בתל-אביב. צילום:  קובי גדעון /לע”מ

19:45: המרכז הרפואי קפלן – הגיעה פצועה נוספת במצב קל. סך הכל עשרה פצועים.

19:40: צה”ל תקף פעיל ששיגר פצצות מרגמה לשטח מדינת ישראל בדרום רצועת עזה ואת המשגר ששימש אותו.

19:22: סיכום לפגיעה הישירה בבניין מגורים ברחובות: 9 נפגעים: 1 הרוג, 4 בינוני, 2 קל ו-2 חרדה.  פונו  5 נפגעי גוף, בהם גבר בן 74 וגבר כבן 50 ושתי נשים כבנות 70 בינוני ואחד קל. בנוסף פונו שני נפגעי חרדה

החובשים של מד”א ידידיה חכמון ותומר פשקו סיפרו: “כשהגענו לרחוב ראינו הרס רב בבניין, מיד נכנסו פנימה והתחלנו בסריקה בדירות, בדירה בקומה השלישית אותר נפגע מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה מאוד ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו. בדירה נוספת בדירה אותר גבר בן 74 שרגלו לכודה מתחת להריסות, הוא חולץ ע”י כוחות הכיבוי והועבר באמצעות אלונקה לאמבולנס מד”א שפינה אותו להמשך טיפול בבית החולים כשמצבו בינוני. כוחות גדולים נוספים של מד”א שהגיעו למקום העניקו טיפול רפואי ל-3 נפגעים נוספים במצב בינוני ולנפגעת במצב קל”

19:19: זוהתה פגיעה בכביש 4 לדרום אחרי מבקיעים, הכביש נחסם לתנועה עד לסיום טיפול חבלני המשטרה.

19:12:  אישה בת 82 נפצעה קל מפגיעת רסיסים בגפיים התחתונות, כתוצאה מפגיעת רקטה בחצר במושב במועצה אזורית שדות נגב. פונתה לבית החולים סורוקה. נפגע חרדה כבן 90 פונה גם הוא.

בשדות נגב. צילום: דוברות המשטרה

19:08: במטחים האחרונים נמצאו 3 פגיעות במבנים בשדרות  – פגיעה במבנה ציבורי בו שהו מספר עובדים. פגיעה ישירה בבית מגורים בו שהו זוג מבוגר ופליט מאוקראינה ופגיעה בחצר בית. בכל האירועים אין נפגעים בגוף, נגרם נזק למבנים. מספר נפגעי חרדה טופלו על ידי כוחות ההצלה וצוותי חוסן.

19:00: צה”ל תקף שני משגרי רקטות מוטמנים, מנהרה התקפית תת-קרקעית ומתחם צבאי של הג’יהאד האסלאמי.

18:53: המרכז הרפואי קפלן: עד כה הגיעו שבעה פצועים. פצועה אחת בת כ-70 מטופלת בחדר הלם יציבה ובמצב בינוני, ושישה פצועים נוספים במצב קל.

18:51: המשטרה יחד עם גורמי רפואה, כב”ה ופיקוד העורף ממשיכים בסריקות במבנה שנפגע מרקטה ברחובות, אחר נפגעים נוספים. מהמקום פונו עד כה אדם אחד ללא רוח חיים, 2 נפגעים באורח בינוני וחמישה נפגעי חרדה.

18:51:  כלי טיס תקף לפני זמן קצר משגרי רקטות של ארגון הטרור הג’יהאד, מיד לאחר שבוצע ממנו שיגור לעבר ישראל מרצועת עזה.

18:50: עובד זר כבן 30 נפצע מרסיסי רקטה שנפלה בשטח פתוח במועצה אזורית אשכול.  מצבו בינוני.

18:45: גורם מדיני: “השיחות בין הצדדים בהילוך נמוך. לא ברור מה אנשי הג’יהאד האיסלאמי מעוניינים להשיג כרגע. אנחנו מוכנים עם תגובה קשה”.

הזירה ברחובות. צילום: איחוד הצלה

18:38: פצוע אנוש מהפגיעה הישירה ברחובות, 4 פצועים נוספים בהם לכוד בין ההריסות.

18:38: כ-20 שיגורים בארבעה מטחים לעבר אשקלון בתוך דקות אחדות. במקביל התרעות צבע אדום בעוטף עזה

18:30 | מטחים כבדים לעבר אשקלון, נתיבות ועוטף עזה

18:12: פגיעה ישירה בבניין ברחובות.

18:04: הירי מתרחב לשפלה: אזעקות ברמלה וברחובות

17:50: במערכת הביטחון מעריכים כי יהיה מטח רקטות לעבר שטח ישראל בעקבות הפעילות האחרונה של צה”ל, כולל אפשרות לירי לאזור המרכז. גורם מדיני בכיר המעורב במגעים להפסקת אש אמר “כי המצרים הורידו את רמת המעורבות שלהם בשיחות והן מתקיימות במינון נמוך יותר מכפי שהיה אתמול”. עוד הסביר הבכיר כי “כרגע השיחות בהילוך נמוך אם בכלל – והמבצע נמשך. לא ברור לנו מה אנשי הג’יהאד מעוניינים להשיג”.

17:47: אלוף פיקוד דרום אליעזר טולדנו:. “זיהינו את אבו דקה כבר לפני יומיים בחאן יונס, אבל בגלל שהיה עם משפחה שלו חיכינו שתהייה הפרדה בינו לבין המשפחה שלו. הוא עבר בין דירות בחאן יונס. לקחנו סיכונים שלא ייפגעו יותר מעבר אליו. הוא מת מפציעות בדרך לבית חולים”.

17:47: מטח נוסף לדרום: צבע אדום באשקלון ובעוטף עזה

17:42: צה”ל ושב”כ הודיעו כי נעצרו 25 מחבלים של הג’יאהד האסלאמי ברחבי יהודה ושומרון. ביניהם אחמד אבו נצר, בן 60 מכפר נעמה, מבכירי הגי’אהד בגזרה אשר עמד בקשר עם מאכוונים ברצועת עזה. האדי נזאל, בן 21 מקבאטיה, שהיה בקשר עם הבכיר שחוסל עז א-דין. עלאא אבו עאדא, בן 30 וסאגי עטיה, בן 35 מכפר נעמה, שהיו בעלי קשרים לרצועת עזה.

17:24:  משרד הבריאות הפלסטיני: 26 הרוגים ו-84 פצועים מתחילת המבצע

17:00: מפקד פיקוד דרום אלוף אליעזר טולדנו בשיחה לכתבים הצבאיים: “הולכים על סיכולים ממוקדים אחרי בכירים עם תפקוד גבוה. צריך למצות את פוטנציאל של המבצע ולהרוג בכירים בגי’אהד – לא מתעסקים בהפסקת אש או סגירה”.

16:50: שר הביטחון גלנט על חיסול הבכיר: “במבצע משולב לצה״ל ושירות הביטחון הכללי, את אחמד אבו-דאקה, שהיה אחראי למטחי הרקטות האחרונים על מדינת ישראל. הוכחנו פעם נוספת כי כל מי שאחראי לירי לשטח ישראל, ישלם את המחיר הכבד ביותר שיש”.

16:39:  חוסל אחמד אבו דאקה, בכיר בג’יהאד האסלאמי שהיה סגנו של מפקד הכוח הרקטי, שחוסל הלילה. אבו דאקה היה סגן מפקד הכוח הרקטי בג’יהאד ברצועת עזה ולקח חלק משמעותי בפיקוד ובביצוע מטחי הירי לעבר ישראל.

16:37:  מטח כבד לדרום, וגם לבאר טוביה.

16:30: למרכז הרפואי ברזילי הובאו מתחילת המבצע 32 נפגעים, מתוכם: 14 נפגעי חרדה ו-18 נפגעי גוף במצב קל.

15:50: גורם מדיני בכיר ל’כאן חדשות’: “המצרים לוחצים להגיע להפסקת אש. אנחנו נחושים להמשיך. נמשיך לפגוע בתשתיות של הג’יאהד כל עוד יהיה ירי על ישראל״.

15:50: גורם מדיני בכיר: “ישראל תמשיך בפעילותה עד הפסקה מוחלטת של שיגור רקטות לעברנו. לא נקבל שום ‘טפטוף’, אף רקטה שתשוגר אל עבר ישראל. רק שקט מוחלט וללא כל תנאי ייענה בשקט מצידנו”.

15:32: בעזה מדווחים על הרוג מתקיפות צה”ל ברפיח.

15:19: דיווחים פלסטיניים על תקיפות אווירית של צה”ל בצפון ובדרום הרצועה

15:15: לאחר הפוגה: אזעקות צבע אדום בעוטף עזה

14:30:  תקיפות צה”ל נמשכות: בפעילות משולבת של חיל האוויר, חיל הים וכוחות ארטילריה הותקפו בורות שיגור, מטרות ימיות ומוצבים של הג’יהאד האיסלאמי  בקו החוף בעזה.

14:08: שר החוץ המצרי: “המאמצים המצריים בהקשר ההסלמה ברצועת עזה עדיין לא הניבו את הפירות ואת התוצאות הרצויות”.

14:01: שר הביטחון יואב גלנט, סיים כעת חיתוך מצב עם הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי וראש השב״כ רונן בר.  גלנט: “הבעתי את הערכתי בפני כוחות צה״ל ושב״כ על הסיכול המדויק הלילה של ראש מערך הרקטות בג׳יהאד האסלאמי. הנחתי את כלל כוחות הביטחון לנקוט בכל האמצעים הנדרשים כדי להכין שורת פעולות נוספות, ולקיים מוכנות ודריכות גבוהה לאפשרות של התרחבות מעגל הירי”.

13:58: המגעים להפסקת אשמשלחת מצרית נמצאת בדרכה לישראל.

13:30: בליכוד מכחישים את הדיווחים שישראל הסכימה להפסקת אש. בהודעה שהועברה לחברי הכנסת מטעם דוברות המפלגה נכתב: “פייק ניוז מוחלט. נכון לרגע זה – אין הפסקת אש!”.

13:09:  זוהתה פגיעה ישירה בלול במטח האחרון למועצה אזורית אשכול, נזק כבד נגרם. מדובר בנפילה חמישית שאותרה בתוך אותו יישוב בשעה האחרונה, סמוך לבתי מגורים

13:04:   גורם ביטחוני בכיר: “ישראל לא התחייבה להפסקת החיסולים הממוקדים של גורמי הטרור”

12:56:  כלי טיס של צה”ל תקף לפני זמן קצר חמ”ל ששימש להכוונת ירי טילי נ”ט של ארגון הטרור הג’יהאד האסלאמי  במרחב רצועת עזה.

12:45: בחאן יונס שברצועת עזה החלה ההלוויה של מפקד המערך הרקטי של הג’יהאד, עלי ר’אלי, ושל אחיו שחוסלו הלילה בתקיפת צה”ל.

12:35: מקורות לאל-חדת’ הסעודי: חילוקי דעות לגבי חלק מהתנאים של הסכם הרגיעה – מעכבות את הגעתה של משלחת ביטחונית ישראלית למצרים כדי לחתום על ההסכם.

12:34: מקורות לאל-ערביה: הפלגים הפלסטיניים ביקשו מהמתווכים התחייבות בכתב מישראל על הפסקת החיסולים. ישראל נערכת לשליחת משלחת ביטחונית למצרים כדי לדון ברגיעה.

12:24: 3 נפילות אותרו לידי בתי יישובים במועצה האזורית אשכול

12:06: אזעקת צבע אדום בכרם שלום

11:59: מקורות לאל-ערביה: ישראל הביעה את הסכמתה להפסקה מיידית של האש בעזה, והודיעה למתווך המצרי כי תפסיק את מדיניות החיסולים, אלא אם כן מדובר באיום מיידי

11:38: כלי טיס של צה”ל תקף לפני זמן קצר עמדת תצפית להכוונת שיגורי נ”ט של ארגון הטרור הג’יהאד האסלאמי הפלסטיני במרחב רצועת עזה.

10:39: למרכז הרפואי ברזילי הובאו מתחילת המבצע 25 נפגעים, מתוכם: 10 נפגעי חרדה ו-15 נפגעי גוף במצב קל.

10:35: ראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידאן על החיסול הלילי של בכיר הג’יהאד: “אנו נותנים את הגיבוי המלא לממשלה ולכוחות הביטחון להמשיך את המבצע ככל הניתן ולפגוע בראשי ארגוני הטרור. המבצע הזה חייב לשנות את המשוואה – להחזיר את ההרתעה של מדינת ישראל ולהבטיח את ביטחונם של תושבנו”.

10:27: אזעקה באשכול: לוחמי כיפת ברזל ירטו רקטה אחת.  יותר מ-10 רקטות שוגרו לעבר יישובי המועצה אזורית אשכול מהבוקר.

10:03: אחרי הירי לעוטף: צה”ל תקף עמדת שיגור פצמ”רים של הג’יהאד בצפון רצועת עזה

09:34:  3 פצמ”רים נורו לשטח פתוח באזור העוטף

08:50: ההתרעה בעוטף: 6 פצמ”רים נורו לעבר ישראל, 2 יורטו בידי כיפת ברזל

07:37: גורם ישראלי: למרות המשך המבצע, יש עדיין מאמצים ושיחות להביא להפסקת אש. מצרים קטאר האו”ם וגם ארה”ב מעורבות בשיחות הללו, בעוצמה ובהשפעה שונה. לפי הגורם הישראלי, לכל הצדדים יש אינטרס להביא להפסקת אש.

07:34: ראש האופוזיציה לפיד בריאיון לאריה גולן: “זה מבצע נכון ומוצדק. אני חושב שצריך לארוז את האירוע הזה, זה הזמן. צריך לדייק בשאלה מתי יוצאים מאירוע. אין הישגים מידיים שישראל זקוקה להם מהמבצע. אין לנו תועלת שמחכים לה, צריך לעצור עכשיו”.

07:01: ברקע המגעים להפסקת אש, דובר צה”ל: “אותנו זה לא מעניין, מתרכזים ביוזמות התקפיות”.

יותר מ-500 רקטות נורו לעבר ישראל, כרבע מהשיגורים של הג’יהאד נפלו בשטח הרצועה. ארבעה אזרחים בלתי מעורבים, בהם ילדה בת 10, נהרגו מרקטות ששיגר ארגון הטרור ונחתו בשטח הרצועה.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות