ראש מערך הרקטות של הג’יהאד חוסל בדירת המסתור בחאן יונס

מטוסי קרב תקפו את דירת המסתור שבה התחבא עלי ע'אלי, מפקד הכוח הרקטי של הג'יהאד האסלאמי • נחשב לדמות מרכזית בארגון הטרור ועסק בניהול השוטף שלו • היה אחראי על תהליכי הכוונת וביצוע ירי הרקטות, בין היתר גם על המטחים האחרונים ב'מגן וחץ' • יחד איתו חוסלו עוד שניים
חיים טוויל
כ' אייר התשפ"ג / 11.05.2023 09:48

מפקד הכוח הרקטי של הג’יהאד האסלאמי בעזה עלי ע’אלי, שלקח חלק משמעותי במימוש מטחי הירי לעבר ישראל, חוסל הלילה (חמישי) בדירת מסתור בח’אן יונס בפעילות משותפת של צה”ל ושב”כ.

בחיסול, שבוצע בידי מטוסי קרב, נהרגו שני מחבלי ג’יהאד אסלאמי נוספים, לפי דיווחים פלסטיניים – אחד מהם הוא אחיו.

מדובר צה”ל נמסר: “מטוסי קרב של צה”ל תקפו וסיכלו לפני זמן קצר את עלי ע’אלי, מפקד הכוח הרקטי של הג’יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה, בזמן שהיה בדירת מסתור בחאן יונס. על פי דיווחים, בתקיפה נהרגו שני פעילי  ג’יהאד אסלאמי נוספים שהיו עימו בדירת המסתור”.

ע’אלי היה אחראי על תהליכי הכוונת וביצוע ירי רקטי לעבר שטח מדינת ישראל, בין היתר גם על המטחים האחרונים במבצע “מגן וחץ”. ע’אלי הכווין ולקח חלק במתווי הירי ובמטחי הרקטות שכוונו לישראל במבצע “שומר החומות” ובמבצע “עלות השחר”.

ע’אלי נחשב לדמות מרכזית בארגון ועסק בניהול השוטף שלו. הג’יהאד האיסלאמי התייחס לחיסול ומסר כי “מות מפקד יחידת הטילים לא יעצור את הטילים שלנו. אנחנו מסוגלים להרחיב את מעגל האש”.

הג’יהאד האסלאמי הגיב אחרי החיסול: “מדיניות החיסול בתקיפת מבני מגורים לא תעניק לאויב ניצחון, המכות הבאות יחשפו את חולשתו והיעדר יכולתו. מותו של מפקד היחידה הרקטית לא יעצור את ירי הרקטות, הזרוע יכולה להרחיב ולהגדיל את טווח הירי”.

התקיפות בעזה בוצעו לאחר שמטחי טילים נורו לעבר אזור הדרום אמש גם קרוב לחצות, על אף הדיווחים על הפסקת אש קרובה.

בצה”ל אומרים כי עד כה הותקפו במבצע 158 מטרות ברצועה. לעבר ישראל שוגרו יותר מ-500 רקטות, כ-150 מהן יורטו ויותר 100 שיגורים נפלו בשטח הרצועה. מתחילת המבצע נהרגו ברצועת עזה 25 פלסטינים ויותר מ-60 נפצעו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות