נתניהו: “הנחתנו על הג’יהאד בעזה את המכה הכי קשה בתולדותיו”

נתניהו, על רקע מטחי הרקטות והדיווחים על הפסקת אש: "יצרנו משוואה חדשה מול הג'יהאד האסלאמי" • גלנט: "התגובה הלילה הייתה קטלנית, אנחנו יודעים לשחזר אותה ככל שיידרש" • "הנהגה כמו של ראש הממשלה והקבינט במבצע הנוכחי עוד לא ראיתי"
חיים טוויל
י"ט אייר התשפ"ג / 10.05.2023 20:39

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט מגיבים הערב (רביעי) להמשך הירי של הג’יהאד האסלאמי מרצועת עזה – כשברקע דיווחים על הסכמה להפסקת אש שתיכנס לתוקפה בשעות הקרובות.

“אנחנו עדיין בעיצומה של המערכה. ברגעים אלו ממש כוחותינו תוקפים בעוצמה ברצועת עזה וגובים מחיר יקר מארגוני הטרור. אני רוצה לחזור ולומר: כל מי שפוגע בנו, כל מי ששולח טרור נגדנו – דמו בראשו.

העיקרון הזה, של כל מי שפוגע בנו ומנסה לפגוע בנו – דמו בראשו, קיבל היום חיזוק משמעותי במבצע “מגן וחץ”. הפיתוח של יכולות מודיעניות חדשות, והפיתוח המקביל של יכולות מבצעיות חדשות, בשילוב היוזמה שלנו, מייצרים משוואה חדשה.

אנחנו אומרים למחבלים ושולחיהם: אנחנו רואים אתכם בכל מקום, אתם לא יכולים להתחבא, ואנחנו בוחרים את המקום ואת הזמן לפגוע בכם. אנחנו ולא אתם. לא רק בתגובה גם ברגיעה – הבחירה שלנו.

עד כה הנחתנו על הג’יהאד האיסלאמי בעזה את המכה הקשה בתולדותיו. בתוך שניות ממש, שתי שניות, באמצע הלילה, חיסלנו במקביל, בשלושה מוקדים נפרדים במקביל, את בכירי ארגון הטרור. פגענו במערך הנ”ט שלו, במחסני התחמושת שלו ובמפעלי ייצור הרקטות שלו.

בתגובה לפעולות שלנו – הג’יהאד האיסלאמי שיגר רקטות לעבר ישראל. כרבע מהרקטות, אולי קרוב לשליש, נפלו בשטחם. את הרוב המוחלט של הרקטות יירטנו באמצעות מערכות ההגנה שלנו. אני רוצה גם לשבח כאן את משרד הביטחון ואת מערכת הביטחון שהביאה גם מערכות חדשות שנכנסו היום לפעולה בהצלחה.

לשמחתנו, עד לרגע זה, אף אזרח ישראלי לא נפגע. אני מבקש מכל אזרחי ישראל להמשיך להישמע להנחיות פיקוד העורף. אתם עושים את זה היטב, וזה באמת מציל חיים.

בסך הכל בחודשים האחרונים סיכלנו למעלה מ-120 מחבלים. אני מבקש להודות לצה”ל, לשב”כ ולמערכת הביטחון שעובדים יחד סביב השעון גם בהגנה וגם ובהתקפה. אני מבקש להודות לאזרחי ישראל על הגיבוי והאמון המלא שהם נותנים לפעילות שלנו. אני מבקש להודות לתושבי הדרום, שעם ראשי היישובים שלהם שוחחתי היום.

המערכה טרם הסתיימה. אנחנו נמשיך לעדכן אתכם. אנחנו נכנסנו לזה יחד, אנחנו עומדים בזה יחד ואנחנו ננצח יחד”.

שר הביטחון גלנט בהצהרה המשותפת עם נתניהו. “התגובה הלילה הייתה קטלנית, אנחנו יודעים לשחזר אותה ככל שיידרש. המערכה לא תמה, נערכים לכך שהיא תהיה ממושכת”.

“צה”ל וכוחות הביטחון הנחיתו מכה קשה על הג’יהאד האסלאמי בעזה. פתחנו את המערכה בסדרה של תקיפות מוצלחות ומדויקות, לצד סיכול הנהגת הארגון שנעשתה תוך פרק זמן קצר במבצע מתואם ומתוזמן בין צה”ל ובתוכו אגפי המודיעין, המבצעים חיל האוויר ושב”כ.

“אנחנו מוכנים להמשיך לפעול נגד הג’יהאד האסלאמי וכל אויב שיקרא עלינו תיגר – וגם נגד איומים שיתפתחו”, הוסיף גלנט. “בידינו כלי רב עוצמה, ולא נהסס להפעיל אותו כאשר מישהו קורא תיגר על נוכחתנו במקום הזה, בחירותנו ובריבונותה של ישראל. המציאות בה עלולים להיפגע אזרחים ישראלים לא מקובלת עליי”.

שר הביטחון סיפר: “שנים ארוכות אני במערכת הביטחון, ורמת תיאום כמו שקיימת היום בין צה”ל ושב”כ, יחד עם משרד הביטחון תחת ההנהגה של ראש הממשלה והקבינט, כזה עוד לא ראיתי. זה מרכיב עוצמה רב חשיבות עבור ישראל, והוא דגל וסימן לאויבנו להיזהר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות