פגיעות בבתים בדרום: 469 שיגורים, 153 יירוטים, 133 יעדים הותקפו

אשה שביתה נפגע מטיל באשקלון: "זו הפעם השנייה שזה קורה, בניתי ממ"ד אחרי הפעם הקודמת" •  רקטות פגעו בבית פרטי ובחדר אוכל בישיבת 'באר התלמוד' בנתיבות • לברזילי הובאו 16 נפגעים קל • הופצץ בית של בכיר ג'יהאד בח'אן יונס • אל-מיאדין הלבנוני: נעשה שימוש ברחפן מתאבד
חיים טוויל
י"ט אייר התשפ"ג / 10.05.2023 13:53

כמעט יממה וחצי מאז חיסול בכירי הג’יהאד האסלאמי: מחבלים מרצועת עזה החלו לשגר בצהריים (רביעי) מטחי רקטות לעבר ישראל – ובתוך שעה נורו יותר מ-100 רקטות.

נשמעו אזעקות צבע אדום במועצות האזוריות בעוטף, באשדוד, בשדרות ובאשקלון, וגם בתל אביב, בני ברק, גבעתיים, רמת גן, ראשון לציון ומרחב השפלה. הופעלה כיפת ברזל.

דיווחים שוטפים: 

2:05: צה”ל תקף מטרות של הג’יהאד האסלאמי בח’אן יונס שבדרום הרצועה. לפי דיווחים פלסטיניים, יש הרוגים ופצועים. בכמה מהדיווחים נאמר כי יעד התקיפה היה מפקד מערך הרקטות באזור דרום הרצועה, עימאד א-תראבין. ערוץ אל-מיאדין הלבנוני טוען כי נעשה שימוש ברחפן מתאבד.

1:44: צה”ל תוקף כעת מטרות של ארגון הטרור הג’יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה

00:11: גורם מדיני: לא עוסקים בהפסקת אש, רק באש

23:30: מרים קרן, בעלת הבית שנפגע מרקטה באשקלון: “זו הפעם השנייה שזה קורה, בניתי ממ”ד אחרי הפעם הקודמת”.

22:45: סיכום נתוני מבצע “מגן וחץ” נכון לשעה 21:30:

22:22: מסוקי קרב וכלי טיס של צה”ל תקפו אתר לייצור אמצעי לחימה של הג’יהאד. בנוסף, הותקפה מפקדה של היחידה הרקטית של הג’יהאד  בבית להיא שבדרום רצועת עזה, ובו חמ”ל שמשמש לתכנון ושליטה של מתווי ירי לעבר שטח ישראל.

21:25: כלי טיס של צה”ל תקף עמדת ירי נ”ט של הג’יהאד בדרום רצועת עזה. לפי ההערכה, העמדה שימשה את חוליית הטרור שחוסלה ברכבה על ידי מטוסי צה”ל אמש סמוך לחאן יונס. אחד המחבלים שחוסלו הוא סאא׳ד ג׳ואד עבד פרואנה, שהיה חבר בחולית נ״ט שקידמה פיגועים במבצע ״שומר החומות״ והיה מעורב בשורת ניסיונות לבצע פיגועי ירי נ״ט לאורך התקופה האחרונה. המחבל השני שחוסל הוא ואאל מוחמד צברי אגא, חבר חוליית נ״ט בחאן יונס שהיה מעורב בניסיונות קידום פיגועי נ״ט במבצע ״עלות השחר״.

21:23:  למרכז הרפואי ברזילי הובאו עד כה 16 נפגעים. 8 נפגעי חרדה. 8 נפגעי גוף עם חבלות כתוצאה מריצה לממ”ד בזמן האזעקה. כולם במצב קל.

21:22:  מקורות לאל-ג’זירה: השגת הסכם הפסקת האש כשלה – לאחר שהפלסטינים התעקשו לחייב את ישראל להפסיק את מדיניות החיסולים.

21:21: אין נפגעים בנפילות הרקטות בשדרות ובאשקלון, צוותי מד”א מטפלים בכמה נפגעי חרדה

21:15:  פצוע חרדה אחד מפגיעה ישירה בבית בשדרות. עיריית שדרות: במטח האחרון היתה פגיעה בעיר ואדם אחד נפגע חרדה.

21:15: אחרי אזעקה שנשמעה בבני ברק. יהודה הילדסהיים וחילי מילר חובשי איחוד הצלה: “הענקנו סיוע לילד כבן שנתיים שנפל על רגלו חלון חדר ממ”ד בביתו בבני ברק. אצבעותיו נפצעו ודיממו ולאחר חבישה ראשונית הוא פונה להמשך טיפול בבית חולים במצב קל ויציב”.

21:05: דיווחים על שתי פגיעות ישירות באשקלון ובשדרות, וירי רקטי לנתיבות. דיירת הבית באשקלון שהתה במרחב מוגן ולא נפגעה.

צילום: דוברות עיריית אשקלון

20:59: אחרי הצהרות נתניהו וגלנט: רקטות שוגרו מעזה לשדרות ועוטף עזה

20:36: במט”ח האחרון הגיעו דיווחים על שלושה פצועים שנחבלו קלות בדרך למרחב המוגן – בהם בן 66 מבאר שבע, בת 74 מגבעת שמואל, בן 60 משדרות ובן שמונה מגן יבנה.

20:34: מסוקי קרב תקפו ארבעה מתחמים צבאיים של הג’יהאד האסלאמי ברצועת עזה, בהם מתחמים המשמשים לאחסון אמצעי לחימה. בנוסף, הותקף מתחם צבאי המשמש את הכוח הימי של הארגון. בשעה זו צה”ל ממשיך לתקוף מטרות טרור של הג’יהאד.

20:25: השר סמוטריץ’ באולפן חדשות 12: “פגענו פגיעה אנושה בג’יהאד האיסלאמי, המבצע יסתיים אם הוא יפסיק לירות. אין הפסקת אש, פנו אלינו המצרים, ואם הג’יהאד רוצה להפסיק את האש – אהלן וסהלן”.

20:19: ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט ימסרו הצהרה לתקשורת ב-20:40.

20:11: איש הצלה על הפגיעה הישירה בנתיבות לחדשות 12: “כשהגענו למקום ראינו הרס בסלון הבית. גבר כבן 40 התהלך במקום כשהוא ללא חבלות כלל. הוא סיפר לנו שנשמע להנחיות מצילות החיים של פיקוד העורף ונכנס מיד עם שמיעת האזעקה למרחב מוגן ובכך ניצלו חייו”.

20:11: ההצהרה שתכנן נתניהו לשאת בדקות הקרובות בוטלה לפי שעה. ככל הנראה בעקבות המטח האחרון.

20:01: לאחר המטח הכבד: צה”ל תוקף כעת מטרות טרור של הג’יהאד האסלאמי בעזה.

19:54:  רסיס חדר דרך התקרה לחדר האוכל של ישיבת ‘באר התלמוד’ בנתיבות באמצע ארוחת הערב. אין נפגעים.

19:54:  גבר כבן 55 נחבל קלות ברגל בדרכו למרחב מוגן בבאר שבע, ושני בן אדם נפגעי חרדה באשקלון ובבאר שבע. לפי שעה, לא התקבלו דיווחים על נפגעים נוספים.

19:34: אזעקות בגוש דן, בשפלה ובעוטף עזה. לראשונה בסבב הנוכחי, אזעקה בבאר שבע.

19:32: מטח כבד ליישובי הדרום: אזעקות באשדוד ובבאר שבע. אזעקות גם בפלמחים ובאשדוד.

19:17: רה”מ נתניהו ושר הביטחון גלנט בהערכת מצב בקריה. צילום: חיים צח/לע”מ

19:17: הערוץ א-שרק הסעודי: הפסקת האש צפויה להתחיל בשעה 21:00

19:09: גורם מדיני בכיר: “הפסקת אש תיבחן רק במעשים ולא במילים”.

19:07: בצל המגעים להפסקת אש: רה”מ נתניהו צפוי לשאת הערב הצהרה לציבור

19:00: בזמן הדיווחים על הפסקת אש: צבע אדום בעוטף עזה

18:59: גורם מדיני ישראלי מאשר: “מתקיימים מגעים מתקדמים להפסקת אש, קיים לחץ גדול מצד הג’יהאד לסיים את המערכה”.

18:45: דיווח מצרי: “מצרים הביאה להפסקת אש באופן מיידי”

18:37: דיווחים בתקשורת המצרית: מצרים הצליחה במאמציה להשיג הפסקת אש בין ישראל לג’יהאד האיסלאמי.

18:07: משרד הבריאות הפלסטיני: 21 הרוגים ו-64 פצועים מתחילת המבצע בעזה

18:02:  יותר מ-300 רקטות עד כה שוגרו לישראל מעזה.

17:53: המצרים הודיעו לחמאס ולג’יהאד האיסלמי: הפסקת האש תיכנס לתוקף עוד הלילה.

17:40: דובר צה”ל: “יעדי המבצע הושגו. עד שאין הודעה רשמית על הפסקת אש – אנחנו לא עוסקים בעניין”.

17:20: פיקוד העורף מבצע הערכת מצב לגבי בקשת שר הביטחון להרחיב את ההגבלות לתושבים למרחק של עד 80 ק”מ מגבול הרצועה ויעדכן הנחיות בשעה 18:00. ההגבלות שחלות עד 40 ק”מ מהגבול כוללות: איסור להתקהל מעל 10 איש בשטח פתוח ומעל 100 איש בשטח בנוי, אין לקיים לימודים, מקומות העבודה יפעלו רק אם יש ברשותם ממ”ד או מקלט.

17:10: מצרים העבירה מסר לישראל: הג’יהאד האיסלמי מעוניין בהפסקת אש, התיווכים נמשכים.

17:00: דובר צה”ל פרסם סיכום נתונים של מבצע “מגן וחץ” נכון לשעה 16:00: 270 רקטות שוגרו מהרצועה, 3 נפילות מאומתות, 65 שיגורים כושלים, 62 יירוטים של כיפת ברזל. צה”ל תקף כ-53 מטרות בעזה.

16:14: גדודי אבו עלי מסטפא, הזרוע הצבאית של החזית העממית, הודיעה: “שניים מפעילנו נהרגו בתקיפת צה”ל באזור רפיח”.

16:09: ראש האופוזיציה יאיר לפיד ויו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ נפגשו היום בכנסת. בפגישה שוחחו על חשיבות הגיבוי לפעולות המבצעיות של צה”ל וכוחות הביטחון. בנוסף, השניים דנו בתיאום המהלכים המשותפים הנוגעים לשיחות ההידברות בבית הנשיא.

16:05: מועצה אזורית אשכול –  מהשעה 14:00 ועד כה נורו כ-70 רקטות לעבר שטח המועצה. רקטה אחת נפלה בתוך ישוב נירים ופגעה בגג גן ילדים ממוגן ללא נזק. רקטה נוספת נפלה סמוך ללול בכיסופים וגרמה לשריפה שנמצאת בשליטה. כל השאר נפלו בשטחים פתוחים מחוץ לישובים או יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. אין נפגעים בגוף ולא ידוע על נזקים.

16:00: לכיפת ברזל אחוזי יירוט מוצלחים עם יותר מ-90%. צה”ל ממשיך לתקוף בעזה אחרי שיגורי הג’יהאד וכמין מטרות לתקיפה עוצמתית יותר בהמשך. לג’יאהד לפחות 30% שיגורים כושלים שנפלו בשטח הרצועה.

16:00:  נתניהו הודיע לראש המטה לביטחון לאומי צחי הנגבי ושני בכירים נוספים כי “ההנחייה שלי שאנחנו מוכנים גם לאפשרות של התרחבות המערכה וגם, למהלומות קשות כבר עכשיו – וגם בהמשך. ידנו נמצאת על העליונה”.

 

15:43: מטוסי קרב תקפו שתי עמדות שיגור מרגמות השייכות לארגון הטרור ג’יהאד אסלאמי פלסטיני ברחבי רצועת עזה.

15:33: ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח טלפונית עם ראשי רשויות בדרום, ואמר להם: “נכונים לאפשרות של התרחבות המערכה ומהלומות קשות נגד עזה”.

15:20: גורם מדיני בכיר: “בהתאם להערכות, חמאס נמנע מלהיכנס למערכה גם כעת”.  נתניהו יקיים התייעצות עם גורמי הביטחון בשעה 18:00 בקריה בת”א.

15:06: משרד הבריאות הפלסטיני: 17 הרוגים ו-37 פצועים מתחילת המבצע.

14:56: רקטה פגעה בגג של גן ילדים ביישוב במועצת אשכול. נזק קל נגרם, אין נפגעים בגוף.

• רקטה אחת שוגרה לכיוון תל אביב ויורטה על ידי מערכת כיפת ברזל שהוצבה בגוש דן.

• עיריית אשקלון: בשעה הראשונה נורו לעבר העיר אשקלון 33 רקטות בשמונה מטחים. ללא פגיעות ישירות בשטח העיר.

•  לפי עיריית שדרות, נורו 9 רקטות לעבר העיר שדרות – כולן יורטו על ידי כיפת ברזל. “לפי המידע שבידינו, אין נפגעים בגוף ולא נגרם נזק לרכוש”. מאוחר יותר דיווחה העירייה כי רקטה פגעה בבית ריק בשדרות. אין נפגעים בגוף, נגרם נזק לבית.

• אישה כבת 60 נחבלה בדרך למרחב המוגן באשדוד, מצבה קל. כוחות הצלה פינו אותה לבית החולים אסותא בעיר.

• במוקד איחוד הצלה התקבלו עד כה דיווחים על כעשרה נפגעי חרדה, ומספר נפגעים קל שנחבלו כתוצאה ממעידה בדרכם למרחב מוגן.

• נמל התעופה בן גוריון פועל כבשגרה. לא קיימת כרגע השפעה על לוח הטיסות. נתיבי הטיסה הותאמו בהתאם לצורך ומתואמים עם חיל האוויר.

ליד תל אביב. צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

• מתאם פעולות הממשלה בשטחים במסר לתושבי עזה: “הנהגת הג’יהאד האיסלאמי עשתה טעות – ועל טעויות משלמים”.

•  יו”ר ועדת החוץ והביטחון, ח”כ יולי אדלשטיין: “כוחות הביטחון שלנו פועלים בנחישות ובמקצועיות ופוגעים בתשתיות הטרור ובזמן שמדינת ישראל מגינה על ילדיה – חבורת העכברים הפחדנים בעזה מתחבאת מאחורי ילדיה”.

•  חמאס פרסם הודעה אחרי הירי הרקטי שבה טען כי הוא עומד מאחורי השיגורים: “תגובת ההתנגדות היא מחייבת נגד כל תוקפנות. זו חלק מהתגובה על הטבח שבוצע והיא מאוחדת בשטח כדי להרתיע את ישראל”. למרות הצהרת חמאס, גורם ביטחוני העריך כי בשלב זה חמאס אינו מעורב באופן אקטיבי בירי.

•  בכיר בחמאס חו”ל שוחח עם רשת אל-מנאר, ערוץ הבית של חיזבאללה, אמר: “העיכוב בתגובה לתוקפנות הישראלית ברצועת עזה הוא חלק מהתגובה, תנו לנתניהו וחייליו להמתין. חמאס יהיה חלק מהתגובה הצפויה שתהיה חזקה וכואבת”.

מטוסי קרב תוקפים  משגרי רקטות ומרגמות מוטמנים השייכים לארגון הג’יהאד האיסלאמי ברחבי רצועת עזה.

בצה”ל זיהו בשעות האחרונות התנהלות של מחבלי ג’יאהד אסאלמי, סמוך למשגרים מוטמנים במספר מוקדים ברחבי רצועת עזה – והחלו בצהריים בתקיפה אווירית נרחבת על משגרים מוטמנים של הג’יאהד האסלאמי.

בשעה 11:45 הותקפו מחבלי  טרור בדרך לעמדת שיגור בחאן יונס. החוליה זוהתה על ידי כלי טיס של אוגדת עזה והותקפה מהאוויר עם מל”ט תוקף.

 

 

 

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות