החילונים זועמים: ‘מחיצת שולחנות’ הוקמה ב’שפה ותרבויות’

אמש פורקה מחיצת הגבס שחצצה בין בית הספר 'משכנות דעת' ל'שפה ותרבויות' • הבוקר הציבה ההנהלה החרדית שולחנות שימנעו תערובת בין התלמידים - והחילונים זועמים • העירייה: "מחפשים בכח לייצר כותרות שליליות"
יוני הראל
כ"ב אלול התשע"ד / 17.09.2014 14:46

הרוחות בבית שמש לא נרגעות, וכעת מגיע שלב נוסף במאבק על בית הספר ‘שפה ותרבויות’, הפעם על מחיצת השולחנות.

כזכור, לפני כשלושה שבועות, כשהוכנס בית הספר החרדי ‘משכנות דעת’ לשטח בית הספר החילוני ‘שפה ותרבויות’, בנתה העירייה מחיצת גבס בין המפלסים השונים בבניין, בכדי ליצור הפרדה בין הבנות החרדיות לבית הספר המעורב.

לאחר הניצחון של העירייה במשפט, החליט ראש העיר משה אבוטובל להסיר את המחיצה, ב”מחווה של פיוס”. אולם רק המחיצה שהוצבה בשטח החצר הוסרה, אבל המחיצה בתוך הבניין נשארה במקומה.

הנהגת ההורים של בית ספר שפה ותרבויות זעמו על כך, והודיעו כי אם לא תוסר החומה, הם ישברו אותה בעצמם. אמש בשעות הלילה, בכדי שלא להפריע ללימודים, הוסרה גם המחיצה הפנימית על ידי העירייה.

אך בכך לא תם הסיפור, הבוקר, החליטו במשכנות דעת, להעמיד שולחנות בין שני חלקי הבניין, בכדי למנוע תערובת בין הבנות החרדיות לבני ובנות בית הספר החילוני – וההורים שוב זועמים.

“בכל יום יש להם איזה קונץ אחר להתחכם איתו”, אומרים בוועד ההורים, “התחייבו בבית המשפט להסיר את החומה אבל הסירו רק בחוץ. איימנו שנפרק אותה בעצמנו – אז פירקו ושמו מחסום אחר. אי אפשר להמשיך ככה. להם אולי אין דברים אחרים לעשות, אבל כולנו אנשים עובדים שצריכים לפרנס משפחות ואנו לא יכולים כל הזמן לעסוק במשחקי הבריונות של העירייה”.

דובר עיריית בית שמש מתי רוזנצוויג מסר בתגובה, לתלונות החדשות מצד נציגי בית הספר שפות ותרבויות:

“מדובר בניסיון נוסף של נציגי שפות ותרבויות להלהיט את הרוחות ולעורר פרובוקציות מיותרות.

עיריית בית שמש הסירה מיוזמתה את כל המחיצות החיצוניות והפנימיות ובתיאום מלא עם משרד החינוך, כעת הכל תקין ובטיחותי באישור קצין הבטיחות.

בישיבה שהתקיימה שלשום בעיריית בית שמש עם משרד החינוך וביה”ס שפות ותרבויות סוכם כי אתמול לאחר שעות הלימודים תוסר המחיצה, על מנת שתלמידים לא יפגעו מהעבודות., וכך אכן פעלה העירייה ובלי כל קשר לאיומים כאלו או אחרים.

מנכ”ל העירייה עו”ד מתי חותה, ערך הבוקר סיור בבית הספר לבדיקת הטענות החדשות וגילה כי מדובר בזוטות שהינן ברמת טיפול של אב בית ובמידה והייתה הדברות תקינה בין מנהלות בית הספר לא הייתה נוצרת כל בעיה וכל חיכוך.

בסיום הסיור הגיעו הצדדים להסדר מלא בנוגע לשימוש בשירותים וסוכם כי יתקיים ערוץ הדברות בין המנהלות בתיווכה של מנהלת אגף החינוך בעירייה.

אנו מתפלאים על התנהלות ועד ההורים שמחפש לייצר בכוח כותרות שליליות לעיר בית שמש”.

שפות ותרבויות

שפות ותרבויות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות