נתניהו: ‘מציע לאויבינו, אל תתעסקו איתנו’. ומה איים השר כ”ץ?

ראש הממשלה בפתח ישיבת הקבינט: "אנחנו בעיצומה של מערכה, ואנחנו ערוכים לכל אפשרות. הזרוע הארוכה שלנו מגיעה לכל מחבל בזמן ובמקום שאנחנו בוחרים" • השר כ"ץ: "יש כאן מסר ברור לחמאס - אם תצטרפו לאלימות ולירי סינוואר ודף יהיו המטרות הראשונות שנפעל לסכל אותם" • צפו
אריה ריבקינד
י"ח אייר התשפ"ג / 09.05.2023 18:42

הקבינט המדיני ביטחוני מכונס הערב (שלישי) לדיון במבצע ‘מגן וחץ’, הנערך בקריה בתל אביב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח הישיבה: “יצאנו הלילה למבצע ‘מגן וחץ’. במאמץ משותף צה”ל והשב”כ חיסלו את שלושת בכירי הג’יהאד האיסלאמי ברצועת עזה.

“רבי המרצחים הללו אחראים לירי הרקטות מעזה לשטחינו ולהכוונת טרור מיהודה ושומרון נגד אזרחינו. כבר ביום בו נורו הרקטות בשבוע שעבר, הנחיתי, יחד עם שר הביטחון, להכין מבצע לסיכול ראשי המחבלים שבעצם קוטע את צמרת הארגון ברצועת עזה”.

הוא הוסיף: “העיקרון שלנו חד וברור: מי שפוגע בנו – אנחנו פוגעים בו, ובעוצמה יתרה. הזרוע הארוכה שלנו מגיעה לכל מחבל בזמן ובמקום שאנחנו בוחרים. אנחנו בעיצומה של מערכה, ואנחנו ערוכים לכל אפשרות. אני מציע לאויבינו – אל תתעסקו איתנו”.

לישיבה זימן נתניהו כמשקיפים גם את יו”ר ש”ס ח”כ אריה דרעי ואת יו”ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת יולי אדלשטיין.

חבר הקבינט המדיני-ביטחוני, השר ישראל כ״ץ, שיגר מסר מאיים לראשי חמאס, במידה ויצטרפו לירי בעקבות הסיכולים הממוקדים לבכירי בגיהאד האסלאמי.

“יש כאן מסר ברור לחמאס – אם תצטרפו לאלימות ולירי סינוואר ודף יהיו המטרות הראשונות שנפעל כדי לסכל אותם”.

לדבריו, “היתה פעולה יוצאת מן הכלל שבוצעה על ידי מערכת הביטחון וצה”ל בגיבוי השב”כ. ההחלטה התקבלה לפני שבוע מיד לאחר הירי על שדרות. היה ברור לחלוטין היעד ומערכת הביטחון אספה את החומר המודיעיני והתכוננה מבצעית”.

הוא הוסיף: “המדיניות שלנו מאוד ברורה: לא נשלים עם פגיעה באזרחי ישראל ולא ניתן לאיים עליהם. אם ינסו לפגוע בנו הם ייפגעו באופן קשה הרבה יותר.

“אנחנו נערכים לאפשרות של תגובה כזו או אחרת ונגיב בהתאם ולא נאפשר פגיעה באזרחים”.

הדיון בקבינט הסתיים לקראת השעה 20:10. בהמשך יקיימו ראש הממשלה ושר הבטחון הצהרה לתקשורת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות