כך עקף הרב ברלנד את האיסור – והוביל “הדלקה” בהילולא במירון

הרב ברלנד התחכם: הבעיר את הלפיד בהדלקה של 'שובו בנים' - והעביר אותו לחסידיו, שביצעו את ההדלקה של המדורה עצמה • התנועה לאיכות השלטון: "ביזה את אירוע ההדלקה ואת החוק, ועליו לתת את הדין על כך"
חיים טוויל
י"ח אייר התשפ"ג / 09.05.2023 13:40

בין עשרות אירועי הדלקה שהתקיימו אמש (שלישי) במירון, הייתה גם ההדלקה של קהילת ‘שובו בנים’ בראשות הרב אליעזר ברלנד.

חוגגים את ההילולא: כל מה שאתם צריכים לדעת לפני הנסיעה למירון

במשרד ירושלים ומסורת, האחראי על ההילולא, איימו כי אם המנהיג המורשע של ‘שובו בנים’ ידליק מדורה במירון יוטלו על הקהילה קנסות כספיים ובשנים הבאות תישלל זכותה להדליק בהר.

אלא שבשעה 3:45 נחשף כי, כצפוי, הקהילה מצאה פתרון מתחכם כדי לעקוף את האיסור שהטיל המשרד: הרב ברלנד הדליק את הלפיד, ואחד החסידים הדליק איתו את המדורה.

שר המורשת הרב עמיחי אליהו אמר אתמול לרשת ב’: “אם אליעזר ברלנד ידליק מדורה במירון – זו תהיה חרפה שאין כדוגמתה”.

לפי ‘ישראל היום’, ארגונים אקטיביסטים אזרחיים, שעמדו בחזית המאבק נגד הרב ברלנד, מבטיחים כי יעתרו לבג”ץ, על מנת לממש את הערבויות ולנסות למנוע מהקהילה זכות הדלקה לצמיתות. אולם, נראה כי ההדלקה התקיימה בצורה שתאפשר התנצחות משפטית.

התנועה לאיכות השלטון קראה היום לנקוט צעדים משמעותיים נגד קהילת ‘שובו בנים’, בעקבות מה שהם מכנים: “הפרת נוהל ההדלקות במירון”.

התנועה לאיכות השלטון דורשת במכתב ששיגרה למשרד מסורת ישראל, כי המשרד ינקוט צעדים משמעותיים נגד הרב ברלנד וקהילת שובו בנים, ואף יכריז כי חל איסור על הקהילה לנהל אירועים והדלקות בשנים הבאות במתחם קבר הרשב”י.

מטעם התנועה לאיכות השלטון נמסר: “לא ייתכן שעבריין מורשע ישים את השר האחראי ללעג ולקלס, יבוז לדין ולהחלטות החלות, וישים עצמו מעל החוק. אם הדיווחים בתקשורת אכן נכונים, נראה כי ברלנד ביזה את אירוע ההדלקה ואת החוק, ועליו לתת את הדין על כך”.

ארגון ‘בצלמו’ שיגר במכתב רשמי ליועמ”ש משרד ירושלים ומסורת, עו”ד שירה שושנה, להוציא לפועל את הסנקציות.

במכתב שכתב מנכ״ל הארגון שי גליק נכתב: “אני דורש מכם כעת לקיים את ההתחייבויות, ראשית להודיע באופן מיידי על חילוט הערבויות, שנית על שלילת ההיתר לפחות למספר שנים. אי הפעלת הסנקציות האלה תהפוך את מדינת ישראל מגוף שומר חוק לגוף שמפאר ומאדיר עברייני מין”.

מנכ״ל בצלמו אמר לחרדים 10: “לא ניתן לאף אחד לפגוע בנפגעי ונפגעות עבירות מין. נמשיך להוביל את המאבק למען טוהר וקדושת המחנה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות