2:00 לפנות בוקר • צה”ל מציג: כך חוסלו בכירי הג’יהאד בעזה • צפו

המבצע נדחה פעמיים בגלל מזג אוויר וכדי למנוע פגיעה בבלתי מעורבים • בתקיפה היו מעורבים 40 כלי טיס - שתקפו שלושה יעדים
חיים טוויל
י"ח אייר התשפ"ג / 09.05.2023 12:08

מבצע “מגן וחץ”: דובר צה”ל מפרסם היום (שלישי) את תיעוד החיסול של בכירי הג’יהאד האסלאמי  ברצועת עזה.

חוגגים את ההילולא: כל מה שאתם צריכים לדעת לפני הנסיעה למירון

התיעוד מראה את הירי על הבניין שבו שהה מפקד מרחב צפון של הג’יהאד חליל בהיתיני ואת הירי על ביתו של מזכיר המועצה הצבאית בג’יהאד האסלאמי הפלסטיני ג’האד ע’נאם.

במכת הפתיחה של המבצע הלילי חוסל גם טארק עז א-דין, האחראי על הכוונת פעולות טרור ביהודה ושומרון.

לפי דיווחי הפלסטינים, 13 בני אדם נהרגו בתקיפה ויותר מ-20 נפצעו.

המבצע נדחה פעמיים בגלל מזג אוויר וכדי למנוע פגיעה בבלתי מעורבים.

מקורות פלסטינים טוענים, כי מנהיגי גדודי אלקודס – הזרוע הצבאית של הג’יהאד האסלאמי שחוסלו לפנות בוקר – התכוננו לנסיעה לקהיר ולמדינות נוספות, זאת בשעה שחברי הזרוע המדינית של הארגון כבר שוהים בעצמם בקהיר.

המקורות אמרו לעיתון היומי הפלסטיני ‘אל-קודס’, כי ההתנקשות במנהיגי הג’יהאד האיסלאמי התרחשה בתקופה שבה חברי הלשכה המדינית של התנועה נסעו לקהיר, לקיים פגישות מדיניות ודיפלומטיות.

לפי המקורות, ראשי החטיבות שחוסלו הסתתרו עד לרגע האחרון וברגע שהודיעו להם מהלשכה המדינית שנסיעתם לקהיר מאושרת, יצאו השלושה מהמסתור על מנת להיפרד ממשפחותיהם לקראת הנסיעה, או אז חוסלו.

דובר צה”ל קיים הבוקר תדרוך לכתבים הצבאיים: “במהלך הפעולה נהרגו בכירים שהיו קשורים באופן ישיר לירי לעבר ישראל. אחד מהם אף ניסה להעביר יכולות ירי רקטי ליהודה ושומרון.

“מי שירה רקטות לעבר שדרות ופעל ללא הרף לפגוע באזרחים – לא יישאר ללא פגע. הפעולה היתה ממודרת, וההפתעה התאפשרה כתוצאה מעבודה משותפת עם השב”כ”.

לדבריו, התקיפה הישראלית היתה מורכבת מאוד ובוצעה בלב השטח הבנוי ברצועה. “מדובר בתקיפה של שלושה יעדים שונים בעיר עזה, לצד תקיפה ברפיח. 40 מטוסים לקחו חלק בתקיפה, והיו באוויר במהלך הפעולה”.

הוא הוסיף: “כל המבנים התפרקו בסביבות השעה שתיים בלילה, כאשר הפעילים שהיו בדירות מצאו את מותם. ברצועת עזה מדווחים על שישה-שבעה הרוגים בתקיפות הללו. בנוסף, הותקפו עוד כעשר מטרות תשתית של הג’יהאד האיסלאמי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות