מבקר המדינה יחקור התנהלות הקבינט • ייבדקו גם ההדלפות

מבקר המדינה יבדוק את ההחלטות שהתקבלו לקראת מבצע 'צוק איתן' ובמהלכו, ויתמקד בנושא המוכנות למנהרות הטרור • יו"ר הוועדה לביקורת המדינה הנחה את המבקר: לבדוק החלטות הקבינט והממשלה - וההדלפות מהם • ח"כ יצחק כהן מש"ס דורש: דיון דחוף על "אי סדרים בדיוני הקבינט במהלך המבצע"
כ"ב אלול התשע"ד / 17.09.2014 13:17

 יו”ר הוועדה לביקורת המדינה, ח”כ אמנון כהן, הנחה היום (רביעי) את מבקר המדינה  לבדוק את החלטות הממשלה והקבינט לקראת מבצע ‘צוק איתן’ ובמהלכו – בדגש על המוכנות לאיום המנהרות.

ח”כ כהן הדגיש בדיון של הוועדה לביקורת המדינה עם שר הביטחון משה יעלון, כי הממשלה כולה והקבינט בפרט – ידעו היטב על איום המנהרות, זמן רב לפני המבצע.

כהן הוסיף, עם זאת, כי ניכר שמאז כתיבת דו”ח מבקר המדינה בעניין, לפני כשמונה שנים, עברה מערכת הביטחון “כברת דרך רצינית”, לפי ההתנהלות צה”ל מול איום המנהרות במבצע עצמו.

מבקר המדינה הודיע בישיבה, שהייתה סגורה לתקשורת, כי הוא מכין דו”ח מיוחד בנושא – שיתפרסם בעוד חודשים אחדים.

יו”ר הוועדה הנחה את המבקר להוסיף לדו”ח ולכלול בו את התנהלות מערכת הביטחון, צה”ל, גורמי המודיעין והתעשיות הצבאיות במהלך מבצע ‘צוק איתן’ וכן לבדוק את החלטות הקבינט והממשלה – וההדלפות מהם, אם היו.

בתוך כך, על רקע מלחמת השרים בוגי יעלון ונפתלי בנט, העביר היום ח”כ יצחק כהן מש”ס פנייה דחופה למזכירות הכנסת, בבקשה לקיים דיון דחוף בוועדה לביקורת המדינה בנושא.

כהן מבקש כי בפגישה יהיה נוכח גם מבקר המדינה השופט בדימוס יוסף שפירא, וזאת בעקבות מה שהוא מכנה “אי סדרים בדיוני הקבינט במהלך מבצע ‘צוק איתן'”.

לדבריו, “מדובר בפגיעה ישירה בביטחון המדינה. ראוי שהנושא יחקר על ידי המבקר ויוסקו המסקנות הנדרשות. לא יעלה על הדעת שמאבק פוליטי יהיה על גב חיילי צה”ל ואזרחי ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות