זה העונש שקיבל טייס ‘אל על’ שכרז נגד הממשלה ביום השואה

שלושה שבועות לאחר שכרז לנוסעים במטוס כי "שואה יכולה לקרות רק בדיקטטורה", חברת התעופה תעניש את הקברניט דורון גינצבורג: נזיפה ושלילת סמכות למשך תקופה קצובה
חרדים 10
י"ז אייר התשפ"ג / 07.05.2023 22:08

שלושה שבועות לאחר שטייס ‘אל על’ כרז לנוסעים במטוס לפני ההמראה לניו יורק כי “שואה יכולה לקרות רק בדיקטטורה” –  מחר (שני) תקבע הנהלת חברת התעופה מה יהיה עונשו.

בחדשות 13 דווח, כי הקברניט הוותיק דורון גינצבורג צפוי לקבל מכתב נזיפה רשמי מהחברה, מאחר שכרז את דעתו האישית וללא סמכות, ובנוסף למשך תקופה קצובה גינצבורג לא יוכל לתפקד כמפקד המטוס, כלומר הוא לא יהיה הסמכות העליונה בטיסה.

לאחר המקרה טס הקברניט לניו יורק לפגישה לא רשמית עם בעלי החברה, שבה הציג את עצמו וסיפר מדוע כרז במטוס את דבריו.

כפי שדווח בחרדים 10, בסיום תהליך הבורדינג בנתב”ג של טיסה מספר 007 לניו יורק שהמריאה מנתב”ג בשעה 10:50 ביום הזיכרון לשואה, נשמע הקברניט אומר בכריזה: “דברים כמו יום השואה יכולים לקרות פוטנציאלית בדיקטטורות, ואנחנו נלחמים שישראל תישאר מדינה דמוקרטית”.

הטייס אמר דברים אלו בעברית ובאנגלית, ובכך קישר בין האירועים ההיסטוריים למחאה נגד הרפורמה המשפטית.

לפי הדיווח בחדשות 13, מרבית הטייסים בחברה מרוצים מהפשרה שהושגה, שכן מצד אחד אין פגיעה בשכר, אך יש התנצלות וענישה קלה, שאמורה לספק את התומכים ברפורמה, וגם לבטל את הסיכוי לחרם על אל על.

עם זאת, מבחינת מארגני המחאה, אם אכן יוטל על הקברניט העונש, יהיה זה לטענתם “ענישה חמורה”, והם מתכוונים להפגין בעמדות צ’ק-אין של החברה מסביב לעולם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות