ניצחון גדול לתנועת הימנית: ועדת הבחירות התנצלה על ההשמצה

לאחר שהושגה פשרה בתביעה שהגישה תנועת 'אם תרצו': ועדת הבחירות המרכזית הודתה שלא דייקה, כאשר קבעה כי מדובר "בחרושת פייק ניוז ופרק המשך בניסיונות של 'אם תרצו' לקעקע את אמון הציבור בתוצאות ובוועדת הבחירות"
חרדים 10
ט"ז אייר התשפ"ג / 07.05.2023 20:07

בבוקר יום הבחירות לכנסת ה-24, שהתקיימו ב-23 במרץ 2021, כשעה וחצי לאחר פתיחת הקלפיות, פרסמה תנועת ‘אם תרצו’ פוסטים ברשתות החברתיות לפיהם ישומון מפקחי טוהר הבחירות של ועדת הבחירות תקול ואיננו עובד ברחבי הארץ.

ההילולא: זה כל מה שאתם צריכים לדעת לפני הנסיעה למירון

נוכח זאת, פרסמה ועדת הבחירות המרכזית שני פרסומים לפיהם אין כל תקלה ביישומון, וכי מדובר “בחרושת פייק ניוז ופרק המשך בניסיונות של ‘אם תרצו’ לקעקע את אמון הציבור בתוצאות ובוועדת הבחירות”.

לאור אמירה זו הגישה תנועת אם תרצו תביעת לשון הרע נגד ועדת הבחירות.

לאחר הליך גישור בין הצדדים, פרסמה היום ועדת הבחירות המרכזית “הודעת הבהרה” – בה נכתב:

“הוועדה מבקשת להבהיר כי לאחר תום הבחירות, ערכה הוועדה בדיקה נוספת לעניין אופן הפעלת היישומון ממנה עלה כי חלק ממפקחי טוהר הבחירות לא הצליחו להתחבר ליישומון אולם אלה העבירו דיווחים לוועדת הבחירות באמצעים אחרים.

“נוכח האמור, ועדת הבחירות מצרה על חוסר הדיוק בפרסומים והאמור בהם”.

במשרד עורכי הדין שייצג את תנועת ‘אם תרצו’ בהליך המשפטי, אמרו בתגובה: “תנועת אם תרצו פועלת לקידום טוהר הבחירות בישראל. במסגרת זו התריעה התנועה על פגמים ותקלות שנפלו בהתנהלות הוועדה.

“במקום להתנצל, לפעול לתיקון התקלות ולהודות לאם תרצו כפי שהיה מצופה מגוף ציבורי השואף למנהח תקין, בחרה הוועדה באופן תמוה להכחיש את הטענות המוצדקות של אם תרצו ועוד הוסיפה חטא על פשע והכפישה את שמה הטוב של התנועה. בתגובה לכך פנתה אם תרצו לוועדת הבחירות בדרישה להתנצלות.

”ועדת הבחירות דחתה את הפניה ולא הותירה ברירה לאם תרצו אלא להגיש נגדה תביעה לבית המשפט. רק לאחר דיון בפני שופט נאלצה ועדת הבחירות להתנצל על האירוע המצער. חבל על התהליך המסורבל אך מוטב מאוחר מלעולם לא. נקווה להתנהלות ראויה יותר בעתיד”,

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות