בשורה לציבור החרדי: 1,700 דירות חדשות יתווספו לשכונת רמות בי-ם

בשורה לציבור החרדי:  התוכניות שמוביל ראש העיר ירושלים משה ליאון כוללות 1,700 יח"ד בגובה של עד 12 קומות, שטחי מסחר ותעסוקה, שטחים למבנים ומוסדות ציבור ופארקים שכונתיים • במטרה להתאים השכונה לתושבים: הוגדלו שטחי הציבור ויסללו שבילים לעגלות ילדים בין המפלסים 
יוני גרין
ט"ז אייר התשפ"ג / 07.05.2023 17:37

מהפכת דיור גם בבירה: עיריית ירושלים, באמצעות הוועדה המקומית לתכנון ובניה, המליצה להפקדה בוועדה המחוזית, שתי תוכניות בניה חדשות בשכונת רמות – במורדות שורק א’ ומורדות שורק ב’.

ההילולא: זה כל מה שאתם צריכים לדעת לפני הנסיעה למירון

תכניות הבניה החדשות מהוות יחד רצף אורבני לאורך שדרות רמות, שירחיבו את שכונת רמות לכיוון מזרח.

התוכניות כוללות 1,700 יח”ד חדשות במבנים בגובה של עד 12 קומות, שטחי מסחר ותעסוקה, שטחים למבנים ומוסדות ציבור ופארקים שכונתיים. התוכניות מציעות הרחבה משמעותית של שכונת רמות ומתן מענה למחסור הקיים בשכונה ביחידות דיור נוספות.

עוד כוללות התכניות כביש פנימי שיחבר בין השכונות העתידיות לשדרות רמות וליתר השכונות המקודמות במורדות שורק. אדריכל תכנית מורדות שורק א’ הוא אלי רכס ואדריכל תכנית מורדות שורק ב’ הוא קרלוס פרוס.

במסגרת הדיון, דרשה הוועדה להגדיל באופן משמעותי את היקף השטחים למבנים ומוסדות ציבור, על מנת לתת מענה הולם לצרכים של התושבים העתידיים.

עוד דרשה הוועדה, כי יסומן אזור חיץ בשיפולי המתחם, עבור מעבר צבאים והקמת טיילת גובלת לשטח החיץ – שתייצר מסלול הליכה נוחים גם לעגלות עם ילדים ותתחבר בעתיד לתכניות הנוספות המקודמות במורדות שורק.

בהמשך לכך, קבעה הוועדה כי יש לאפשר אמצעים שיקלו על נגישות הולכי רגל לעבור בין מתחמי הבינוי של התכנית, עקב הטופוגרפיה המאפיינת אזור זה של העיר ירושלים.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: “ירושלים חווה מהפכת בינוי אדירה שמטרתה היא לאפשר לזוגות צעירים לגור בעיר ולרכוש בה דירות. התכנית החדשה תרחיב את שכונת רמות לכיוון מזרח באופן משמעותי תוסיף 1,700 יחידות דיור, גנים ציבוריים, מוסדות חינוך לגיל הרך, בתי ספר חדשים, מרכז שכונתי מקומי וחיבורים הליכתיים לטבע הסובב את השכונה. אנחנו מתכוונים להמשיך להרחיב ולפתח את ירושלים, תוך שילוב הצרכים הקהילתיים לכל אזור ואזור בירושלים, למען צעירי ירושלים ועתידם”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות