למרות התנגדות האיחוד האירופי: “בן גביר ינאם, גם אם לא נוח להם”

השר לביטחון לאומי נבחר לייצג את הממשלה ב'יום אירופה' וב'איחוד האירופי' מתנגדים - ושוקלים את צעדיהם • לשכת בן גביר: "בדמוקרטיה מותר לשמוע גם דעות שונות"
אריה ריבקינד
ט"ז אייר התשפ"ג / 07.05.2023 09:27

ב’איחוד האירופי’ שוקלים לבקש שלא לשלוח נציג רשמי לאירוע ‘יום אירופה’, שאמור להתקיים ביום שלישי בישראל, זאת בעקבות שיבוצו של השר איתמר בן גביר כנציג הממשלה. כך דווח הבוקר (ראשון) ב’כאן חדשות’.

איפה אתה רוצה את ה’דירה בהנחה’ שלך? המדריך להשתתפות בתוכניות

זאת, לאחר שהופעל לחץ לשנות את שיבוצו של השר לביטחון לאומי לאירוע, לאור התנגדות נציגות האיחוד האירופי בישראל. בן גביר מסרב להתחלף, ומזכירות הממשלה לא מעוניינת להחליפו.

בלשכת השר לביטחון לאומי התייחסו הבוקר לדיווחים לפיהם באיחוד האירופי לא אהבו את שיבוצו של השר לביטחון לאומי כנציג הממשלה ב’יום אירופה’: “השר בן גביר שובץ כנציג ממשלת ישראל ביום אירופה ואישר את הגעתו. השר ינאם בין היתר על חשיבות המלחמה המשותפת בטרור, יברך את מדינות אירופה, יקרא לחיזוק שיתופי הפעולה וידגיש שיש להתאחד סביב המאבק בג’יהאד והטרוריסטים ובמקביל יציין כי ראוי שהמדינות לא יממנו מיזמים נגד חיילי צה”ל ותושבי ישראל.

“השר מאמין שגם אם נציגי האיחוד ‘לא תומכים בדעותיו’ כפי שפורסם בהודעתם, הם מבינים היטב שישראל היא דמוקרטיה ובדמוקרטיה מותר לשמוע גם דעות שונות”.

בשבוע שעבר טענו גורמים באיחוד האירופי כי חשו אי נוחות משיבוצו של בן גביר כנואם מטעם הממשלה באירוע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות