ירדן לחצה, ישראל התקפלה: חבר הפרלמנט שהבריח נשק שוחרר

חבר הפרלמנט הירדני שניסה להבריח בחודש שעבר במעבר הגבול אלנבי 177 כלי נשק לישראל - הוחזר לירדן • ישראל עומדת על דרישתה לקבל התחייבות שהוא ירצה עונש כבד בירדן על מעשיו • בחקירתו בשב"כ נחשף: מאז חודש פברואר 2022 ביצע 12 הברחות • מה עוד הבריח לישראל?
חרדים 10
ט"ז אייר התשפ"ג / 07.05.2023 09:12
מעבר אלנבי

ישראל התקפלה: חבר הפרלמנט הירדני עימאד אל-עדוואן, שנחשד בהברחת נשק לישראל ממעבר אלנבי – ישחרר היום (ראשון) מבלי שהועמד לדין. כך אישרו גורמים מדיניים.

איפה אתה רוצה את ה’דירה בהנחה’ שלך? המדריך להשתתפות בתוכניות

אל-עדוואן נעצר בחודש הקודם בחשד שניסה להבריח 100 ק”ג זהב, 160 אקדחים מסוג “גלוק” ו”זיג-זאוור” וכן 17 רובי M16, שהוסלקו בתוך התיקים.

השחרור מגיע אחרי לחצים גדולים שהפעילה ירדן וגורמים המקורבים ללשכת המלך עבדאללה על ישראל.

ביום שישי זכה חבר הפרלמנט לביקור מצד שגריר ירדן בישראל, שאישר כי מצבו הבריאותי טוב.

במסגרת הסכמים דיפלומטיים בין שתי המדינות הופעל לחץ כבד לשחרר את חבר הפרלמנט העצור, כאשר ישראל עומדת על דרישתה לקבל התחייבות שהוא ירצה עונש כבד בירדן על מעשיו – שהם בגדר עבירה ביטחונית, וגם על כך שסיכן את היחסים בין המדינות.

השב”כ חשף פרטים נוספים על חבר הפרלמנט הירדני: מאז חודש פברואר 2022 ביצע 12 הברחות של סחורות שונות אל תחומי מדינת ישראל, תוך שהוא מנצל את דרכונו הדיפלומטי. בין השאר הבריח בעלי חיים – ציפורים ויונים, וכן סיגריות אלקטרוניות וזהב.

עוד עלה בחקירה, כי מתחילת 2023 הבריח במספר הזדמנויות אמל״ח מירדן לתחומי מדינת ישראל.

במקביל לחקירתו בישראל, נעצרו על ידי כוחות הביטחון בירדן מספר גורמים אשר היו קשורים להברחות שביצע, לצד חשודים שנעצרו ביהודה ושומרון.

בשב”כ מציינים כי הוא הועבר לרשויות הירדניות לטובת המשך חקירה ומיצוי הדין.

גורם מדיני בכיר התייחס לסוגיית מעצרו של אל-עדוואן, ואמר: “הנושא מטופל על ידי מערכת הביטחון בשיתוף הדרג המדיני. מתקיים שיח שוטף מול הצד הירדני”.

עדואן נעצר בסוף החודש שעבר לאחר שהגיע עם שלושה תיקים גדולים – ומיד עורר את חשדם בודקי המכס במעבר. בעקבות חשיפת כלי הנשק, הוא נעצר והועבר לחקירת שב”כ, במטרה להבין מי שלח אותו, מי העביר לו את כלי הנשק הרבים – ומה היה היעד הסופי שלו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות