יחרים ישיבת הממשלה? בן גביר שוקל להחריף המשבר בקואליציה

בסביבתו של השר איתמר בן גביר אומרים כי מפלגתו תמשיך במחאה נגד מה שהגדירה "תגובה רופסת בעזה" - ואף תחריף אותה • יתכן שמחר בן גביר לא יתייצב בישיבת הממשלה ולא בישיבת ראשי הקואליציה • "אין לו עניין לפרק הממשלה, שיממשו 2-3 דברים מתוך כל מה שהובטח לציבור"
אריה ריבקינד
ט"ז אייר התשפ"ג / 06.05.2023 23:36

המשבר בין השר איתמר בן גביר וסיעתו לבין הממשלה מחריף: בסביבת השר לביטחון לאומי הבהירו הערב (מוצ”ש), כי החלטת מפלגת ‘עוצמה יהודית’ על החרמת המליאה והוועדות כאות מחאה נגד “התגובה הרופסת בעזה”, היתה צעד ראשון – וכי ייתכן שהמשבר מול ראש הממשלה נמצא לפני החרפה נוספת. כך דיווחה אנה ברסקי ב’מעריב’.

בשל כך, ב’עוצמה’ נשקלת האפשרות להרחיב את החרמה, ולכן יתכן שמחר בן גביר לא יתייצב בישיבת הממשלה ולא בישיבת ראשי סיעות הקואליציה.

גורמים בסביבת בן גביר אמרו: “אין לו עניין לפרק את הממשלה, אך גם אין לו עניין להישאר בממשלה שהיא ממשלת ימין רק על הנייר. יש לבן גביר רשימת דרישות שמורכבת מיותר מ-10 סעיפים, כולם – הבטחות בחירות לא של עוצמה יהודית, אלא של הליכוד והימין כולו. שיממשו 2-3 דברים מתוך כל מה שהובטח לציבור”.

הם הוסיפו: “חבל שבליכוד מזלזלים, נתניהו יהיה הראשון לדעת את הכוח של שישה אצבעות של סיעה שלא באה להצבעות. לא ברור שהכל אפשר לממש בתוך כארבעה חודשים, אבל יש תסכול מהתפקוד של הממשלה שהבטיחה ‘ממשלת ימין על מלא’ אבל בפועל אין רפורמה משפטית, אין סיכולים ממוקדים, תגובה לירי מעזה או מבצע צבאי ואין תגובה קשה על הטרור ביהודה ושומרון”.

גם ההחלטה של שר הביטחון יואב גלנט להחזיר גופות המחבלים, חברי ארגון הטרור גוב האריות – הרתיחה את בן גביר: “טעות חמורה שתעלה לנו ביוקר. עדיין לא מאוחר להוביל מדיניות ביטחונית עוצמתית והתקפית. עוצמה יהודית תמשיך להיעדר מההצבעות עד אשר ממשלת ישראל תשנה כיוון ותתחיל לקיים את המדיניות שלשמה היא נבחרה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זה הימין שחיכינו לו עשרות שנים
    06/05/2023 23:52
    כל הכבוד
  1. זה הימין שחיכינו לו עשרות שנים