חוסלו שני המחבלים שביצעו את פיגוע הירי ליד ‘אבני חפץ’ • צפו

שני המחבלים, חמזה קריוש וסאמר אל שאפי, חוסלו במחנה הפליטים נור שמס • בתיעוד: המסתערבים נעים דרך סמטאות מחנה טול כרם וסוגרים על היעד • שני המחבלים החמושים, מנסים להימלט דרך הגג - והלוחמים מזהים אותם במהירות, פותחים לעברם בירי ומחסלים את שניהם
חיים טוויל
ט"ו אייר התשפ"ג / 06.05.2023 20:52

שני מחבלים שביצעו השבוע את פיגוע הירי ליד היישוב אבני חפץ בשומרון חוסלו הבוקר (שבת), במהלך פעילות משותפת של לוחמי ימ”ס מג”ב איו”ש, צה”ל, ופלוגות מג”ב – בטול כרם, על בסיס הכוונה מודיעינית של שב״כ.

המחבלים חמזה קריוש וסאמר אל שאפי מזוהים עם הג’יהאד האיסלאמי. לפי החשד, השניים תכננו לבצע פיגועים נוספים בזמן הקרוב.

שני המחבלים המבוקשים היו חמושים על הגג וניסו להימלט.

דובר צה”ל מסר כי נעצרו שני חשודים נוספים במעורבות בפיגוע: מחמד עבד אלפתאח בלידי ואבראהים אחמד כסבה, בני 21 ו-19 מטול כרם. השניים הועברו להמשך חקירת שב”כ.

מדובר בפיגוע שהתרחש ביום שלישי האחרון, לפני השעה 8:00 בבוקר.

מחבל פתח בירי לעבר רכבים ישראלים שנסעו בסמוך ליישוב אבני חפץ שבשומרון. מתחקור ראשוני עלה, כי המחבל יצא מרכבו ופתח בירי לעבר שלושה כלי רכב במקום – שנגמר עם פצוע קל בראשו ושתי נפגעות חרדה.

נהגת רכב אחד הצליחה לברוח מהמקום והיא זו שהעבירה דיווח למוקד על הפיגוע.

שני רכבים נקלעו לפקק תנועה וגם הם נפגעו מירי. חלון אחד הרכבים נופץ מהירי והנהג, רן רוזן בן ה-39, נפצע באורח קל ופונה על ידי כוחות ההצלה לבית החולים לניאדו בנתניה.

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן: “פעילות מקצועית ונחושה של מסתערבי מג”ב וכוחות צה”ל אשר בסופה, הודות למודיעין מדויק של שב”כ, הצלחנו לסכל את חולית המבוקשים אשר הוציאה את הפיגוע השבוע.

“יחד עם כוחות הביטחון, נמשיך לפעול לסיכול פעילות טרור ומיצוי הדין עם כלל המעורבים בפיגועים נגד אזרחי מדינת ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות