הרב אדלשטיין ל’יתד’: לא להתייחס להפגנה נגדו ולחרם על ‘אנג’ל’

מרן הגרי"ג אדלשטיין הורה לעורכי 'יתד' שלא להתייחס להפגנת השמאל נגדו ולחרם שהכריזו בציבור החרדי נגד 'מאפיית אנג'ל', בשל השתתפות עמר בר לב, יו"ר החברה, בהפגנה המסיתה • "על דעת רשכבה"ג מרן ראש הישיבה איננו מתייחסים לאירועים המתריסים אתמול מול היכלי התורה"
יוסף גרינבוים
י"ד אייר התשפ"ג / 05.05.2023 02:06

ענווה! ענווה! ענווה! • מרן הגרי”ג אדלשטיין הורה הלילה (ליל שישי) לעורכי ‘יתד נאמן’, ביטאון מפלגת ‘דגל התורה’ – שלא להתייחס להפגנת השמאל נגדו ולחרם שהכריזו בציבור החרדי על רשת ‘מאפיות אנג’ל’, בעקבות השתתפותו של עמר בר לב, יו”ר דירקטוריון החברה, בהפגנת ‘השיוויון בנטל’ ליד ישיבת פוניבז’ וביתו של  ראש הישיבה.

ההילולא מתקרבת: כל מה שאתם צריכים לדעת לפני הנסיעה למירון

במודעה קטנה שפורסמה בראש העמוד הראשון של עיתון יום שישי – נאמר: “על דעת רשכבה”ג מרן ראש הישיבה שליט”א איננו מתייחסים לאירועים המתריסים אתמול מול היכלי התורה”.

גם  בעיתון ‘המבשר’, ביטאון ‘שלומי אמונים’,  ציינו בעמוד הראשי כי בהוראת הרב אדלשטיין הם אינם מתייחסים להפגנה ולחרם.

מנגד, בעיתון ‘המודיע’, ביטאון חסידות גור, יש התייחסות נרחבת לסערה תחת הכותרת: “מחאה ציבורית ספונטנית נגד מאפיית אנג’ל בגין פגיעה בגדול הדור”. המפגינים מכונים: “פנסיונרים צבאיים משופעי פנסיות תקציביות”.

כפי שדווח בחרדים 10,השר לבטחון פנים לשעבר שמונה החודש ליו”ר דירקטוריון ‘מאפיית אנג’ל’, השתתף ביום חמישי בבוקר בהפגנת מתריסה ומסיתה  ליד ביתו של מרן ראש הישיבה.

בחשבון הטוויטר שלו התגאה בר לב, לצד תמונה מההפגנה: “עכשיו בבני ברק עם אחים לנשק. ומה הקשר בין ההפיכה המשטרית לשוויון בנטל? מעבר ובנוסף לחשיבות שרות הבטחון לכל, חוק ה’אין שוויון בנטל’ שבכוונת הקואליציה לחוקק הוא השוחד של נתניהו ולוין למפלגות החרדיות בכדי שיצביעו בעד ההפיכה המשטרית”.

ההפגנה של בר לב עוררה זעם רב בציבור החרדי – וברשתות החברתיות קמה מחאה שקראה להחרים את רשת המאפיות.

המחאה צברה עד מהרה אלפי שיתופים ותגובות, והצטרפו אליה שרים וחברי כנסת מ’דגל’ וש”ס.

יו”ר ‘דגל’, ח”כ משה גפני, הגיב: “צריך לשקול ברצינות האם אפשר לסמוך על הכשרות שלהם. בר לב לא מבין מה זה תורה ומה זה גדול בתורה וכל אחד צריך לעשות חשבון האם אפשר לקנות מהם מוצרי אכילה”.

סגן השר אורי מקלב תקף: “אדם שהיה בתפקידים ציבוריים כאיש פוליטי וכשר בממשלה וכעת בתפקיד ניהולי ומסחרי מביע עמדות קיצוניות כלפי הציבור החרדי והימין, תוקף ציבור, בא להפגין ושותף פעיל בהסתה כנגד הציבור החרדי – צריך לשלם מחיר”.

גם ח”כ יעקב אשר הצטרף למחאה: “אם אנג’ל החליטה שהצרכנים החרדים אינם רצויים בעיניה, היא מוזמנת לפרסם זאת על מדפי הלחם בסופר, ולא במחאה מבישה מול ביתו של מנהיג עולם התורה”.

בעקבות ההכרזה על החרם מנהלי מוסדות הגדולים במגזר החרדי החלו מחפשים בקדחתנות סוכני מכירות חלופיים למאפיית אנג׳ל.

מספר ישיבות גדולות גם הזדרזו והודיעו על ביטול ההתקשרות עם הרשת והפסקת רכישת המוצרים שלה, ביניהן ישיבות ‘חברון גבעת מרדכי’ בירושלים, ‘נתיב הדעת – קפלן’, ‘נתיבות החכמה-וולפסון’ בבית וגן, ‘נחלת הלווים’ בחיפה, ‘קול יעקב’, ישיבתו של  הגר”מ שטרנבוך בבית שמש ועוד. ישיבות ומוסדות נוספים, כולל ישיבות בעולם התורה הספרדי, הודיעו כי הן עומדות להצטרף לחרם.

בינתיים, גם חנויות גדולות המגזר חרדי הודיעו ללקוחות כי יפסיקו למכור את מוצרי ‘אנג’ל’. באחד הסופרים הגדולים בבני ברק נתלה שלט על מדף הלחמים של החברה: “רבם דקרו. אין לקנות מוצרי אנג’ל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות