זעם בשדרות על עוצמה: “עושים סיבוב פוליטי על חשבון התושבים”

תושב העיר שדרות רס"ן (מיל') דניאל ברקלי, מהמתנגדים לממשלת הימין, שוחח ב-103FM והביע ביקורת על חברי עוצמה יהודית: "אנחנו בשדרות חזקים מאוד ולא צריכים פוליטיקאים ציניים"
חרדים 10
י"ג אייר התשפ"ג / 04.05.2023 13:21

חבר הכנסת אלמוג כהן וסיעת עוצמה יהודית הגיעו אתמול לשדרות במחאה על התגובה הרפה של ישראל ברצות עזה.

איפה אתה רוצה את ה’דירה בהנחה’ שלך? המדריך להשתתפות בתוכניות

מספר מפגינים הגיעו למקום והאשימו את כהן ומפלגתו בהידרדרות הביטחונית. אחד מהם הוא רס”ן (מיל’) דניאל ברקלי שמתגורר בעיר משנת 2013.

בשיחה עם בן כספית וינון מגל ב-103FM סיפר על התחושות הקשות שלו: “אתמול באתי להביע את דעתי לאלמוג כהן מחוץ לישיבת סיעה של עוצמה יהודית. אני תושב שדרות. הייתי בעבודה בבאר שבע, אבל אשתי הייתה בדרך הביתה, קיבלנו הודעה כמו כל תושבי האזור מפיקוד העורף להיכנס למרחבים מוגנים, באמצע היום, בשעה הכי כאוטית של היום, אשתי הייתה בדרך כמה מאות מטרים לפני בית הספר כשהמטח הראשון נורה.

“יש שם אולי יותר ממאה ילדים בצהרון, סצנה קשה של בכי, צוות קטן על הרבה ילדים. אשתי כמובן שהיא חיבקה את הבת שלנו, הרגיעה אותה והכול, אבל מיד שמה לב שיש כל כך הרבה ילדים שקשה שלהם, ישבה על כסא, אמרה שהיא אמא משדרות ושכל מי שרוצה חיבוק מוזמן. פתאום התאספו סביבה קבוצה של ילדים שהיא לא מכירה אותם טוב והתחילו לחבק, לקבל חיבוק של אמא. עזרה לעוד ילדים להתמודד עם הסיטואציה המאוד קשה”.

“מה היה עם אלמוג כהן?”, תהו צמד המגישים – וברקלי הסביר: “אני שמעתי כמו הרבה אנשים שמגיעים חברי קואליציה, להפגין נגד עצמם או לא יודע מה, לשדרות, ומקימים מאהל במרכז המסחרי. אני ניגשתי כדי להביע את הזעם שלי על הדבר הזה. אני לא חושב שהוא בא לחזק. אני חושב שההגעה שלהם אתמול לשדרות זה ניצול ציני של התושבים ושל המצב הביטחוני.

“הם חלק מהקואליציה הזו והממשלה שלנו היא זו שאמורה להוביל מדיניות כדי לטפל בנושאים. לבוא ולריב על חשבון התושבים שקשה להם ברגעים קשים, אגב החיים בשדרות מדהימים,  יש לי ביקורת על זה שהם באים ועושים סיבוב פוליטי, ניצול ציני על חשבון אנשים שחוו רגעים מחרידים”.

ברקלי הוסיף ותקף: “נראה לי שאלמוג כהן וחבריו לסיעה לא מבינים מה עבר על תושבי שדרות בצהריים. אני מצפה, שהוא חלק מהקואליציה הזו, אני לא תומך בממשלה הזו, לא הצבעתי לממשלה הזו, אני משתתף בהפגנות נגד דברים שהממשלה מקדמת, אבל יש לי הרבה שיח עם חברים משדרות שלא מסכימים איתי ואתמול הייתה תחושה מאוד חזקה שגם אם פוליטית אנחנו לא מסכימים, אנחנו מסכימים – שיטפלו בבעיות, שלא יבואו לשדרות”.

הוא סיפר:  “זה הבית שלי מ־2013. אני בכלל נולדתי בחו”ל. עליתי לארץ בגיל 12, אשתי מהשומרון. התגלגלנו. מצאנו את הבית שלנו בשדרות, מצאנו שטוב לנו, קהילה מדהימה ומנהיגות מקומית”.

ברקלי הוסיף: “אני חושב שכל ממשלה, גם הנוכחית וגם בעתיד, שיחתרו לפתרון, להסדר מדיני ארוך טווח באזור שיטיב עם כל תושבי האזור. ברור שצריך לעשות מעשים צבאיים, אני לא מומחה צבאי, אני מ”פ בחי”ר. יש אנשים בכירים במערכת הביטחון, ברור שצריך להגיב וליצור הרתעה. בעיניי הישיבה הצינית הזו אתמול זה ממש לא מסוג הדברים שמייצרים הרתעה. הממשלה באה לריב עם עצמה על חשבון תושבי שדרות. היה שם רגע שאמא עברה לידו בזמן שהוא מתראיין ואז הוא הצביע על התינוק ואמר ‘אתם לא אכפת לכם’, באיזו ציניות.

“אנחנו הגענו לשדרות, רשמית החלטנו שאנחנו נשארים בשדרות ומגדלים את הילדים שלנו אחרי צוק איתן, דווקא אחרי. בצוק איתן היו אירועים דרמטיים בשדרות שהמנהיגות המקומית לקחה אחריות ואמרה שהעיר הזו מרימה ראש, ממשיכה לצמוח – זו גאווה גדולה להיות חלק מהעיר הזו. מה שהיה אתמול זה עוד עיתוי לאנשים מחוץ לשדרות שמנסים לייצר תמונה של מסכנים. אלמוג מאופקים, שיחזק באופקים. אנחנו בשדרות חזקים מאוד ולא צריכים פוליטיקאים ציניים. למה הוא לא היה בהפגנה אתמול בערב? אם הוא כבר מפגין נגד הממשלה של עצמו שיבוא להפגין”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות