רביב דרוקר: ‘נתן זהבי, למה באת להעליב את שרי רוט היום?’ • צפו

יועז הנדל, מיקי רוזנטל, נתן זהבי, רזי ברקאי ושרי רוט דנו בתכנית 'אזור בחירה' בהגשת רביב דרוקר בערוץ 13 - על בן גביר, ממשלת ימין מלא-מלא, התגובה בעזה והחרדים • "מה זה 'הוא לא יגיע להצבעות'? על מי הוא מאיים? יש לך אלטרנטיבה?" • והאם לשרי רוט יש קושי להוציא את המילה "לפיד" מהפה?
חרדים 10
י"ג אייר התשפ"ג / 04.05.2023 14:41

דרוקר: זה כמעט קל מדי, בן גביר, 2019…

איפה אתה רוצה את ה’דירה בהנחה’ שלך? המדריך להשתתפות בתוכניות

(בן גביר: הקלטה ראשונה: יהיה לנו סוף סוף ימין, שבאמת עושה ימין. טיל על אשקלון, טיל על אשדוד, טיל על באר שבע, 50 טילים עליהם. הקלטה שניה: אני העליתי היום קמפיין שאומר שעל כל טיל, על כל טיל על מדינת ישראל, צריך להגיב ב-50 טילים. הקלטה שלישית: אם אנחנו נהיה שם, 50 טילים על כל טיל אחד. מחבלים הרוגים! לא דיונות ריקות, לא מפקדות לא מאוישות, מחבלים הרוגים!)

דרוקר: יועז הנדל, אתה הרי פשוט נהנה כל הזמן להתעלל בבן גביר, ועל מפלגת ‘חולשה יהודית’ וכל הדברים האלו. איך אתה רואה את המשבר שהם עושים עכשיו?

הנדל: קודם כל, המשבר לא יוביל עכשיו לפיצוץ. אבל אני חושב שהציבור הישראלי לומד שעם פופוליזם אתה לא הולך למכולת ומי שמחזיק שלט ‘מוות למחבלים’ שיתגייס לגולני אם הוא רוצה להרוג מחבלים, כי זה לא עובד במציאות. ובכלל, בן גביר זה בלון האוויר אותו הכי קל לפוצץ.

האירוע היותר מעניין הוא ההגדרה של ‘ימין מלא’. אני מאז ומעולם הייתי נגד ‘ימין מלא’, כי חשבתי שזה מוביל לאימפוטנציה בעיקר במושגים הימניים של המחנה הלאומי. אני חושב שבמבחן התוצאה כולם רואים את זה עכשיו. מהי המסקנה המתבקשת בעיני? ממשלת אחדות ציונית, כזו שמסוגלת להעביר דברים.

דרוקר: אוקי, נרכיב אותה אחרי הפרסומות…בינתיים נראה מה בן גביר אומר היום, הוא בעצם מכריז על חרם הצבעות של הקואליציה.

(בן גביר: ראש הממשלה, אם אתה לא רוצה עוצמה יהודית בממשלה, אתה מוזמן לפטר אותנו. אנחנו, עוצמה יהודית, לא נגיע להצבעות בכנסת עד אשר ראש הממשלה יבין ויפנים שהמטרה של הממשלה הזו היא ימין מלא-מלא. ואם הוא רוצה שאנחנו נצביע יחד עם הממשלה הוא צריך להזמין אותנו לדיונים הללו ולא רק כקישוט)

דרוקר: רזי, מ-0 עד 10 מהי חומרת המשבר?

רזי ברקאי: אחת… מה זה ‘הוא לא יגיע להצבעות’? על מי הוא מאיים? מה יש לך אלטרנטיבה? (צוחק) זה הכל קשקוש אחד גדול. ואני מסכים עם יועז, בסופו של דבר צריך משהו אחר כאן. אבל כרגע, זה לא מתכנס. ממשלת אחדות כרגע לא מתכנסת.

נתן זהבי: המורה רביב, יש לי שאלה. נתבקשתי לשאול על ידי שני נהגי מוניות שנסעתי איתם…

דרוקר: אתה נוסע עכשיו עם שנים?…

נתן: אחד לפה, אחד בעיר עצמה… השאלה מאד חשובה וקריטית. שואלים אותי, איך יכול להיות? זה חיל האוויר הכי טוב בעולם, הטנקיסטים הכי טובים בעולם! משחררים אלפי פגזים ורקטות לעבר עזה ואין בעולם, רק סופרמנים יכולים, לא לפגוע בבן אדם אחד!

רזי: כי הם לא רוצים לפגוע.

רזי: נתן, אתה אומר את זה בחצי שעשוע, אבל אני מתחיל לחשוב שהתיאום שנעשה עם הצד השני מושלם…

נתן: מה זה, הם אומרים להם תצאו מפה, מפה, מפה ומפה, אנחנו יורים?

דרוקר: לדעתי המצרים עושים הכל כדי שלא לפגוע בבן אדם. כלומר, זה שבישראל זה מסתיים בלי קורבנות זה כי יש לנו הגנה וכיפת ברזל, אבל איך באמת תוקפים כל כך הרבה מטרות ואף אחד לא נפגע? אף עזתי לא נשרט. היום לדעתי נפגע גבר עזתי אחד, בן חמישים ומשהו, והוא נפגע משיגור שלהם.

הנדל: רק לתקן, גם לנו נפגעו שבעה, פשוט מדובר בפועלים זרים אז זה לא נספר…

דרוקר: נכון, זה תיקון מאד חשוב. היו כמה נפגעי חרדה אבל יש גם פצועים, אחד פצוע קשה.

מיקי רוזנטל: אין הבדל במדיניות כלפי עזה בין ימין ושמאל כי היא לא נקבעת בממשלה. כל מי שעבד פעם מול מערכת הבטחון יודע איך זה עובד: הצבא הוא זה שמכתיב את המדיניות.

דרוקר: הם אמרו לנו, הפעם הממשלה תקבע!

מיקי: זה לא משנה בכלל מה הם אמרו.

דרוקר: סמוטריץ’ מ-2019, תראה איזו מדיניות, איזה חזון…

(סמוטריץ נשאל ב-YNET: לו אני נותן לך מחר את המפתחות של עזה, מה תוכניתך הסדורה? סמוטריץ’: אני כובש את עזה מחדש, מפרק שם את כל הכוחות המזוינים מנשקם, פותח את שעריה להגירה ענקית, וזה יכול להיות בהחלט מהלך אזורי שעובד עם מדינות אחרות ועובד עם אירופה. זה חלק מתפיסה הרבה יותר רחבה אצלי שאומרת, חברים יקרים, אין ולא תקום לעולם ישות לאומית ערבית בארץ ישראל בין הירדן לים. נקודה).

מיקי: בדיבורים לא מנצחים מלחמות… וככל שהממשלה היא ימין מלא-מלא ככה שתי הידיים השמאליות מראות כמה הם לא יכולים לעשות שום דבר.

דרוקר: לא היתה ממשלה כל כך ימנית מאז תחילת שנות ה-90. שרי רוט, איפה בצלאל סמוטריץ’? את בן גביר אנחנו שומעים, יותר אוהבים, פחות אוהבים.

נתן: דברי חופשי, אל תתביישי, תגידי את האמת.

דרוקר: היא תמיד אומרת את האמת.

שרי: אני לא ידועה כאחת שמפחדת לומר משהו, אבל אני חושבת שסמוטריץ’  משמש פה כמבוגר אחראי מול בן גביר. בעוד בן גביר אומר ‘נו,נו,נו’ נתניהו. ואגב, אני לא בטוחה שהוא רצה באמת להשפיע על החלטות מערכת הבטחון, כי מיקי צודק, הם מחליטים בסוף – כמו שהוא רצה להשתתף באסיפה שמחליטה על זה, גם אם בסוף הוא יחליט לבלוע את הצפרדע.

דרוקר: אבל כשאת אומרת מבוגר אחראי, את מתכתבת עם הנרטיב השמאלני. אבל אנחנו קראנו ספרים שאומרים ‘למה אתה תמיד בוחר ימין ומקבל שמאל’. אז זה לא לגמרי מבוגר אחראי. הוא בעצם שפן! הוא אמור עכשיו לדחוף בכל הכוח למדיניות ימין.

שרי: גם בן גביר היה שפן אם ככה, בהרבה נושאים. למה בן גביר לא אמר כלום על הרפורמה המשפטית שנגנזה בינתיים? הוא לא אמר כלום בהמון המון הזדמנויות שהיו לו, הוא בלע ברווזים. עכשיו הוא אומר, ההשפלה הזו שאמרו לו, אתה לא תשתתף בהערכת מצב הזאת, כשהוא בעצם אומר, אני חלק מהקואליציה, בלעדי אתם לא תסתדרו. ואין לו לאן ללכת הרי! בעוד החרדים איימו השבוע, ויש להם לאן ללכת. כי באמת, מערכת הבחירות הבאה יכולה להיות, לפי הסקרים, עם גנץ כראש ממשלה ובן גביר… אה, בן גביר אני אומרת, ולפיד קוראים לו… והם כחרדים יכולים להשפיע שם.

דרוקר: הקושי כחרדית להוציא את המילה לפיד מהפה…

שרי: לא, בכלל לא, אין לי קושי להוציא את המילה לפיד, אני אפילו יכולה להגיד לך פה מעלות עליו אבל זה לא עכשיו הנושא.

נתן: אבל זה בדף המסרים לרדת על לפיד כל פעם, בכל הזדמנות…

שרי: לא, לא, לא.

דרוקר: היא לא בדף המסרים, נתן, למה באת להעליב אותה היום?

שרי: לפעמים בורח ללפיד משהו נגד חרדים אבל באופן כללי הוא מבין וגם היה פה ראש ממשלה לא רע, למרות שהוא היה קצת זמן, שלא לדבר על רעייתו שאתם יודעים שאני לא נותנת לפגוע בה פה בשידור… אבל, אני אומרת, הממשלה הבאה יכולה להיות ממשלת החלומות של החרדים, הם לא רוצים את הימין על מלא הזה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יאיר לפיד היה ראש ממשלה די טוב????
    04/05/2023 20:05
    אלי
  1. כבר נמאס מההתרפסות הזו באולפנים