דן אילוז: למה השאלה מי אני מעריך מח”כי האופוזיציה היא קשה? • צפו

מה הוא עושה כדי להילחם ביוקר המחיה? מה גילה כחבר כנסת שלא ידע קודם? ומי חבר הכנסת מהאופוזיציה שהוא הכי מעריך? • משה נוי משוחח עם ח"כים במסדרון • והפעם: חבר הכנסת דן אילוז מהליכוד
משה נוי
י"ג אייר התשפ"ג / 04.05.2023 12:11

יוקר המחיה מאמיר מאוד בתקופה האחרונה, יש עלייה תלולה במחירי מוצרי החלב ומוצרים נוספים. מה אתה – כחבר בוועדת הכלכלה – עושה כדי להילחם בתופעה?

איפה אתה רוצה את ה’דירה בהנחה’ שלך? המדריך להשתתפות בתוכניות

תראו, הנושא המרכזי שבשבילו נבחרתי זה המלחמה ביוקר המחיה – נושא שהוא מאוד קרוב לליבי. בתוך ועדת הכלכלה אנחנו כרגע נוקטים צעדים כדי להגביר תחרות דווקא בענף המזון שאתה דיברת עליו, להגביר תחרות ולגרום לשוק להיות יותר חופשי, יותר תחרותי, וככה להוריד מחירים – כי כשיש תחרות זה מוריד מחירים.

אני כן חייב להגיד לציבור שלפעמים דברים לוקחים זמן, אז יכול להיות שזה לא יהיה מיידי. זה לא יהיה מחר בבוקר. אבל ככל שתהיה יותר תחרות, אנחנו נראה שלאט-לאט המחירים יירדו, וזה מה שאנחנו עושים בוועדת הכלכלה.

אני, גם יש לי הצעות חוק פרטיות, אני לא אפרט את כולן עכשיו, אבל הן כדי להוריד את הרגולציה, ולהוריד את החסמים לייבוא. שוב, הרעיון הוא שיהיה יותר קל לעשות עסקים. יותר תחרות, ככה המחירים יירדו. ככל שיש תחרות – הרווחים של החברות הגדולות הם פחות מוצדקים כי יש אופציות אחרות, וככה המחירים יורדים.

האם אתה מאמין שמשהו מחוקי הרפורמה המשפטית יעבור במושב הנוכחי?

אני מאוד מאמין ברפורמה, אני מתכוון לדחוף כדי שהרפורמה תתקבל לחלוטין. אני כן תמכתי ברעיון של לנסות להגיע להסכמות יותר רחבות, כי אני מאוד מאמין גם באחדות עם ישראל. עכשיו השאלה על המושב הנוכחי, אני אגיד לך את האמת: זה פחות משנה לי אם זה יהיה היום, מחר, בעוד חודש או חודשיים. יש לנו ממשלת ימין שאמורה באמת לשרוד כמה שנים, וככל שזה יהיה בקדנציה הזאת – פחות משנה לי בדיוק באיזה חודש. אבל שזה יהיה בקדנציה הזאת, ואני אדחוף כדי שזה יקרה.

היית עוזר חקיקה של יריב לוין, הכרת טוב את הכנסת, אבל בכל זאת, מה גילית כחבר כנסת שלא ידעת קודם?

שאלה טובה… באמת הכרתי טוב את הכנסת, אולי הדבר הכי מעניין שלמדתי הוא כמות העבודה שיש לחבר כנסת. יש הרבה אנשים שצוחקים על חברי כנסת שלא עושים כלום בחוץ. האמת היא, שאני כיועץ חקיקה עסקתי בחקיקה, היה דובר שעסק בדוברות, היה ציר פוליטי שעסק בפוליטיקה.

אנחנו כחברי כנסת בסוף צריכים לנהל את כל המערכת, ולכן אנחנו עוסקים גם בזה וגם בזה וגם בזה וגם בעוד הרבה דברים אחרים, כמו פניות ציבור ודברים כאלו, וזה הרבה מאוד עבודה. עכשיו, אני עושה אותה באהבה, כי אני אוהב את עם ישראל ואני אוהב לשרת את עם ישראל, אבל זה הרבה מאוד עבודה.

מי חבר הכנסת מהאופוזיציה שאתה הכי מעריך?

גם זאת שאלה קשה… למה זאת שאלה קשה? לא בגלל מה שאתם חושבים, בטח אתם חושבים שאין הרבה ולכן קשה לי למצוא אפילו מישהו אחד – זה הפוך. האמת היא שיש הרבה מאוד אנשים טובים בשני צידי המתרס הפוליטי, וקשה לי לבחור.

אני מאוד קרוב לשרן השכל בנושא הכלכלי, אני מאוד קרוב לחילי טרופר בתפיסה שלו בכל מה שקשור לאחדות ישראל, ואני באמת מעריך את העובדה שהוא מנסה לקדם אחדות ישראל. אני מאוד קרוב למיכאל ביטון בכל מה שקשור לתרבות מרוקאית, למסורתיות, לחיבור למסורת.

גם אפרת רייטן ממפלגת העבודה היא בן אדם מקצועי ונכון, יש הרבה אנשים, לבחור אחד זה בלתי אפשרי ואני לא אעשה את זה, הנה, נתתי לכם כמה שמות, ואני מקווה שזה מספיק לכם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות