תם המצוד: חוסלו שני המחבלים שרצחו את לוסי, מאיה ורינה די

מחבלי החמאס אותרו בדירת מסתור בקסבה של שכם • חוסל גם הפלסטיני שסייע להם • בדירת המבוקשים אותרו שני רובי M16 וקלצ׳ניקוב
חיים טוויל
י"ג אייר התשפ"ג / 04.05.2023 10:43

תם המצוד: בפעילות משותפת של שב”כ, מג”ב, ימ”מ וצה”ל חוסלו הבוקר (חמישי) שני המחבלים שרצחו את לוסי די בת ה-48 ושתי בנותיה – רינה בת ה-15 ומאיה בת ה-20 הי”ד בפיגוע ירי בצומת חמרה בבקעת הירדן.

איפה אתה רוצה את ה’דירה בהנחה’ שלך? המדריך להשתתפות בתוכניות

המחבלים הם חסן קטנאני ומעאד מצרי, מארגון הטרור חמאס, שאותרו בדירת מסתור בקסבה בשכם. חוסל גם פלסטיני שסייע להם.

עם התרחשות הפיגוע החל מאמץ מודיעיני ומבצעי של שב”כ וצה”ל אשר הוביל לאיתור דירת המסתור.

בעקבות מידע מודיעיני ממוקד של שב”כ, לפנות בוקר פשטו לוחמי שב”כ, ימ”מ וצה”ל על הדירה. הלוחמים דרשו מהמבוקשים לצאת ולהסגיר את עצמם, ולאחר שאלה סירבו לצאת – החלו חילופי אש בין הצדדים.

תוך זמן קצר החריף קרב היריות, שכלל לפי דיווחים פלסטיניים שימוש ברובים, טילי כתף ורחפנים מתפוצצים – ובחילופי האש חוסלו שני הרוצחים. בנוסף, חוסל אברהים חורה, סייען בכיר של המבוקשים.

בדירת המבוקשים אותרו שני רובי M16 וקלצ׳ניקוב.

המבצע לחיסול המחבלים נמשך שעה וחצי, עם 200 לוחמים של צה”ל והימ”מ.

לפי חדשות 12, גורם ביטחוני דווח על 8 פצועים פלסטינים, בדרגות שונות. בתום המבצע יצאו הלוחמים משכם. אין נפגעים לכוחותינו.

מהמודיעין שנאסף בחודש האחרון עולה כי שני המחבלים, הנהג ושותפו, הצליחו להימלט לשכם בעזרת הסייען אברהים חורה, שהשיג בעבורם את דירת המסתור.

הסייען הכין להם את המקום, עזר להם להימלט וניסה לעשות כל מאמץ כדי שכוחות הביטחון לא יידעו על מקום הימצאם. למרות זאת, בשב”כ הצליחו לעלות על עקבותיהם ובכך להגיע למקום המסתור.

מסתמן כי המידע המדויק על מקום הימצאם הגיע לכוחות הביטחון רק בשעות האחרונות. אלה תכננו במהירות מבצע משולב, בודדו את השטח ונכנסו לקסבה.

“עוד ביום הפיגוע אמרתי כי לא נעצום עין ולא נשקוט עד אשר נסגור מעגל ונגיע אל המחבלים”, אמר מפכ”ל המשטרה רב-ניצב שבתאי ושיבח את הכוחות. “המעגל נסגר והמחבלים חוסלו. שוב הוכח כי ידה הארוכה של מערכת הביטחון מגיעה בעבודה נחושה לכל מי שעוסק בטרור רצחני”.

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן: ״היחידות המיוחדות והפלוגות של משמר הגבול בהן גם הימ״מ – היחידה הלאומית ללוחמה בטרור פועלות מדי יום בעומק השטח אל מול מחבלים המבקשים לפגע באזרחים ובכוחות הבטחון.

“גם הבוקר פעלה יחידת הימ״מ יחד עם כוחות מג״ב, שב״כ וצה״ל וחיסלו את חוליית המחבלים שביצעה את פיגוע הירי בבקעת הירדן בו נרצחו לאה, מאיה ורינה די הי”ד.

“לוחמי הימ״מ – היחידה הלאומית ללוחמה בטרור של משמר הגבול בשיתוף פעולה עם כוחות מיוחדים נוספים של מג״ב של צה״ל ושל שירות הבטחון הכללי, ימשיכו לפעול בנחישות ובמקצועיות בכל זמן ובכל מקום כנגד כל מי שפוגע באזרחינו ומבקשי רעתנו.״

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רוצחי בנות משפחת די
    04/05/2023 17:01
    Meira
  1. כמובן שמעגל נסגר עם חיסולם של הרוצחים האלה. אבל זה לא החזיר את הקרבנות לתחיה וכנראה הרגיז את אויבינו בעולם שהיו מצפים למשפט וענישה ולא אתור והריגה. אני אישית שמחה שעוד נחשים כאלה חוסלו. אבל מה יאמרו הגויים?