הקצין הדתי הנועז לא קודם • פרשן צבאי: הוא לא בקליקה הנכונה

תא"ל עופר וינטר שוב לא קודם בסבב המינויים הנוכחי לדרגת אלוף - והוא עשוי לפרוש • הפרשן הצבאי יוסי יהושע מ'ידיעות': "קצין נועז שאיזנקוט ייבש, הוא בדיוק מה שחסר למטכ״ל האפור הזה" • 'תורת לחימה': "המקרה של וינטר, מקצוען עם קבלות לכל הדעות - נטו סיכול על רקע פוליטי"
חיים טוויל
י"ב אייר התשפ"ג / 03.05.2023 19:02

הרמטכ”ל הרצי הלוי הודיע בצהריים (רביעי) על שורת מינויים ראשונה בכהונתו במטה הכללי.

רוצה להיכנס אל רבי שימען ביום הילולא? כאן תרכוש את הכרטיס

מי שלא קודם גם הפעם ונותר מחוץ לסבב המינויים –  הוא תת-אלוף עופר וינטר, לשעבר מפקד עוצבת האש ומח”ט גבעתי. לצידו של וינטר היו 13 תתי אלופים שהיו מועמדים לקידום לתפקיד בדרגת אלוף, אך הוא לא נבחר.

מאז שסיים את תפקידו כמפקד אוגדה 98, בספטמבר 2022, וינטר נמצא בתקופת ”המתנה”. כעת הוא עשוי לפרוש מהצבא, לאור ההחלטה שלא לקדמו.

הפרשן הצבאי של ידיעות אחרונות, יוסי יהושע, ביקר את הרמטכ”ל  על כך שלא קידם את וינטר לדרגת אלוף, זאת לאחר התנהלות הרמטכ”ל לשעבר גדי איזנקוט ש”ייבש” את וינטר, כהגדרתו של יהושע.

“ארבעה מח”טים סדירים היו בצוק איתן: אורי גורדין בנח”ל, טולדנו בצנחנים, רסאן בגולני ווינטר בגבעתי. כולם אלופים מזמן, אף אחד מהם לא היה טוב ממנו. גם לא פינקלמן שבכלל החליף אותו בגבעתי ומונה לאלוף פד”ם. ואם פותחים פנקסנות עם וינטר אפשר לפתוח הכל עם כולם”, צייץ יהושע בטוויטר.

יהושע הוסיף: “וינטר הוא קצין מצטיין סוס דוהר, נועז שבניגוד לאחרים הוכיח עצמו בשדה הקרב. איזנקוט ייבש אותו שלא בצדק ולהרצי היתה הזדמנות לתקן את העוול. הוא בדיוק מה שחסר למטכ”ל האפור הזה שחלקם עם תקלות חמורות כמו תאונות אימונים קודמו כי הם בקליקה הנכונה. במה הם טובים ממנו?”

איש התקשורת ינון מגל כתב: “צר לי לכתוב, אבל באמת אכלנו אותה עם גלנט והרצי הלוי, שכצפוי ממשיכים את הקו של קודמיהם בסבב המינויים החדש: עופר וינטר המפקד המצטיין! הסוס הדוהר! נזרק לכלבים ולא קיבל כלום. חרפה! זה פשוט מדהים. דוד זיני התותח קיבל אמנם אלוף אך בתפקיד צדדי. במקרה אגב, שניהם דוסים, ולא עוד רקדני מה יפית של המערכת. האלוף יניב עשור גם כנראה יילך הביתה. את פיקוד הדרום הם נתנו לפינקלמן הצנחן (שהחליף בזמנו את וינטר כמחט גבעתי!!!) אתם מבינים מה קורה פה? מבאס עוד דור הלך”.

בארגון ‘תורת לחימה’, שמבקרים מזה זמן את ‘תקרת הזכוכית’ הקיימת לטענתם בצה”ל ביחס לקצינים בעלי קו “לאומי ויהודי חזק”, אמרו היום עם החלטת הרמטכ”ל הלוי שלא לקדם את תא”ל וינטר: “המקרה של וינטר, מפקד אוגדה 98, ומקצוען עם קבלות לכל הדעות – הוא נטו סיכול על רקע פוליטי. התיקון היחיד לעוול של גלנט כלפי וינטר הוא התערבות של ראש הממשלה נתניהו ומינוי וינטר שוב למזכיר צבאי לראש הממשלה כפי שהיה בעבר בתקן תא”ל, זאת לאחר שהתקן כיום הוא דרגת אלוף. ומשם בהמשך, תפקיד אלוף שני בתפקיד ליבה באחד הפיקודים”.

בארגון תקפו את שר הביטחון גלנט והזכירו לו כי מינויו שלו לרמטכ”ל סוכל בעבר: “גלנט, סיכלת את וינטר, אבל שכחת שמי שמסוכל בתוך הצבא, יכול גם לקבל יום אחד את תיק הביטחון”.

היום הודיע הרמטכ”ל כי לתפקיד ראש אגף אסטרטגיה ואיראן ימונה אלוף אליעזר טולדנו. לתפקיד מפקד פיקוד הדרום ימונה תת-אלוף ירון פינקלמן שיועלה לדרגת אלוף. לתפקיד מפקד פיקוד העומק ומפקד המכללות הצבאיות ימונה תת-אלוף נמרוד אלוני שיועלה לדרגת אלוף.

לתפקיד מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים בזרוע היבשה ומפקד הגיס המטכ”לי ימונה תת-אלוף דוד זיני אשר יועלה לדרגת אלוף. לתפקיד ראש אגף התכנון ימונה תת-אלוף אייל הראל. הקצין יועלה לדרגת אלוף.

כל המינויים אושרו על ידי שר הביטחון גלנט וייכנסו לתוקפם בחודשים הקרובים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עד מתי
    03/05/2023 19:19
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. מתי תתחילו להבין שאתם לא רצויים כאן.
    הלל ביום העצבנות לא יועיל לכם. (גם לא ללקק)