ערבים שברו לחרדי את האצבע – המשטרה שחררה אותם כעבור יום

עו"ד חיים בלייכר פנה למשטרה בדרישה לעצור שלושה ערבים שתקפו חרדי בנוף הגליל ושברו את אצבעו • התוקפים נעצרו אך שוחררו כעבור יממה בלבד, לאחר שהמשטרה שטענה כי אירוע התקיפה הוא פלילי ולא לאומני  • "משטרת ישראל ובתי המשפט חייבים להדביר את הנגע הטרוריסטי הזה"
חיים טוויל
י"ב אייר התשפ"ג / 03.05.2023 10:41

עו”ד חיים בלייכר מארגון חוננו פנה במכתב למשטרה בדרישה לעצור שלושה ערבים אשר תקפו לפני כשבועיים חרדי בנוף הגליל ושברו את אצבעו.

רוצה להיכנס אל רבי שימען ביום הילולא? כאן תרכוש את הכרטיס

התוקפים נעצרו על ידי המשטרה, אך שוחררו כעבור יממה בלבד בטענה כי אירוע התקיפה הוא פלילי ולא לאומני.

במכתבו מתאר עו”ד בלייכר את התקיפה החמורה: “מרשי, יהודי חרדי בעל זהות חיצונית מסורתית, צעד ברחוב בדרכו למרפאת שיניים, כאשר מולו צעדו שלושה בני מיעוטים. כאשר חלפו הללו על פניו, אחד מהם עשה תנועה של כביכול דקירה כנגדו, תוך שהוא מקלל בצורה גזענית.

“מרשי המבוהל, אשר חשש כי הוא בסכנת חיים, ניסה להתגונן, והללו החריפו את התקיפה כנגדו. החשודים קפצו על מרשי, והפליאו בו את מכותיהם. בשלב מסוים כיפתו של מרשי נפלה מראשו. אחד מהתוקפים לקח אותה וזרק אותה לאמצע הכביש.

“כתוצאה מהתקיפה נגרם למרשי שבר בבוהן רגל שמאל, הוא נחבל בגבו ונזקק לטיפול אורתופדי, וסבל ממכות יבשות בכל גופו .בנוסף נגרמה למרשי טראומה נפשית קשה מהאירוע המקשה על התנהלותו תפקודו, והוא חש פחד מהליכה סתמית ברחובות העיר”.

בלייכר מציין במכתבו, כי היהודי הגיש תלונה על התקיפה, אך התוקפים נעצרו לזמן קצר ושחוררו: “מרשי הגיש תלונה בתחנתכם בגין האירוע, וככל הידוע לו החשודים במעשה נעצרו, אך שוחררו למחרת ללא כל הגבלה מלבד איסור מינורי של יצירת קשר עימו, והעבירה סווג ה כ’פלילית’ בלבד. מדובר במקרה חמור ביותר, בו יהודי מושפל ומותקף על רקע גזעני בחוצות העיר, רק בשל מוצאו היהודי וחזותו החיצונית.

“כל תחילתו של האירוע בהתנכלות הפחדה שנעשתה תוך כדי אמירה גזענית מפורשת, ואין יותר מובהק מכך בכדי ללמד על מניעיהם של התוקפים”.

בלייכר פנה למשטרה בדרישה לעצור את התוקפים ולמצות עימם את הדין: “בטוחני כי בכוונתכם לראות אירועים על רקע גזעני בחומרה הראויה להם, ולא להקל בהם ראש ולפוטרם כלאחר יד, שכן התייחסות סלחנית והעלמת עין מהמניע הלאומני הנלווה לעבירה – פוגעת קשות בתחושותיו של נפגע העבירה, ועשויה להביא חלילה למקרי תקיפה נוספים וחמורים יותר.

“אבקש למצות את הדין עם כלל החשודים, ולהזמינם לחקירה נוספת ככל ויידרש, על מנת שיועמדו לדין באופן הולם את חומרת המעשה”.

עו”ד בלייכר: “הטרור האיסלאמסטי פוגע קשות באזרחי ישראל בכל חלקי הארץ. פעילי הטרור צדים את קורבנותיהם בכל מקום. משטרת ישראל בתי המשפט ומדינת ישראל חייבים להרים ראש ולהדביר את הנגע הטרוריסטי הזה מערי ישראל. אנחנו בארצנו ולא באדמת אירופה של אמצע המאה הקודמת. אנו דורשים להתייחס אל אותם תוקפים כמחבלים טרוריסטים ולנטרל אותם באמצעות מעצר עד תום ההליכים וענישה מחמירה לשנים רבות”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    משטרה
    03/05/2023 10:56
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. פעם המשטרה טיפלה גם בעברות פליליות.
    מי היא עושה היום חוץ מרק ביבי.

  2. סתם שאלה
    03/05/2023 17:46
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. אם זה פלילי שלושה אנשים תוקפים אדם באמצע הרחוב אז ככה משחררים אותם????

  4. תחנת משטרה בנוף הגליל רובם ממגזר מסוים
    04/05/2023 00:56
    יוסי
  5. מה רוצים מהשוטרים של נוף הגליל רובם ממגזר התוקפים ברור שיצדיקו את המגזר שלהם