ניצב עמי אשד נגד המפכ”ל: “הליך הדחה פסול, מונע משיקול פוליטי”

מפקד מחוז ת"א עמי אשד פנה למפכ"ל, באמצעות עורך דינו: "אין לי כוונה להשתתף בסבב המינויים. ההליך להדחתי הוא פסול, בלתי חוקי ובטל מעיקרו" • הפרקליט של אשד רמז לאחריותו של המפכ"ל לאסון מירון
חיים טוויל
י' אייר התשפ"ג / 01.05.2023 20:37

מפקד מחוז תל אביב ניצב עמי אשד שיגר היום (שני) מכתב חריג בחריפותו למפכ”ל המשטרה קובי שבתאי, בעקבות הליך הדחתו  מהתפקיד – וטען כי הוא זומן “להליך פסול במסווה של ריאיון”.

רוצה להיכנס אל רבי שימען ביום הילולא? כאן תרכוש את הכרטיס

במכתב ששלח אשד, באמצעות עורך דינו רמז הפרקליט כי אשד לא יישאר במשטרה: “אין לי כוונה להשתתף בסבב המינויים. ההליך להדחתי הוא פסול, בלתי חוקי ובטל מעיקרו. שיקוליך זרים, פוליטיים והדחתי היא על רקע אישי ופוליטי… מפקד ערכי לא נוטש את פקודיו ואת הציבור בימים קשים וסוערים אלו”.

כפי שדווח, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה הנחתה בחודש שעבר לקבל החלטה חדשה בנוגע להעברתו מתפקידו של מפקד מחוז תל אביב, ניצב אשד.

זאת, לאחר שחודש קודם הקפיאה היועמ”שית את ההדחה עליה החליטו השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והמפכ”ל שבתאי.

לפי הנחייתה של בהרב מיארה על ההחלטה החדשה להתקבל לאחר שתינתן לאשד הזדמנות להשמיע את עמדתו.

במכתב טוען עורך דינו של אשד: “אתמול זומן לראיון שהוגדר על ידי המפכ”ל כחלק מסבב ‘ראיונות לכלל הניצבים לקראת סבב מינויים’, כאשר בפועל, היה מדובר, הלכה למעשה, בהליך פסול של הדחה במסווה של ריאיון”.

הפרקליט הוסיף וכתב למפכ”ל: “לתדהמתו, במעמד ‘הראיון’ הטחת בו טענות שווא מבלי שאפשרת לו לקבל לידיו מבעוד מועד את רשימת טענותיך המופרכות, ובכך פגעת פגיעה אנושה בזכותו הבסיסית והטבעית להתייעץ ולהתכונן להליך כדבעי ובכלל זה, להעביר התייחסות מפורטת לכל אחת ואחת מהטענות חסרות הבסיס שהעלית ב’ראיון’.

“כבר בראשית ‘הראיון’ הקראת 2 עמודים מודפסים רווי טענות שווא מופרכות שהוכנו על ידך ו/או מי מטעמך מבעוד מועד, אשר מעולם לא נטענו על ידך קודם לכן והועלו לראשונה במעמד ‘הראיון’.

“לא זו אף זו, רובן של טענות השווא הנ”ל הינן מלפני כשנתיים, אין להן זכר בראיון קודם ושעומדות בסתירה מוחלטת להצהרותיך והערכתך החיובית כלפי מרשי, עת התראיינת לאחרונה בעניינו של מרשי בכלי תקשורת שונים תוך הדגשת מעלותיו כ’קצין מקצועי, מוערך ומנוסה’.

“עיון בפרוטוקול ‘הראיון’ המצוין לעיל, מעלה כי ‘הראיון’ נערך על ידך שלא בנפש חפצה ולא בלב פתוח, אלא לאחר שכבר גיבשת מבעוד מועד החלטה להדיח את מרשי וכל זאת מבלי לתת למרשי כל סיכוי אמיתי לשכנעך בדבר השרירותיות, חוסר הסבירות והטעויות העומדות בבסיס החלטתך.

“מדובר בהתנהלות פסולה, לא חוקית ושערורייתית העומדת בניגוד גמור לכללי המשפט המנהלי, לכללי מנהל תקין, לכללי הצדק הטבעי בכלל ופקודות המטא”ר בפרט ועל פניו השיקולים העומדים בבסיסה הינם שיקולים בלתי ענייניים, אישיים ואף חמור מכך פוליטיים”.

עוד ציין הפרקליט:  “החלטתך לייעד את מרשי לתפקיד ראש אגף ההדרכה, שהינו תפקיד המגלם בחובו את האחריות והכישורים לחנך, לעצב ולהנחיל ערכים לכל שוטר במשטרת ישראל, מדרגת שוטר מתחיל ועד דרגת תת ניצב, הינה החלטה בלתי סבירה נוכח הטענות המופרכות שהעלית במהלך ‘הראיון’ המטילות דופי במרשי, אשר למען הסר כל ספק למרשי מענה המפריך כל אחת ואחת מהן”.

במכתב נאמר עוד: “להזכירך, כבר ביום ה-9 במרץ 2023 התקשרת אל מרשי, עת נערך הוא אל מול פקודיו לטפל בעשרות אירועים והפגנות, והודעת לו טלפונית, בכסות מגושמת של ‘סבב מינויים’, על ‘העברתו’ מתפקידו כמפקד מחוז תל אביב לאגף ההדרכה של המשטרה, כאשר ברי לכל כי משמעות הדבר הינה הלכה למעשה הדחתו בפועל מתפקידו”.

העו”ד הוסיף: “לא ברור מדוע אצה לך הדרך לקיים סבב מינויים מלאכותי שכל מטרתו הדחת מרשי מתפקידו ופינוי משבצת ממ”ז ת”א. דווקא בשעה קשה זו מבחינה לאומית הן בהיבטי הסדר הציבורי והן הביטחוני, בשלהי עבודת ועדת החקירה לאסון מירון ופרסום מסקנותיה ולקראת תום כהונתך כמפכ”ל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות