סמוטריץ’ תקף: התקשורת נמצאת בקמפיין שקרי ודמגוגי נגד הממשלה

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', תקף את כלי התקשורת • על הרפורמה: "נחתור להסכמות אבל לא ניתן לאף אחד זכות וטו על הרפורמה. ככל שלא נגיע להסכמות, נחשב את צעדינו"
אריה ריבקינד
י' אייר התשפ"ג / 01.05.2023 15:29

יו”ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ’, תקף בפתח ישיבת סיעתו את כלי התקשורת, שלדבריו מנהלים קמפיין נגד ממשלת הימין.

רוצה להיכנס אל רבי שימען ביום הילולא? כאן תרכוש את הכרטיס

“התקשורת נמצאת בקמפיין שקרי ודמגוגי נגד הממשלה, התקציב הוא תקציב טוב”, אמר סמוטריץ’. “יש לו הרבה בשורות טובות לאזרחי ישראל.

“חוק ההסדרים, נמצא במהלכה של עבודה אינטנסיבית בכל ועדות הכנסת כולל שורה של רפורמות במשק, שמייצרות סביבה תחרותית טובה יותר ותורמות למאבק ביוקר המחייה.

“יש לנו שלל חוקים שקשורים לפינטק לעולם הכלכלה והטכנולוגיה, למאבק בהון השחור שהוא מחולל הפשיעה המאורגנת הגדול ביותר, חוק ההסדרים כולל בתוכו שורה של בשורות וכך גם התקציב, שתורם למאבק ביוקר המחייה שהוא מאבק קשה וסיזיפי”.

על הרפורמה המשפטית אמר: “נחתור להסכמות אבל לא ניתן לאף אחד זכות וטו על הרפורמה. ככל שלא נגיע להסכמות, נחשב את צעדינו אבל הרפורמה תתקדם כי היא נכונה”.

סמוטריץ’ התייחס גם לפינוי המאחז הבדואי הבלתי חוקי חאן אל אחמר. “המדינה ביקשה לדחות את הפינוי משתי סיבות הכי נכונות בעולם: הראשונה שחאן אל אחמר צריך להיהרס ויהרס והשנייה – שזה לא עניינו של בג”ץ”.

לדבריו, “אירוע חאן אל אחמר מורכב מדינית וביטחונית ומותר לממשלה שיעמוד בפניה מכלול השיקולים כדי לעשות זאת בזמן הנכון, בצורה הנכונה. חאן אל אחמר יושב במרחב אסטרטגי והוא יקבע אם יהיה רצף טריטוריאלי ערבי למדינת טרור בלב ליבה של ארץ ישראל או שיהיה רצף טריטוריאלי מירושלים לים המלח.

“זו הסיבה שהערבים משקיעים במרחב הזה וזו הסיבה שגם אנחנו משקיעים בו עכשיו. אנחנו נראה שם שינוי דרמטי”.

הוא הדגיש: “חאן אל אחמר יפונה. השאלה של איך ומתי – זו שאלה שמסורה לממשלה. זה ההבדל בין אקטיביזם שיפוטי למשפט שמרני. הממשלה שלנו אמרה בצורה הכי ברורה שחאן אל אחמר יפונה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות