מהיום: קרטון חלב יעלה 6.75 ש”ח • סמוטריץ: בלמנו ההתייקרות בכחצי

סמוטריץ' ומועצת החלב הגיעו להבנות: ההתייקרות של מוצרי החלב תעמוד על 9.28% במקום 17.5% • בוטלה גם עליית התעריף שתוכננה לנובמבר בשווי 1.5% • סמוטריץ': "זה לא היה פשוט, בעיקר בעקבות ההתנהלות חסרת האחריות של לפיד וליברמן"
יוני גרין
י' אייר התשפ"ג / 01.05.2023 10:40

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ ומועצת החלב הגיעו להבנות, בכפוף להסכמות הדירקטוריונים של הגופים הרלוונטיים, על צמצום בכמחצית של עליית תעריף החלב לשנת 2023.

עוד שבוע להילולא: כל מה שאתם צריכים לדעת לפני הנסיעה למירון

במסגרת ההסכם סוכם גם כי עליית התעריף שתוכננה לנובמבר 2023, שמקורה בהסכם של שר האוצר הקודם אביגדור ליברמן – בשווי 1.5%, תבוטל.

מוצרי החלב המפוקחים התייקרו היום (שני) ב-9.28%, במקום 17.5% ו-3.1% במאי 2024.

לאחר ההתייקרות – אלה יהיו המחירים החדשים: מחירו של קרטון חלב 3%, שעלה עד היום 6.25 שקלים – יעלה מעתה 6.75 שקלים. שמנת מתוקה 38% שומן שעלתה 6.47 שקלים – תתייקר ל-7.01 שקלים. מחיר גבינה לבנה 5% שומן, שעמד על 4.98 שקלים – יעלה ל-5.38 שקלים. שמנת חמוצה 15% שומן תתייקר מ-2.4 שקלים ל-2.6 שקלים.

השר בצלאל סמוטריץ’ אמר: “הצלחנו לבלום את התייקרות החלב כמעט בחצי. זה לא היה פשוט, בעיקר בעקבות ההתנהלות חסרת האחריות של לפיד וליברמן. למחלבות היו דרישות, אך לאחר משא ומתן ארוך – בלמנו את ההתייקרות שהיתה אמורה להיות כפולה.

“אנחנו מבקשים להודות למחלבות שעל אף ההסכם הקודם שנחתם על ידי ליברמן, שגרר את הזכאות להעלאת המחיר, הסכימו לבקשת שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ לפרוס את ההתייקרות ולהקל על הציבור”.

הוא הוסיף: “אחרי המענה הדחוף שנאלצנו לתת בזמן קצר אנחנו נכנסים להליך תיקון מעמיק במשק החלב. הנחיתי את אנשי המקצוע במשרד האוצר שיבחנו את כל שרשרת הייצור, החל בריכוזיות במקטע יבוא הגרעינים והמזון לפרות, דרך מחיר המטרה, וכלה במחלבות, בבעלויות הצולבות ובמחיר המפוקח, כל זאת המטרה לשחרר את המשק מריכוזיות עודפת ותכנון אנכרוניסטי ולהתקדם לעבר שוק פתוח ותחרותי, לצד שמירה על החקלאות והציונות בישובי הספר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות