השרה מאי גולן התראיינה לעמית סגל, ינון מגל תקף – וחטף חזרה

השרה מהליכוד האשימה בריאיון שהעניקה לעמית סגל בחדשות 12 את חבריה לשולחן הממשלה בהדלפות נגדה • ינון מגל כעס: "עוד אחת שמעדיפה להתראיין בערוץ שיורק עליה" • בתגובה, הטיחה בו גולן: "היחיד שיורק - זה אתה. הצביעות חוגגת"
אבי כץ
י' אייר התשפ"ג / 01.05.2023 01:30

המינוי של השרה מאי גולן לקונסולית בניו יורק ירד מהפרק, אחרי שהפרסום על הצעתו של נתניהו להציב אותה בתפקיד עורר סערה.

עוד שבוע להילולא: כל מה שאתם צריכים לדעת לפני הנסיעה למירון

הערב (ראשון), בריאיון לעמית סגל בחדשות 12 הגיבה השרה על הביקורת שנמתחה נגדה, והאשימה את חבריה השרים בהדלפות נגדה, ובתדרוך בשם ראש הממשלה כי היא לא עתידה לכהן בתפקיד הקונסולית.

“ישנם סוכני כאוס בממשלת ישראל, אין ספק”, אמרה. “סוכנים שהסטייה שלהם זה להדליף חצאי אמיתות, רבעי שקרים דמיונות מופרכים. המטרה שלהם היא ליצור קודם כל כאוס בקרבת ראש הממשלה; ההדלפה הראשונה הגיעה משר”.

היא סיפרה: “אפילו לא הספקתי לשקול או להחליט. בזמן שאני בארצות הברית, שמעתי על כל הבלגן שקורה פה. קיבלתי טלפון מראש הממשלה שאמר לי – ‘מאי אני צריך לפגוש אותך’. בפגישה הוא סיפר לי שיש בעיה קשה עם הדה-לגיטימציה שעושים לפיד ובנט בעולם, עם ההסברה הרעה כנגד מדינת ישראל. בשל כישורי השפה, האנגלית וההסברה שלי הוא חושב שאני נחוצה שם מאוד”.

על האפשרות שההצעה הייתה ניסיון לפתור משבר פוליטי השיבה גולן: “מה שלא יודעים עליי, כל הגזענים האולטימטיביים, המתנשאים למיניהם והפרשנים באולפנים – זה שאני מסבירנית יותר טובה משהם אי-פעם חלמו. זה מה שראש הממשלה באמת יודע, בהשוואה לאחרים”.

לאחר מכן הוסיפה: “אם הייתי מקבלת את התפקיד הזה – הייתי הקונסולית הטובה ביותר”.

“אמרתי לו שאני שומעת את הצורך ומבינה שזה אקוטי עבורנו. הוא השיב לי – ‘תשקלי את זה’, הוא לא הכריח אותי, כפה או לחץ עליי. היו לא מעט טלפונים ממנו. התנאי שלי היה שקודם כל יוקם המשרד לקידום מעמד האישה. אני רוצה שהמשרד הזה יקום בין אם אני אעמוד בראשותו או לא. בשום שלב עד לרגע זה לא אמרתי כן (להצעה)”.

היא מתחה ביקורת מרומזת על נתניהו: “יש גבול ללינץ’ שבן-אדם אחד יכול לעבור, ואני חושבת שבתור מי שהגנה בכל נימי נשמתה על ראש הממשלה, הממשלה והמחנה – הגיע לי שיעשו עבורי את אותו דבר. במיוחד כשההצעה הגיעה אליי ולא ההפך”.

מי שתקף את השרה מאי גולן על הראיון, היה איש התקשורת ינון מגל, מנחה ‘הפטריוטים’ בערוץ 14 – שצייץ: “עוד אחת שמעדיפה להתראיין בערוץ שיורק עליה”.

גולן לא נותרה חייבת והשיבה לו: “מתי הזמנת אותי לתכנית שלך אי פעם רק תזכיר לי? אהה זהו שאף פעם. אני לא ‘ברמה’ שלכם כנראה. אל תלך לשם ינון, כי במקרה הזה הצביעות חוגגת” .

מגל ענה: “היי מאי, בתכנית אצלנו התארחו רק שרים (חוץ מיו”ר הקואליציה) וכמובן ראש הממשלה. לא חברי כנסת. אבל כידוע יש עוד תכניות בערוץ. יש את המהדורה, יש את ברדוגו, יש את ריקלין, ועוד.

“אבל את העדפת להתראיין בערוץ שיורק עליך ויורק ערב ערב על המצביעים שלך… החלטה שלך. שיהיה לך בהצלחה”.

גולן המשיכה ותקפה: “נעים מאוד ינון,  השרה גולן. אולי לא שרה מספיק לטעמך, אבל עדיין שרה. לגבי כל המראיינים שהזכרת, גם על ידם לא הוזמנתי. הגעתי תמיד לתכניתו של בועז גולן ואמשיך להגיע.

“והיחיד שיורק – זה אתה. אתה, שרק היום ראיינת את עמית סגל בתכנית הרדיו שלך, שבמקרה משודרת עם כספית, שיורק על הימין כל דקה ביום!”

היא הוסיפה: “ואגב, התראיינתי בערוץ 14 מאות פעמים, עוד הרבה לפניך, על כל גלגוליו השונים של הערוץ ואתראיין שם גם אחריך. מוניתי לשרה לפני חודשים וחצי, לא הגיעה חצי פנייה ממך… עמית נתן לי להשלים את דבריי ולהביא לידי ביטוי את האמת שלי ושל בוחריי, אותם אני מייצגת ולמענם אלחם בכל חזית. בהצלחה!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות