רוטמן מאשים: “גנץ וסער רוצים לפוצץ את המו”מ, נבהלו מהאיומים”

יו"ר ועדת החוקה שוחח עם אראל סג"ל ודוד ורטהיים - והבהיר כי הקואליציה לא ויתרה על העברת הרפורמה המשפטית: "תיקון מערכת המשפט הוא קריטי לעתיד המדינה וגם לעתיד הקואליציה • "אין שום דבר שקואליציה יכולה לעשות כדי למנוע מאופוזיציה לשרוף את המדינה"
חרדים 10
ט' אייר התשפ"ג / 30.04.2023 11:57

יו”ר ועדת חוקה, ח”כ שמחה רוטמן, שוחח היום (ראשון) עם אראל סג”ל ודוד ורטהיים בתוכניתם ב-103FM, וטען כי למרות השהיית החקיקה במהלך השבועות האחרונים, הרפורמה המשפטית תעבור בכנסת בתקופה הקרובה.

רוצה להיכנס אל רבי שימען ביום הילולא? כאן תרכוש את הכרטיס

איפה אתה רוצה את ה’דירה בהנחה’ שלך? המדריך להשתתפות בתוכניות

“הרפורמה תתרחש והיא תתרחש בזמן די קרוב. אני לא חושב שאפשר להחזיק את הציבור שדורש את זה כל כך הרבה זמן. אם זה יהיה בהסכמה רחבה – מה טוב. אם לא, זה יהיה בלי הסכמה רחבה”.

הוא הביע פסימיות בנוגע לסיכויים כי יהיה הסכם בנושא בין הקואליציה והאופוזיציה, ותקף את ראשי המחנה הממלכתי: “מה שקרה ב־48 שעות האחרונות זה שגורמים שעד עכשיו חשבנו שהם אולי מעוניינים בהסכמות – תפסו צד מאוד קיצוני, אני מדבר על גנץ וסער, כרגע נראה שהם מעוניינים לפוצץ”.

הוא הדגיש: “נראה שסער וגנץ מעוניינים לפוצץ, נצטרך הוכחת רצינות – צריך לשאוף להסכמה רחבה. יכול להיות שהם נבהלו מההפגנה, או שהם הבינו שהקרקע נשמטת מתחת לרגליהם, אולי הם נבהלו מהאיומים בצד שלהם”.

רוטמן הוסיף: “תיקון מערכת המשפט הוא קריטי לעתידה של המדינה וגם לעתידה של הקואליציה. לקיחה של מדינת ישראל למחוזות של תקיפת שרים וחברי כנסת והפיכה צבאית, לא קשורה להתנהלות שלנו. כל האירועים של הסרבנות והקריאה להמרדה היו מתרחשים עם או בלי הטעויות שלנו. אני חושב שאין שום דבר שקואליציה יכולה לעשות כדי למנוע מאופוזיציה לשרוף את המדינה”.

רוטמן יצא נגד הביקורת החריפה שהוטחה בשר המשפטים יריב לוין, על נאומו בהפגנת הימין שהתקיימה בחמישי האחרון בירושלים: “לא היה מתון ממנו. מה מסית בנאום הזה?”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות