נתניהו הבטיח שלא יסבול ‘טפטופים’ • אז איך יגיב לירי?

הפלסטינים הפרו את הפסקת האש ושיגרו רקטה לשטח ישראל • אבל ראש הממשלה ושר הביטחון שותקים • אז מה אם יום אחרי שהלחימה הסתיימה נתניהו הבטיח: "לא נסבול טפטופים - נגיב עוד יותר חזק"
יוני גרין
כ"ב אלול התשע"ד / 17.09.2014 00:41

נתניהו הבטיח? אז מה: רקטה נורתה אמש סמוך לשעה 18:25 מרצועת עזה לעבר חבל אשכול. הרקטה התפוצצה בשטח פתוח, מול קיבוץ במועצה האזורית אשכול.

למרות שמאז הירי חלפו כמה שעות, אין כל תגובה מצד ישראל – לא צבאית ולא מדינית הצהרתית, זאת למרות שיום לאחר סיום מבצע ‘צוק איתן’, התייצבו ראש הממשלה ושר הביטחון מול המצלמות, ולאחר שסיכמו את הישגי הלחימה – הבהירו השניים כי ישראל לא תהיה מוכנה להשלים עם חידוש הירי לשטחה, וכי אם יבוצע ירי – התגובה תהיה מוחצת.

“אם חמאס יחדש את הירי – לא נסבול טפטופים על שום חלק של מדינת ישראל”, הבהיר אז ראש הממשלה במסיבת העיתונאים, עם כניסת הפסקת האש לתוקף. “מה שהגבנו עכשיו – נגיב עוד יותר חזק, ואנחנו ערוכים לכל אפשרות”. 

שר הביטחון המשיך אחריו באותו קו: “אמרנו מתחילת המבצע שלא נשלים עם מציאות של ירי. אם נאלץ לעשות זאת שוב, נכה מכה כבדה יותר משהכינו במבצע”.

לאחר כניסת הפסקת האש לתוקף נפגש נתניהו גם עם ראשי הרשויות בדרום, וחזר בפניהם על התחייבות ברוח זו.

בחמאס, מכחישים הערב קשר לירי. ארגון הטרור בעזה פרסם הודעה, לפיה הפלגים הפלסטינים נשארים מחויבים להפסקת האש שהושגה עם סיום מבצע צוק איתן.

בליכוד היו מי שלא התרשמו מההכחשה ודרשו תגובה מיידית.

סגנית השר ציפי חוטובלי אמרה:”צה”ל חייב להגיב בעוצמה על כל הפרה של הפסקת האש. זהו מבחן לכח ההרתעה הישראלי. העדר תגובה הולמת ישיב את אזרחי ישראל לשגרת האזעקות”.

ח”כ דני דנון אמר: “אסור להתפשר מול טרור, היה צריך להכריע את חמאס בזמן מבצע ‘צוק איתן’ כי הטרור אינו משנה את פניו. כעת חובה להגיב בעוצמה בתגובה לירי, למען הרתעה ולמען האמון שנתנו תושבי הדרום בהנהגה, כשאמרו שיהיה שקט להרבה זמן. עברו רק 21 יום וחוזרים לטפטופים של טרור מרצועת עזה. הבלגה עכשיו פירושה השלמה עם המצב”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות