מי יקבל היתרי שהייה במירון בל”ג בעומר? פרוש גיבש ‘אמות מידה’

בקשות לקבלת היתר לפי אמות מידה שנקבעו יידונו בידי ועדה ציבורית • חברי הוועדה: היועץ החרדי אליהו ארנד, אברהם גרינשפן, איילה וינשטוק, עו"ד איתי גדסי • שקיפות: רשימת מקבלי ההיתרים האמורים תפורסם באתר של משרד מסורת ישראל • ועד מתי ניתן להגישה בקשה?
יוסף גרינבוים
ז' אייר התשפ"ג / 28.04.2023 13:21

לקראת הילולת הרשב”י במירון: על רקע הבקשות מידי שנה, לקבל היתרי שהיה במתחם מירון בעת ההילולא –  השנה גובשו לראשונה ‘אמות מידה’ לפיהן יחולקו האישורים.

רוצה להיכנס אל רבי שימען ביום הילולא? כאן תרכוש את הכרטיס

איפה אתה רוצה את ה’דירה בהנחה’ שלך? המדריך להשתתפות בתוכניות

בהודעה שפורסמה בעיתונות, כמתבקש על פי חוק, פרסם שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, את אמות המידה לפיהן יינתנו האישורים, בהתאם לסמכותו להסדרת אירוע הילולת רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון.

על פי ההודעה, מי שזכאי לקבלת היתר שהייה הינם רבנים ואנשי ציבור, אשר קיימת מסורת בת שנים של השתתפותם בהילולא, וכן שיש חשיבות ציבורית בהגעתם או שהשתתפותם חשובה לשם הצלחת ההילולא – זאת “בשים לב לקיומה של ההילולא כאירוע רב מגזרי ששייך לכלל עם ישראל, על עדותיו ומגזריו”.

על פי ההודעה, אורחים רשמיים מחו”ל של מדינת ישראל ודיפלומטים, זכאים אף הם לקבלת היתרי שהייה בתחומי ההר, במהלך ההילולא.

בקשות לקבלת היתר לפי אמות מידה אלו יידונו בידי ועדה ציבורית שמינה השר לעניין, ויוגשו בהתאם לנוהל הנהוג בהגשת הבקשות, עד לתאריך ט’ אייר תשפ”ג 30/04/2023 בשעה 08:00.

יצוין, כי מתוך רצון להגביר את השקיפות, רשימת מקבלי ההיתרים האמורים תפורסם באתר של המשרד לאחר קבלת ההיתרים, וזמן סביר לפני תחילת זמן ההילולא.

חברי הוועדה: היועץ החרדי אליהו ארנד, אברהם גרינשפן, איילה וינשטוק, עו”ד איתי גדסי

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות