עליית מחירי החלב עשויה לרדת בכ-50%? זה המהלך של סמוטריץ’

השר סמוטריץ' הוציא צו מיוחד שיורה לבעלי המחלבות לצמצם את עליית המחירים • לפי המתווה שגיבש משרד האוצר, עליית מחירי החלב תתמתן ותחולק לשני שלבים • במקרה של עליית מחירים מלאה - אלה יהיו המחירים
חרדים 10
ו' אייר התשפ"ג / 27.04.2023 20:24

לאור העלייה הצפויה במחירי החלב: שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ פנה היום (חמישי) לשר החקלאות אבי דיכטר בבקשה שיחתום על צו שיפחית בחצי את העלייה הצפויה במחירי החלב.

שר החקלאות דיכטר נענה לבקשת שר האוצר ואישר להתקדם לחתימת צו שיפחית את העליה הצפויה במחירי החלב בחצי.

לפי המתווה שהתגבש במשרד האוצר, עליית מחירי החלב תתמתן – ותחולק לשני שלבים: בשלב ראשון יעלו מוצרי החלב המפוקחים בכ-8%, בעוד העלייה של 8% הנותרים תתפרש על פני שלוש שנים – זאת מתוך תקווה במשרד האוצר לירידת מחירים של מוצרי הגלם בזמן הזה.

שר האוצר נפגש היום עם נציגי המחלבות כדי להפחית את ההתייקרות הצפויה. במחלבות מעריכים שהפתרון למצב יהיה או סבסוד של עליית מחירי החלב על ידי המדינה, או הורדת המע”מ על מוצרי החלב המפוקחים.

מנכ”ל מועצת החלב, איציק שניידר, אמר בריאיון ליערה שפירא ברשת ב שעל אף שהאוצר העלה כמה הצעות כדי למנוע את ההתייקרות – “אנחנו אחרי הדקה ה-90, המחירים המעודכנים כבר פורסמו”.

שניידר ציין כי במשך זמן רב המדינה לא עדכנה את מחירי מוצרי החלב, וטען שהגיע הזמן לפתור את הבעיה אחת ולתמיד.

מחירי החלב שבפיקוח צפויים לזנק לפי נוסחה מוסכמת ואוטומטית שמצויה בחוק החלב ומחשבת את כלל עלויות הייצור.

עליית המחירים מגיעה בעקבות הסכם שנחתם לפני כשנה, לפיו מחיר החלב עלה אז ב-4.9% ויעלה שוב במנגנון אוטומטי במאי 2023, ללא צורך באישור שר האוצר או שר החקלאות.

כעת הצו גובש, אולם המהלך עדיין לא הושלם מפני שנדרשת גם הסכמתו של שר החקלאות.

במקרה של עליית מחירים מלאה – אלה יהיו המחירים:

ליטר חלב 3% צפוי לעלות לאחר עליית המחירים 7.26 שקלים. כמו כן, מחיר האשל יעלה מ-1.40 שקלים ל-1.96, מחיר הגיל יעלה מ-1.28 שקלים ל-1.75, מחיר שמנת חמוצה 15% יעלה מ-2.08 שקלים ל-2.79, מחיר שמנת מתוקה 38% יעלה מ-5.23 שקלים ל-7.51.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אין חלב
    28/04/2023 17:34
    וסף
  1. אם אין חלב, שישתו מיץ עם סוכר