“שמענו ירי של 4 כדורים” • חיסול ראשון באלעד: בן 26 נורה למוות

בן 26 נורה למוות בחיסול ברחוב שמעון הצדיק באלעד • עדי ראייה: אדם רכוב על אופנוע נמלט מהזירה • תושב העיר: "ראינו את השכן כשהוא שרוע בגרם המדרגות בין שני הבניינים ללא רוח חיים" • הקורבן מוכר למשטרה: נאשם בתיק רצח מ-2018 • המשטרה מנהלת מצוד אחר החשוד בירי
חיים טוויל
ו' אייר התשפ"ג / 26.04.2023 21:18

חיסול בלב העיר החרדית? צעיר בן 26  מאלעד נורה למוות הערב (רביעי) מירי שבוצע לעברו ברחוב שמעון הצדיק בעיר החרדית אלעד.

עדי ראייה סיפרו, כי אדם רכוב על אופנוע נמלט מהזירה, שהצליח להימלט מהזירה במהירות לפני שכוחות ההצלה הגיעו למקום.

ב’מעריב’ דווח, כי על פי עדויות של שכנים, קודם אירוע הירי הושלך רימון ללא נפגעים בסביבת אחד הבתים ברחוב שמעון הצדיק. מיד לאחר מכן, נשמעו קולות ירי ולאחריהם צעקות רמות.

הצעיר אותר ירוי בחצר בין שני בניינים.  הקורבן מוכר למשטרה, ולפי שעה מסתמן כי הרקע למעשה ככל הנראה פלילי.

שוטרי תחנת ראש העין שהוזעקו לזירה, פתחו בחקירה וסריקות מבצעיות אחר החשוד בירי.

מחקירת האירוע עולה, כי הקורבן באלעד, נאשם ברצח ששוחרר למעצר בית, עקב נסיבות רפואיות. במשטרה בודקים אם יש קשר בין האירוע שהוא נאשם בו במחוז ת”א לבין החיסול.

על פי החשד, הקורבן חווה כבר ניסיון חיסול לפני כחודש.

לפי ‘מעריב’, מפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון הגיע לזירת האירוע – מה שמצביע על כך שמדובר באירוע חמור ובנסיבות חמורות. שמונה יריות מטווח קצר.

החשד הוא שהמתנקשים ככל הנראה ארבו לקורבן, חיכו לו פרק זמן ומיד אחרי שזיהו אותו פתחו בירי. הוא ניסה להימלט לתוך הבניין, אבל הם השיגו אותו והשלימו את המשימה. נבדק חשד שהמתנקשים נמלטו במונית.

אחד השכנים המתגוררים בסמוך לזירה סיפר: “הושלך רימון, לא היו נפגעים – ואז שמענו ירי של שלושה-ארבעה כדורים, ירדנו מיד למטה והבנו שהצעיר נפגע בפלג גופו העליון מטווח קצר ככל הנראה במהלך קטטה עם נערים צעירים בני 19”.

שכנים נוספים אמרו: “שמענו את היריות, ירדנו למטה, חששנו שמדובר בפיגוע כמו בשנה שעברה ואז ראינו מונית שנוסעת לאחור ומאיצה במורד הרחוב. כשהתקדמנו פנימה ראינו את השכן כשהוא שרוע בגרם המדרגות בין שני הבניינים ללא רוח חיים כבר”.

בתחנת המשטרה בראש העין הסתיימה לקראת חצות הערכת מצב מיוחדת, בראשות ממ”ז מרכז ניצב אבי ביטון.

בהערכת מצב סקרו גורמי המודיעין, החקירות והתחנה את הממצאים שנאספו עד כה בפני מפקד המחוז, לרבות סכסוכים פליליים לאורך השנים בהם היה מעורב הקורבן, לרבות תיק רצח משנת 2018 בגוש דן, בו נאשם.

מפקד המחוז הטיל את ניהול חקירת התיק על היחידה המיוחדת ללוחמה בפשיעה (יל”פ) של מרחב שרון.

צילום: איחוד הצלה

כוחות הצלה שהוזעקו לזירה העניקו לפצוע טיפול רפואי ופינו אותו לבי”ח בילינסון בפתח תקווה  כשהוא במצב אנוש עם פציעה חודרת, תוך כדי פעולות החייאה.

בבית החולים נקבע מותו.

אהרון שרווי ויאיר פרוש, חובשי איחוד הצלה: “מדובר בצעיר שנמצא מוטל בכניסה לחדר מדרגות, כשהוא פצוע באורח אנוש. ביצענו בו פעולות החייאה בזירה. לאחר מכן הוא פונה תוך כדי המשך החייאה למרכז הרפואי בלינסון”.

חובש רפואת חירום מיחידת האופנועים של מד”א, אלעזר אגסי, סיפר: “במקום הייתה המולה רבה מאוד. הפצוע שכב בחצר בין בניינים כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפציעה חודרת בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו לבית החולים תוך כדי ביצוע פעולות החייאה כשמצבו קריטי”.

הכניסות והיציאות מהעיר נחסמו, לפי שעה.

יצוין, כי נוצרה המולה בזירה, מאחר והתושבים חששו שמדובר בפיגוע, על רקע העובדה שהערב חל יום השנה הראשון ל’פיגוע הגרזנים’ הרצחני בעיר, בו נרצחו אורן יפתח הי״ד בועז גול הי״ד יהונתן חבקוק הי״ד, ושמעון מעטוף הי״ד – שנפטר לאחר מספר חודשים, לאחר שנפצע באורח קשה מאוד ומאז אושפז בבתי רפואה.

צילום: קובי שירה

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות