איזה אירוע בתולדות עם ישראל השפיע על נתניהו באופן מיוחד? צפו

ראש הממשלה נתניהו בטקס חיילים מצטיינים - בבית הנשיא: "אנחנו פה וכאן נישאר ושום דבר אחר לא ישנה את זה - ונעשה את זה יחד" • ומה הוא השיב על השאלה שבכותרת?
אריה ריבקינד
ה' אייר התשפ"ג / 26.04.2023 13:59

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה השתתפו היום (רביעי) בטקס חיילים מצטיינים – בבית הנשיא.

בתשובה לשאלה מהו האירוע המשמעותי בתולדות עם ישראל והמדינה שלנו, שהשפיע עליו באופן מיוחד, השיב ראש הממשלה: “אני קורא הרבה תנ”ך, אבל אני מניח שגם אחרים עושים זאת, אז אני קופץ לתקופה שמיד אחריה. אנחנו לא היינו פה אלמלא התמודדנו עם שורה של אימפריות שכבשו את הארץ שלנו.

ההתמודדות הראשונה, לפני 2,200 שנה, הייתה של המכבים. ניצחנו. אחר כך באו קליינטים יותר קשים, היוונים והרומאים. ועל כך כתב ז’בוטינסקי בשירו המפורסם ביתר – הוא מסיים את זה “למות או לכבוש את ההר – יודפת, מסדה, ביתר”.

הפסדנו בכל שלושת הקרבות האלה. אנחנו יודעים מה עברנו אלפי שנים לאחר מכן, אבל המעניין הוא שבהפסד הזה לא נפלה רוח העם. הרצון לחזור, על אף ההתמודדות עם קשים שאף אחד לא עמד בהם – הדבר הזה נשאר אצלנו.

כשהגעתי באחד הסבבים האלה כשאני ראש ממשלה – אתה יודע, אנחנו משקמים אתרי מורשת – החלטתי לשקם את יודפת. יודפת היה המבצר הראשון היהודי שנפל בגליל כשהרומאים באו להחריב את ירושלים.

מישהו הביא לי ראש חץ רומאי, שמתי אותו במעין מצגת כזו וליד זה ביקשתי דגם של טיל החץ. וכשבאו אורחים מחוץ לארץ, וניסיתי להסביר להם מה קרה פה, הייתי אומר להם: ‘אתם רואים, זה של הרומאים וזה שלנו, הם כבר לא פה ואנחנו כן’. זה מה שמשפיע עלי כל הזמן.

אנחנו פה וכאן נישאר ושום דבר אחר לא ישנה את זה – ונעשה את זה יחד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות