בפעם ה-60: חידון התנ”ך העולמי לנוער. מי ינצח? • צפו בשידור חי

חרדים 10
|
ה' אייר התשפ"ג / 26.04.2023 11:51
הפעם ה-60 שבה מתקיים חידון התנ”ך העולמי לנוער יהודי מכל העולם • האירוע נערך במעמד ראש הממשלה, יו”ר הכנסת, שר החינוך וראש העיר ירושלים

ישראל חוגגת 75 שנות עצמאות: חידון התנ”ך העולמי לנוער מתקיים היום (רביעי) בפעם ה-60,  בתיאטרון ירושלים.

את הטקס מנחה גיא זוארץ, ומשתתפים בו ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו”ר הכנסת אמיר אוחנה, שר החינוך יואב קיש וראש העיר ירושלים משה ליאון.

המתמודדים השנה הם: אביגיל רוו מאנגליה, עמר קדר מתיכון אחד העם בפתח תקווה, גילה דישי מארגנטינה, ג׳ק פרידמן מארצות הברית, מרקוס טואשי ממקסיקו, אמונה כהן, תלמידת אולפנת בהר”ן בגדרה ותושבת בני נצרים, שירה במברגר מאנגליה, מאיה טראת מארצות הברית, תמר דהן מארצות הברית, מרקו אשכנזי מפנמה, שמואל אייזנברג מאוסטרליה, נטע לקס תלמידת כיתה י”א באולפנת בני עקיבא שירת הים בנווה צוף, קיילע שכטר מארצות הברית, אילנה קטאן ממקסיקו, עמית אטל תלמיד כיתה י’ במקיף ג’ באשדוד וברוריה כץ מדרום אפריקה.

מתמודדי חידון התנ”ך מכל רחבי העולם הגיעו לפני שבוע וחצי לישראל.

נשיא המדינה יצחק הרצוג שפגש את המתמודדות והמתמודדים אתמול אמר להם: “התנ”ך הוא כמו מעיין שלא מפסיק להוציא מים, מים חיים. אני אוהב את התנ”ך מאוד. אני קורא אותו, וכל פעם שאני מוצא פסוק, אפשר למצוא לו פירושים שונים, וזו הגאונות של התנ”ך. זה לא רק הסיפור כפשוטו. אהבת התנ”ך פותחת אופקים ומאפשרת להבין את החיים, וגם מקנה לנו זהות יהודית, ציונית עמוקה וחיבור לארץ ישראל”.