שר הביטחון יואב גלנט: “בבית העלמין אין פוליטיקה, אנו עם אחד”

שר הביטחון התייחס בריאיון לכאן רשת ב למתחים הפוליטיים שאופפים את יום הזיכרון: "מי אנחנו שנאסור על הנציגים לדבר?". על האיומים הביטחוניים הגוברים: "ישן בעין פקוחה. נושיט את היד לשלום, ונהיה מוכנים לפעולה אם נידרש"
חרדים 10
ד' אייר התשפ"ג / 25.04.2023 09:03

שר הביטחון יואב גלנט התייחס היום (שלישי) בריאיון לתוכנית “הבוקר הזה” בכאן רשת ב למתחים הפוליטיים סביב יום הזיכרון. “לא חושב שמישהו העלה על דעתו אחרי מלחמת יום כיפור שלמישהו מההנהגה לא יהיה מקום בבתי העלמין”, אמר גלנט.

הוא הוסיף: “כול אחד שעושה מעשה שיש בו משום הפרה של היום הזה – הוא מפר את זכותם של אחרים. וצריך להתחשב במי שנמצא ומייצג משהו אחר. בבית העלמין אין פוליטיקה אין ימין ושמאל אנו עם אחד”.

“ממשלות מתחלפות, אבל באותה חלקה שוכבים זה ליד זה חברים מקיבוץ ומהתנחלויות. מי אנחנו שנאסור על מי מהנציגים לדבר?”, אמר שר הביטחון, והתייחס לביקורת על הגעתו הצפויה של השר איתמר בן גביר לבית העלמין בבאר שבע: “לא נכנס לגופו של אדם וליגונם של משפחות, אך מצפה שכול אחד ואחת מכול אלה שמדברים משני הצדדים לכבד את המקום ולא להכניס פוליטיקה. יודע שזאת תפיסתם של חבריי לקואליציה ולאופוזיציה. אני שב וקורא לציבור שלא להכניס פוליטיקה לקודש הקודשים של עם ישראל”.

“המתים לא יכולים לדבר ואנו צריכים להוקיר אותם. גם כשהייתי בן 15, לאחר מלחמת יום הכיפורים, אבי אמר לי את המשפט הזה. צריך סבלנות. אם נגזר עלינו לחיות על חרב אנו מסוגלים להגן על עצמנו ומאמין שנגיע להסדרים הולכים ורבים עם שכנינו, ונוכל לחיות כאן חיים של שגשוג ושלום”, הוסיף גלנט.

“חובתנו להרחיק איום ולהרחיק מלחמה. יש רבים משכנינו שעינם צרה כשהם רואים את שכיית החמדה שקוראים לה ישראל יהודית דמוקרטית משגשגת”, אמר גלנט. “אני ערני תמיד, ישן בעין פקוחה ולוקח ברצינות את איומי האויבים שלנו. במלאת 50 שנים למלחמת יום כיפור, ראוי שנהיה כל הזמן ערניים. נושיט את היד לשלום ונהיה מוכנים לפעולה אם נידרש. יש לנו צבא ושירותי מודיעין וביטחון חזקים, ויחד עם זה אנו לא מצליחים מאה אחוז”.

כמו כן, התייחס שר הביטחון ליחסים עם ארצות הברית. “הברית איתנה תמיד. מערכת הביטחון היא החבל המקשר החזק ביותר שאינו תלוי בחילופי שלטון. נקפיד על חיזוק הקשר הזה. אנו מקנים לאמריקנים יתרונות רבים ונשענים על ארצות הברית. ארה”ב וישראל הן שתי מדינות שלמרות ההבדל בגודלן חולקות דברים שמשותפים לשתיהן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות