פיגוע דריסה במרכז ירושלים: מחבל דרס ופצע 5 אנשים – ונוטרל

פיגוע דריסה במרכז ירושלים: מחבל דרס, וכעבור זמן קצר נורה ונוטרל. מותו נקבע במקום • מד"א דיווחו על מספר פצועים: גבר כבן 50 במצב קשה עם חבלה רב מערכתית מחוסר הכרה ושתי נשים בשנות ה-30 במצב בינוני בהכרה מלאה • בן גביר החמיא לאזרח שחיסל את המחבל
חרדים 10
ג' אייר התשפ"ג / 24.04.2023 16:31

גל הטרור ברחבי הארץ: מחבל ערבי ביצע היום (שני) פיגוע דריסה עם רכבו ברחוב כי”ח, הסמוך לרחוב יפו במרכז העיר ירושלים, ליד בניין מרכז כלל. במקום שלושה פצועים, המחבל נוטרל וחוסל במקום על ידי אזרח חמוש.

במשטרה סיכמו את האירוע: “היום, בסמוך לשעה 16:15, אירע פיגוע דריסה בצומת הרחובות אגריפס – כי”ח בסמוך לשוק מחנה יהודה בירושלים. מחבל תושב בית צפפא בן 39, הגיע עם רכבו לצומת ושם האיץ את מהירות נסיעתו ופגע במכוון במספר הולכי רגל, שחלקם חצו את הכביש. לאחר שהדרדר עם רכבו בנסיעה לאחור נעצר, ובתוך זמן קצר אזרח חמוש שהיה במקום והבחין במתרחש ביצע ירי לעבר המחבל וניטרל אותו.

“כתוצאה מהפיגוע נפצעו מספר הולכי רגל. אדם אחד נפצע באורח קשה, אישה נוספת נפצעה באורח בינוני, וחמישה אנשים נוספים נפצעו באורח קל, בהם גם נפגעי חרדה. הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבתי החולים השונים בעיר ירושלים על ידי גורמי הרפואה. בהמשך נקבע מותו של המחבל. כוחות המשטרה מחוז ירושלים הגיעו במהירות לזירת הפיגוע ולאחר סגירתה ופינוי הנפגעים עם גורמי הרפואה במטרה להציל חיים, החלו באיסוף ממצאים, ראיות ועדויות באמצעות חוקרי המשטרה, שוטרי הזיהוי הפלילי, חבלני מחוז ירושלים ובוחני התנועה של מחוז ירושלים שבבדיקה שערכו שללו אפשרות לתקלה מכנית ברכב.

“כלל פעולות החקירה שבוצעו בזירת הפיגוע הצביעו על כך שמדובר בפיגוע דריסה מכוון. במקביל נבדק החשד כי למחבל היה גם רקע נפשי קודם”..

עוד נמסר מהמשטרה כי “מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן, הגיע לזירת הפיגוע וקיים הערכות מצב עם גורמי הפיקוד במחוז. בסיום הערכת המצב הנחה ממ״ז ירושלים על הגברת הסיורים ופעילות הביטחון השוטף ברחבי העיר בימים הקרובים. לאחר סיום הטיפול בזירת הפיגוע, התנועה באזור שבה לסדרה. חקירת הפיגוע הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים”.

מדוברות מד”א נמסר כי “חובשים ופראמדיקים של מד”א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק 5 פצועים, בהם: 1 קשה, גבר כבן 70 עם פגיעה רב מערכתית, 1 בינוני אישה כבת 30 עם חבלות בגפיים ו-3 קל גבר כבן 50 ו-2 גברים כבני 25”.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שוחח עם האזרח שחיסל את המחבל מהפיגוע בירושלים הערב: “רציתי להגיד לך יישר כוח. ראיתי את הסרטון, פעולה חשובה, טובה, טוב שניטרלת אותו וחסכת הרבה חיים של אנשים. מדינת ישראל אומרת לך תודה כי מנעת אסון מאוד גדול, וכשאני משחרר כל כך הרבה נשקים, נותן הוראה לאגף כלי יריה שישחררו נשקים למי שמגיע על פי חוק, זו המטרה שאנשים יוכלו להגן על עצמם”.

הפיגוע – בערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, במיקום הקרוב למקום בו יפתח בעוד זמן קצר הטקס הראשון של ‘יד לבנים’, בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו.

נתניהו התייחס לכך בנאומו, ואמר: “לפני דקות אחדות, לא רחוק מכאן, נעשה ניסיון נוסף לרצוח את אזרחי ישראל. הפיגוע הזה, במקום הזה, ברגע הזה, מזכיר לנו שארץ ישראל ומדינת ישראל נקנות בייסורים רבים”.

“הפיגועים האלה באים בציפייה שיוכלו לנו ויעקרו אותנו מכאן, ואם הם יכלו היו רוצחים את כולנו. אבל הם לא יכלו לנו ואנחנו יכולנו להם. הקמנו מדינה לתפארת עם צבא לתפארת ומשטרה לתפארת, במחיר קורע לבבות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות