באישור של רב: אביב גפן יופיע בעצמאות, בתוך ימי השבעה

בתוך ימי השבעה על מות אביו יהונתן גפן, אביב גפן יופיע ביום העצמאות אחרי שקיבל אישור מיוחד של רב ובכפוף למספר תנאים
חרדים 10
ג' אייר התשפ"ג / 24.04.2023 16:15

הזמר אביב גפן, היושב שבעה בימים אלו על מות אביו המשורר יהונתן גפן, יופיע ביום העצמאות ה-75 של המדינה, אחרי שקיבל אישור מיוחד מרב – כך מפרסם היום (שני) רן בוקר ב-ynet.

מי שהתיר זאת, הוא הרב ד”ר יצחק בן דוד מהיישוב צור הדסה, שכתב לאביב גפן כי “ההלכה מכירה בכך שלפעמים ישנו צורך ביציאה לעבודה, במקרים בהם ישנו הפסד משמעותי ובעיקר כאשר ההפסד יכול להיגרם לפרנסת אחרים. בדרך כלל ההיתר הוא כאשר מדובר בעבודה בצנעה, ולא מול אנשים אחרים, אבל ישנה דעה אחת המתירה לנגן לעבוד גם בתוך ימי השבעה. לכך יש להוסיף שליום העצמאות יש מעמד של יום שמחה, בדומה לחנוכה ופורים. ביחס לפורים נפסקה ההלכה שלא נוהגת אבלות בפרהסיה אלא רק בצנעא, ויש מקום לומר שדין דומה ינהג גם לגבי יום העצמאות”.

הרב הוסיף וכתב כי “לאור העובדה שמדובר ביום העצמאות, ושפרנסתם של אנשים רבים תלויה בהופעה זו, יש מקום לסמוך על דעות היחיד בהלכה שמאפשרות הופעה כזו”.

עם זאת, על פי הדיווח של רן בוקר, הרב בן דוד הציב מספר תנאים: הוא עצמו לא יפיק רווחים מההופעות שנערכות במהלך השבעה, אלא יקדיש את רווחיו האישיים לפעולות וההנצחה לזכר אביו, במהלך ההופעה תהיה התייחסות ליום החג, תהיה התייחסות בשירה או באמירה של פסוקים מתפילת הלל ותהיה התייחסות לאביו, יהונתן גפן “באופן שירבה בכבודו ובזכרו”.

עוד דווח בווינט כי גפן אמר בשיחות סגורות שפרסום המכתב מקובל על דעתו והוסיף כי “אין בושה בקיום המסורת היהודית”.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות