דרעי כבר הסכים: האם חוק הגיוס יידחה לפחות בכמה חודשים?

בכירים בקואליציה במסר למפלגות החרדיות: לא ניתן להעביר את החוק בקרוב בשל האווירה הציבורית. בש"ס הסכימו, ביהדות התורה ביקשו להתייעץ עם הרבנים • ההתלבטות כרגע היא בין הסרה מוחלטת של נושא הגיוס מסדר היום לבין אישור מתווה הגיוס בקריאה ראשונה בלבד
חרדים 10
ג' אייר התשפ"ג / 24.04.2023 08:29

בכירים בקואליציה טענו בימים האחרונים כי בנוסף לחוק יסוד לימוד התורה, גם את חוק הגיוס לא ניתן יהיה להעביר בתקופה הקרובה. כך פורסם היום (שני) בתוכנית הבוקר הזה בכאן רשת ב. זאת לאור האווירה הציבורית מסביב, ועל כן יהיה צורך לדחות אותו בכמה חודשים לפחות. מסרים ברוח הזו העבירו בכירים בליכוד למפלגות החרדיות.

אמש תוכננה פגישת ראשי מפלגות קואליציה, שם היתה אמורה לעלות ההצעה לדחות את העיסוק בחוק. אך היא בוטלה על רק הפגישה בנושא חאן אל אחמר.

בש”ס ככל הנראה מוכנים לקבל את ההתפתחות הזו, לאור ההבנה שהמצב הפוליטי והציבורי נפיץ. ביהדות התורה לא פסלו את הבקשה על הסף אך הבהירו שיצטרכו להביא את הסוגייה בפני הרבנים להכרעה. ההתלבטות כרגע היא בין הסרה מוחלטת של נושא הגיוס בחודשים הקרובים מסדר היום לבין אישור מתווה הגיוס בקריאה ראשונה בלבד – ואז לא להמשיך לקדם בחודשים הקרובים. אך ברור בקואליציה כמעט לכולם שלא ניתן לאשר את חוק הגיוס בשלוש קריאות בזמן הקרוב.

אתמול פורסם אתמול בכאן רשת ב, בכירים בקואליציה הבהירו למפלגות החרדיות שלא תהיה אפשרות בחודשים הקרובים לחוקק את חוק יסוד לימוד תורה. הבהרה זו הגיעה למרות שעל פי ההסכם הקואליציוני ישנה התחייבות כלפי החרדים לחוקק את חוק יסוד לימוד תורה, עוד לפני אישורו הסופי של תקציב המדינה ולצד חוק הגיוס.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות