“איני מאשר אותה”: סמוטריץ’ נגד תשובת המדינה על ח’אן אל אחמר

מתוקף הסמכות שקיבל בהסכם הקואליציוני, סמוטריץ' קובע כי תשובת המדינה שהועברה לבג''ץ על פינוי מוסכם של המאחז "אינה עולה בקנה אחת עם מדיניותי ועם מדיניות הממשלה כפי שאני מבין אותה"
חרדים 10
ב' אייר התשפ"ג / 23.04.2023 15:10

שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ׳ פנה למזכיר הממשלה יוסי פוקס בדרישה לעצור לאלתר את הגשת תשובת המדינה לבג”ץ בנוגע לסוגיית המאחז הבלתי חוקי חאן אל אחמר.

הוא כתב למזכיר הממשלה כי “להפתעתי הרבה, תוכן תשובת המדינה שהועברה לאישורי אינה עולה בקנה אחד עם מדיניותי ועם מדיניות הממשלה כפי שאני מבין אותה”. הוא ציין כי “סעיף 21.4 לנספח להסכם הקואליציוני קובע כי תשובות המדינה המוגשות לבג”ץ יאושר על ידי השר הנוסף במשרד הביטחון”.

סמוטריץ הוסיף כי “סעיף 14 להסכם שנחתם ביני לבין שר הביטחון יואב גלנט קובע כי גיבוש עמדת הדרג המדיני בהליכים משפטיים ביחס לנושאים שבתחומי האחריות של השר הנוסף – תהיה באחריות השר הנוסף”.

המדינה ביקשה מבג”ץ, בפעם התשיעית, לדחות את ההחלטה בנושא פינוי חאן אל-אחמר, שנמצא מחוץ לקו הירוק. המדינה מבקשת שלא להכריע בסוגיה האם לפנות את היישוב, שבו מתגוררים תושבים בדואים, וזאת בשל לחצים בינלאומיים ורגישות הסוגייה, במקביל למגעים בין הצדדים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות