למדו הלכות שבת, הכינו אדניות – והניחו בבית העלמין הצבאי

חרדים 10
|
ב' אייר התשפ"ג / 23.04.2023 13:09
לעילוי נשמת הנופלים: תלמידים בנוף הגליל הכינו אדניות פרחים במסגרת לימוד מלאכות שבת והניחו אותן בבית הקברות הצבאי

בבית הספר “ארבל” שבנוף הגליל  מתקיים חוג תלמוד תורה לתלמידים המעוניינים להשתתף, יומיים בשבוע בשעות הצהריים במקביל לצהרון. השנה, המדריכים בחרו בלימוד נושא השבת. מעבר לתכנים ולערכי יום השבת וקדושתו, התרכזו בלימוד  ל”ט אבות מלאכה האסורות בשבת.

הלימוד בחוג מועבר בדרך חווייתית ומיוחדת. כל אב מלאכה שנלמד בחוג, תורגם  על ידי התלמידים גם באופן מוחשי באמצעות פעילות יוצרת. כך למשל, לאחר לימוד על מלאכת זורע הם שתלו שתילים, לאחר לימוד על מלאכת קוצר הם מסקו זיתים, לאחר לימוד על מלאכת לש הם לשו בצק והכינו פיתות בטאבון “השיעור נחלק ללימוד פרונטאלי ומעשי בצורה חוויתית, מלמדת ומיוחדת” סיפר המנהל אבידן מעודה.

כשהגיעו התלמידים ללימוד מלאכת בונה,  יזם רכז התכנית, חיים בן שטרית יחד עם הצוות והתלמידים, מיזם מרגש ומיוחד במינו לעילוי נשמת חללי צה”ל לקראת יום הזיכרון.

המדריכים דאגו להביא לילדים קרשים, אותם שייפו התלמידים וחוו בכך את מלאכת “ממחק”. לאחר מכן הם שיררטו בקרשים את המידות הנדרשות לצורך חיתוך הקרשים, ובכך חוו את מלאכת “משרטט”. למלאכת החיתוך המדריכים רתמו את אב הבית של בית הספר, אליהו פז, והוא חתך לתלמידים את הקרשים לפי המידות ששירטטו, התלמידים צבעו את הקרשים והיו מוכנים למלאכת הבנייה.

התלמידים החליטו להמשיך הלאה עם הפעילות המבורכת והקדושה. הם בנו אדניות, מילאו אותן באדמה, שתלו שתילים ובנסיעה מאורגנת נסעו ביום חמישי האחרון לחלקה הצבאית של  בית העלמין יחד עם מספר הורים שנרתמו למצווה.

בבית העלמין הם קראו תהילים, התפללו לזכר הנופלים, ולסיום הניחו את האדניות שטרחו ובנו סמוך לקברי החללים הגיבורים. בכל אדנית נרשמו המילים – “לזכר הגיבור, מילדי תלמוד תורה בי”ס “ארבל”.

חיים, מרכז התלמוד תורה חתם בהתפעלות על היוזמה של התלמידים: “גדול תלמוד שמביא לידי מעשה”.