שר האוצר: היועהמ”שית מנעה מהממשלה להוזיל תרופות

בעוד סוגיית הרפורמה המשפטית בוערת, חשף שר האוצר סמוטריץ עוד זווית בה נתקלה הממשלה מול בלמי היועצת המשפטית לממשלה שמנעה דיון אפשרי על חקיקה שתאפשר הוזלת תרופות • המדובר בתרופות שאושרו במינהלי הבריאות האמריקאי והאירופאי
חרדים 10
ב' אייר התשפ"ג / 23.04.2023 01:32

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ תיאר בכנס “עולם הנדל”ן” כיצד היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה מנעה רפורמה להוזלת מחירי התרופות המיובאות מחו”ל.

כך סיפר סמוטריץ: “אנחנו מביאים בחוק ההסדרים הנוכחי רפורמה בעולמות התקינה באים ואומרים תראו: תקן שמוכר באירופה, בארצות הברית, למה אני צריך להעביר אותו עוד פעם ויה דלרוזה פה שלוש-ארבע-חמש שנים, הון תועפות, עורכי דין, מהנדסים, רשמים ואני לא יודע מה.

מה שמוכר בעולם יהיה מוכר בישראל אלא אם… אנחנו הופכים את המנגנון. הרגולטור פה יוכל תוך 30 יום או משהו כזה לאסור, אבל אם לא – יש לך אוטוסטרדה לייבוא’.

עושים את זה במכשירי חשמל, רצינו לעשות את זה בתרופות, מה שמוכר על ידי ה-FDA או המקבילה שלו באירופה, עם מספר אצווה ותעודה שצריך להביא כדי לוודא שזו אותה תרופה ואותם מרכיבים. אם לא שמשרד הבריאות אומר לך שלא אתה יכול להביא.”…

“זה הגיע ליועצת המשפטית לממשלה והיא אומרת ‘תשמע, במוצרי חשמל אתה יכול, בתרופות אתה לא יכול’. שאלתי אותה למה אני לא יכול?

“בתרופות זה מסוכן”.

“תיראי, אני עורך דין בעוונותיי, תואר ראשון ותואר שני, אני לא מכיר שמסוכן זה מונח משפטי. ניהול סיכונים זה המנדט שלי ואגב זה לא רק שלי, אני שר אוצר מביא את זה לממשלה שתדון ותחליט, ואם היא תחליט שכן היא תביא את זה לכנסת, הכנסת תדון ותחליט שהיא רוצה ניהול סיכונים קצת יותר גמיש, קצת פחות שמרני גם בתרופות.

לא, היא שחקנית וטו. היא לא מאפשרת לי להפיץ את התזכיר ולהתקדם בחקיקה.

אתם מבינים איזו הזיה? יש איזו מדינה בעולם שבה יועץ משפטי אומר לשר אוצר ‘אני לא מרשה לך להביא לדיון בממשלה’, ואני לא מרשה לממשלה להביא לדיון בכנסת מה המדיניות ניהול הסיכונים הנכונה בתחום תרופות במדינת ישראל כדי להוזיל, לפשט, לקצר הליכים לאזרחי מדינת ישראל?”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות