גלנט מבקש מהשרים והח”כים: בלי אמירות פוליטיות בטקסי יום הזיכרון

שר הביטחון פונה לשרים וחברי הכנסת, ברקע השיח סביב האפשרות למחאות פוליטיות באירועי יום הזיכרון: "אל לנו להכניס ביטוי פוליטי לקודש הקודשים שלנו, בתי העלמין הצבאיים"
חרדים 10
כ"ט ניסן התשפ"ג / 20.04.2023 15:42

שר הביטחון יואב גלנט פנה היום (חמישי) לשרים ולחברי הכנסת במכתב רשמי, בו הביע תמיכה בהגעת נציגים פוליטיים לאירועי יום הזיכרון בבתי העלמין הצבאיים, תוך שהוא מבקש מהם לא לנאום על נושאים פוליטיים.

במכתב כתב גלנט ליו”ר הכנסת ולמזכיר הממשלה: “אבקש לפנות באמצעותכם לשרים ולחברי הכנסת, ברוח האחדות, ולבקש מהם לבטא בנאומיהם בטקסים בבתי העלמין מסרים ממלכתיים וציוניים, המדגישים את תקומת מדינת ישראל ומעלים על נס את ערך השותפות והאחדות, לצד הבעת כבוד והוקרה לנופלים ועמידה כתף אל כתף לצד המשפחות השכולות, אשר שילמו את המחיר היקר מכל”.

“יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל הינו מהימים הקדושים והרגישים בשנה. בימים אלה, יותר מתמיד, עלינו להעביר לחברה הישראלית מסר מאחד. בבתי העלמין הצבאיים קבורים חללי מערכות ישראל, מכל חלקי החברה והעם שמסרו נפשם למען המדינה. כולנו ערים לשיח הציבורי בעד ונגד השתתפות נבחרי ציבור בטקסי הזיכרון. נבחרי הציבור, המייצגים את הציבור בכנסת ובממשלה, נבחרים על ידי העם ומהווים סמל. אני סבור שיש חשיבות רבה לנוכחות ממלכתית של נבחרי ציבור בטקסי יום הזיכרון ובבתי העלמין הצבאיים ביום הקדוש הזה”.

הוא ביקש “עם זאת, אל לנו להכניס ביטוי פוליטי לקודש הקודשים שלנו, בתי העלמין הצבאיים. אזכיר בהקשר זה את היוזמה הברוכה של חבר הכנסת חילי טרופר שבמסגרתה חתמו כ-100 חברי כנסת על ההתחייבות שלא לשלב בדבריהם כל אמירה פוליטית”.

יצוין כי כמה מארגוני המחאה הודיעו כי לא יפגינו נגד נציגי הציבור ביום הזיכרון, אך אחרים מתכננים כן למחות נגד שרים וחברי כנסת בבתי העלמין הצבאיים. כך לדוגמה, נערכים למחאה נגד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, בבית העלמין בבאר שבע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות