יאיר לפיד מסביר: מדוע לא אגיע לטקס הדלקת המשואות?

לדברי יו"ר האופוזיציה, "אני לא רוצה לשנוא אף אחד, אני רק לא משתתף בשידורי תעמולה ממשלתיים"
חרדים 10
כ"ט ניסן התשפ"ג / 20.04.2023 10:15

יו”ר האופוזיציה, ח”כ יאיר לפיד, מפרסם היום (חמישי) פוסט בחשבון הפייסבוק שלו, עם הסבר מדוע הודיע אתמול כי לא ישתתף השנה בטקס הדלקת המשואות, ביום העצמאות. יצוין כי גם בשנים קודמות, כולל כאשר היה ראש ממשלה חלופי, הוא לא הגיע לטקס הממלכתי.

הפוסט המלא של לפיד:

“בלב כבד החלטתי לא ללכת השנה לטקס המשואות. מגיע לאביגדור קהלני יותר מאשר מדינה שהיא מסך מפוצל, גם לדיוויד בלאט. מגיעה לכולנו מדינה שביום הולדתה יש בה אהבה והיא תנצח.

אלא שאם זה היה כך, הם היו חוסכים מאתנו את הנאום המוקלט של נתניהו, ואת מדליקת המשואה שהיא חברת מרכז, ואת ההודעה המתגרה של רגב “שזה טקס של הממשלה, לא של הכנסת”. אם הם רוצים שטקס המשואות יהיה של כולם, שלא יהפכו אותו למופע פוליטי.

בשנה שעברה – כשאנחנו הובלנו את הממשלה – נתניהו לא בא לטקס. לא עשינו מזה עניין. אתמול ערוץ 14 פתח את מהדורת החדשות שלו בזה שלא אבוא לטקס. הם היו כל כך נסערים מזה שהצליחו לעבור מהדורה שלמה בלי להזכיר את העובדה שיהונתן גפן נפטר. אולי מפני שמשוררים מתים חשובים להם הרבה פחות משנאה חיה.

אני לא רוצה לשנוא אף אחד, אני רק לא משתתף בשידורי תעמולה ממשלתיים. חתמתי על הקריאה לא לערב את יום השואה ואת יום הזכרון במחאה. אהיה כמו תמיד בבית העלמין הצבאי. השכול הוא המקום שאליו אסור לתת לויכוח הפנימי להכנס. בשנתה ה-75 של המדינה אנחנו נהיה עצובים יחד, רק נשמח לחוד.

אני לא מוותר על עם ישראל. אני לא מוותר על הרעיון המקודש של חיים משותפים וטוב משותף. אלה בדיוק הדברים שאנחנו נלחמים עליהם בחודשים האחרונים.

מה אנחנו חוגגים ביום העצמאות? את ערכי מגילת העצמאות, את הדמוקרטיה הישראלית, את צבא העם, את המדינה היהודית שבה יש מקום לכולם. אין לי עניין לריב עם אף אחד ביום הזה. אני רק מעדיף לחגוג אותו עם מי שמאמין בערכים האלה, לא עם מי שמנסה למחוק אותם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות