חשש לחייו: חיפושים לתוך הלילה אחר צעיר חרדי שנעדר בכינרת

חיפושים נערכים בכנרת אחר צעיר חרדי שנסחף היום בכינרת באזור חוף קורסי • החיפושים מתמקדים בעיקר באזור שבין חוף לבנון לחוף חלוקים - במים, ביבשה ובאוויר • מתחקור ראשוני עולה כי הצעיר קפץ מהקיאק כדי לשחות ונסחף במים כתוצאה מרוח חזקה • שמו לתפילה - בפנים
דוד ליבוביץ
כ"ט ניסן התשפ"ג / 19.04.2023 21:54

חשש לחייו: חיפושים נערכים בכנרת אחר צעיר חרדי שנסחף היום (רביעי) עם קיאק באזור חוף קורסי. כוחות שיטור ימי הוזעקו למקום והחלו בסריקות אחר הצעיר שעקבותיו נעלמו. מסוק הוזנק אף הוא לאזור.

על פי הדיווח, בסביבות השעה 17:00 התקבלה במוקד מד”א – קריאה לעזרה על היעדרותו של צעיר בראשית שנו ה-20 לחייו. מתחקור ראשוני עולה כי הצעיר קפץ מהקיאק כדי לשחות ונסחף במים כתוצאה מרוח חזקה שהחלה לנשב במקום.

החיפושים מתמקדים בעיקר באזור שבין חוף לבנון לחוף חלוקים – במים, ביבשה ובאוויר. גם שוטרי משמר הגבול, מתנדבים ויחידת חילוץ גולן הגיעו למקום לסייע באיתור הנעדר.

ממפקד תחנת משטרת טבריה יגאל בן לולו נמסר כי, “לקראת השעה 16:50 קיבלנו דיווח על אזרח שנכנס עם קייאק לתוך המים בטווח ה-300 מטר וקפץ למים ללא חגורת הצלה. מאז לא הצלחנו לאתר אותו”.

מדוברות המשטרה נמסר: “משטרת ישראל בכוחות מתוגברים ממשיכה את החיפושים אחר הנעדר בכנרת. כוחות המשטרה בשילוב סירות של השיטור הימי, אופנועי ים ומסוק של היחידה האווירית במשטרת ישראל מרכזים מאמץ באוויר בים וביבשה לאיתור הנעדר”.

בני משפחתו של הנעדר מבקשת מהציבור להתפלל לשלומו של ישראל בן רחל.

מחדר הבקרה של איגוד ערים כינרת נמסר בחופים המערביים מנשבות רוחות חזקות – והנופשים מתבקשים לא להיכנס למים ולהזהר מחפצים מעופפים. עם זאת, כמה בני נוער לא נשמעים לכריזות ורוחצים בחופים על גבי אביזרי ציפה – תוך סיכון לחייהם.

המשטרה ביקשה להזכיר את כללי הבטיחות לרוחצים בים:

– לעוסקים בספורט ימי (סירות, אופנועים, גלשנים מצנחים וכו’), במשך הפעילות יש להיות חגורים בחגורת הצלה ולהצטייד בטלפון נייד.

– יש להיכנס למים רק בחופים המוכרזים בהם יש שירותי הצלה בשעות הפעילות.

–  אין להיכנס לעומק הכנרת עקב סכנת היסחפות.

– אין להיכנס למים על גבי אבובים או מזרני ים עקב סכנת היסחפות.

– ככלל, רצוי לא להיכנס למים לבד, בדגש לילדים קטנים, אלא בלוויית אדם נוסף מבוגר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות