מבקר הליכוד גלילי מאיים: אדרוש הטלת סנקציות כנגד נתניהו וגלנט

מבקר הליכוד עו"ד שי גלילי טוען שהדחת יו"ר ועד עובדי רשות התעופה אינה מתקבלת על הדעת וקורא לבטלה • בהמשך איים כי ידרוש הטלת סנקציות כנגד ראה"מ ושר הביטחון • הליכוד: "הוא יכול להחליט רק אם הוא שותה תה או קפה בבוקר"
דוד ליבוביץ
כ"ח ניסן התשפ"ג / 19.04.2023 20:55

שמח בליכוד: מבקר הליכוד, עו”ד שי גלילי, פרסם היום (רביעי) חוות דעת ולפיה הדחת יו”ר ועד העובדים של רשות שדות התעופה פנחס עידן, משורות המפלגה בשל התנגדותו לקידום המהפכה המשפטית – אינה מתקבלת על הדעת.

לטענתו של גלילי, גם שר הביטחון גלנט קרא לעצירת החקיקה, וגם רה”מ בנימין נתניהו הודיע על השהייתה.

בחוות דעת ששלח למנכ”ל המפלגה, צורי סיסו, כתב המבקר גלילי: “אין זה מתקבל על הדעת כי מוסדות המפלגה יעמידו חבר מפלגה בסכנת הרחקה משורותיה עקב מעשה שתרם כביכול לעצירת הרפורמה ותוך סיוע למפלגות מתחרות, תוך התעלמות מוחלטת ממעשים קשים עוד יותר של חברי מפלגה נוספים”.

“התוודעתי על כך שהיו עוד חברי מפלגה אשר התבטאו בפומבי על הצורך ‘לעצור”‘ את הליכי חקיקת הרפורמה”, אמר גלילי. “ואף אחד מחברי המפלגה, שר הביטחון גלנט נשא נאום מפורש שהכליל דרישה לעצירת החקיקה. נאום שהחל שרשרת פעולות שהסתיימה בהפגנות אגרסיביות ובעצירת החקיקה דה- פקטו על ידי יו”ר המפלגה (נתניהו). וכל זאת, בניגוד להחלטות הסיעה”.

“התקשיתי למצוא כל שוני בין מעשיו של עידן לבין מעשיהם של חלק מחברי הכנסת של המפלגה שהתבטאו בדרישה לעצירת הליכי החקיקה בניגוד לעמדת הסיעה”, כתב והדגיש: “השוני היחידי שמצאתי הוא שמעשיו של ח”כ יואב גלנט, היו על פניו דומיננטים וחמורים יותר, בהיותו דמות ציבורית בכירה, ומעצם כך שנאומו הוא זה שהביא דה- פקטו לעצירת הליכי החקיקה”.

בהמשך חוות הדעת נוקט גלילי באיום מפורש: “במידה ומוסדות המפלגה ינקטו בהשתת סנקציות משפטיות לחובתו של מר עידן, בכוונתי בה בעת, להגיש עתירה מיוזמת המוסד לביקורת בפני בית הדין הפנימי של המפלגה, בדרישה להשתת אותן סנקציות ממש גם כלפי ח”כ יואב גלנט וגם כלפי יו”ר המפלגה”.

מפלגת הליכוד מסרה בתגובה: “לשי גלילי אין שום סמכות לגבי החלטות שנידונות בבית הדין של הליכוד. הוא יכול להחליט רק אם הוא שותה תה או קפה בבוקר. לאחר שהתמודד בפריימריז לליכוד, שי גלילי נמצא בניגוד עניינים מובהק ולכן הוא אינו יכול לכהן יותר בתפקידו”.

כזכור, סביב עוצר ההמראות בנתב”ג אותו הוביל יו”ר ועד עובדי רשות שדות התעופה וחבר הליכוד פנחס עידן התחוללה סערה, כאשר זה טען באופן רשמי שעוצר ההמראות היה מתואם עם רה”מ נתניהו.

בכתב התגובה לבקשה להדיחו ממפלגת הליכוד, עידן פירט מה התרחש מאחורי הקלעים, וטען: “יו”ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אמר לי שהשביתה מתואמת עם לשכת נתניהו ושהיא תהיה קצרה”. בהמשך התצהיר שהגיש, הוסיף עידן שאם מדיחים אותו מהליכוד יש להדיח גם את נתניהו ואת שר הביטחון יואב גלנט על כך שפעלו בניגוד להחלטת הסיעה להצביע בעד הרפורמה, והובילו לעצירת החקיקה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות