נפל את תוך מכתש של הר געש בעומק 300 מטרים; זה נגמר בנס

פיליפ קרול בן ה-23 נפל לתוך הר הגעש וזוב שעומקו מגיע עד 300 מטרים כאשר ניסה לצלם את עצמו • בדרך נס הצליח הצעיר לעצור את הנפילה ונפצע באורח קל • משם הועבר למעצר כשהתברר שטיפס במסלול אסור
דוד ליבוביץ
כ"ח ניסן התשפ"ג / 19.04.2023 19:47

נס בהר הגעש: צעיר בן 23 ממרילנד נפל אל לועו של הר הגעש ‘וזוב’ שבאיטליה המשתפל לעומק של 300 מטרים. אלא שאז, בדרך נס הצליח לבלום את נפילתו לאחר מטרים ספורים ונפצע פצעים קלים בלבד.

על פי האירוע שדווח באתר mako פיליפ קרול בן ה-23 נפל לתוך ההר בעת שצילם את עצמו.

“התייר ומשפחתו עלו דרך מסלול שהגישה אליו אסורה ויש שילוט שמסביר זאת”, אמר פאולו קאפלי, מנהל האתר. הם הגיעו לפסגה וקרול עצר לצלם סלפי אך הטלפון שלו נפל והוא ניסה לתפוס אותו”. למזלו הוא הצליח לעצור את הנפילה אחרי מטרים ספורים: “הוא בר מזל, הוא היה צונח לעומק של 300 מטרים לתוך המכתש”.

צוות ההדרכה שהיה בצד שהשני של ההר הבחינו בנפילה ורצו לעברו. הם משכו אתו למעלה באמצעות חבל ארוך. למרבה המזל האמריקני נפצע קל וסובל מחתכים בידיו ובגבו ולא נזקק לפינוי לבית החולים. אבל כאן לא מסתיימות הצרות שלו: הוא נעצר על ידי המשטרה המקומית בגלל שחצה במסלול האסור.

וזוב הוא הר געש ממזרח לנאפולי ואחד משלושת הרי הגעש הפעילים באיטליה  והמסוכנים ביותר בעולם. התפרצות ההר בשנת 79 לספירה החריבה את הערים פומפיי והרקולנאום. זאת הייתה ההתפרצות המתועדת הראשונה בהיסטוריה. הר הגעש התפרץ פעמים רבות ונחשב לאחד מהרי הגעש הפעילים ביותר שיש. במקרה של התפרצות נמצאים כשלושה מיליון איש בטווח הסכנה.

שלוש מתוך חמש ההתפרצויות הגדולות ביתר בהיסטוריה באירופה היו של וזוב. אחת ההתפרצויות קטלנית ביותר – אחרי ההתפרצות שהחריבה את פומפיי – התרחשה באפריל 1906 בה נהרגו 100 בני אדם, האחרונה התרחשה בשנת 1944 בזמן מלחמת העולם השנייה במהלכה נהרסו שלושה כפרים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות