גנץ בעקיצה ללפיד? “קדושתם של הימים האלו גדולה מהפוליטיקה”

לאחר שיו"ר האופוזיציה הצהיר כי לא יגיע לטקס הדלקת המשואות אמר יו"ר המחנה הממלכתי כי, "קדושתם של הימים האלו גדולה עשרות מונים מהפוליטיקה" • ביחס לפולומס הגעת הפוליטיקאים לבתי העלמין ביקש גנץ: "אל תהפכו את בתי הקברות הצבאיים – לשטחי מריבה ומדון"
דוד ליבוביץ
כ"ח ניסן התשפ"ג / 19.04.2023 18:50

יו”ר המחנה המממלכתי בני גנץ קרא היום שלא לפגוע ביום הזיכרון וביום העצמאות: “קדושתם של הימים האלו גדולה עשרות מונים מהפוליטיקה. אני מבקש לקרוא לכל אזרחי ישראל, מימין ומשמאל, מכל העמדות, המגזרים והאזורים – ביום הזיכרון נעצור הכל”.

דבריו של גנץ מתפרשים כתגובת נגד להצהרתו של יו”ר האופוזיציה יאיר לפיד שאמר כי לא יכבד בנוכחותו את טקס הדלקת המשואות: “כסאי בטקס יישאר ריק. בשלושת החודשים האחרונים קרעתם את החברה הישראלית, ושום מופע זיקוקים מזויף לא יכסה על זה”.

את דבריו אמר גנץ בפתח ישיבת סיעתו והוסיף ביחס לפולמוס סביב הגעתם של הפוליטיקאים אל בית העלמין ביום הזיכרון, “נכבד את מי שבזכותם אנו נמצאים פה היום. ונחבק את המשפחות השכולות. אני קורא לכל עם ישראל – אל תהפכו את בתי הקברות הצבאיים – לשטחי מריבה ומדון.

“כולנו צריכים להיכנס לבית העלמין לטקסי יום הזיכרון עם הכאב והיגון האישי והלאומי, ולהשאיר את הוויכוח הציבורי ליום אחד בחוץ”.

לפיד לעומת זאת הדגיש כי, “מדובר בהחלטה של המשפחות השכולות ועלינו לכבדה”.

בהקשר לשיחות הנערכות בבית הנשיא סביב הרפורמה המשפטית אמר יו”ר המחנה הממלכתי: “אנחנו מחויבים לשבת בחדר עד שיצא עשן לבן, אך לעולם לא נניף דגל לבן על הדמוקרטיה. המשימה שלנו והחובה שלנו, היא לצאת מהתהליך הזה מאוחדים יותר ועם דמוקרטיה חזקה יותר. נעשה הכל כדי לעמוד בה ולהגיע להסכמות רחבות. נהיה מוכנים ופתוחים לכל פתרון שעומד בעקרונותינו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות