רגב נשאלה למה אין חרדי ברשימה וענתה: היה את יהודה משי זהב

השרה האחראית הבהירה כי "אין כוונה לשדר הקלטה, היא נועדה לכיבוי בתקלות קיצון כפי שקיים בכל האירועים הגדולים בעולם", וקראה ליאיר לפיד להגיע לטקס, אך הוא הודיע כי יחרים את טקס הדלקת המשואות: "קרעתם את החברה הישראלית ושום מופע זיקוקים מזוייף לא יכסה על זה", מסר
חרדים 10
כ"ח ניסן התשפ"ג / 19.04.2023 14:29

שרת התחבורה מירי רגב, האחראית על טקסט המשואות, הזהירה היום (שני) כי לא תקבל כל פרובוקציה בטקס בערב יום העצמאות. “אומר כאן מראש, אני לא מתכוונת להכיל שום דבר שהוא בניגוד לחוק. יש חוק במדינת ישראל. מי שיתפרע, מי שבא להפריע, מי שבא לפגוע לא יהיה. לא נאפשר את זה”.

“אני יודעת שיש מחלוקות, ביקורות, מבקשת מכולם לשים את הכול בצד לשלושה ימים במדינת ישראל”, אמרה שרת התחבורה. “בטקס העצמאות נשים בצד את כל הוויכוחים בינינו ונתאחד סביב המדינה הנפלאה שלנו. אפשר לשים את הוויכוחים בצד ולבוא ולהצדיע למדינת ישראל על הישגים הנפלאים שלנו”.

היא הגיבה לדברי יאיר לפיד הבוקר, ואמרה: “יאיר לפיד לצערי מנותק ממה שקורה. הוא משקר ולא מכיר את העובדות, במשך 20 שנה הטקס מוקלט החל מהחזרה הגנרלית. גם בשנה שעברה בתקופתם הטקס היה מוקלט. אין כוונה לשדר הקלטה, היא נועדה לכיבוי בתקלות קיצון כפי שקיים בכל האירועים הגדולים בעולם. יאיר לפיד במקום שיאחד, יחבק ויביא לחיבור בעם הוא בוחר לפלג, לשקר ולהסית וחבל, ועדיין אני מושיטה אליו את ידי ומזמינה אותו לחגוג איתנו ועם כל עם ישראל בארץ ובעולם את אירועי ה-75 למדינת ישראל”.

אך לפיד בתגובה מסר כי הוא מחרים השנה את הטקס הממלכתי של יום העצמאות: “השרה רגב, הכסא שלי בטקס המשואות, ישאר ריק כי לא השארתם לי ברירה. אני אוהב את מדינת ישראל אהבת נפש, אבל בשלושה חודשים קרעתם את החברה הישראלית ושום מופע זיקוקים מזוייף לא יכסה על זה. אם אחדות ישראל היתה כ״כ חשובה לכם לא הייתם מפרקים את הדמוקרטיה שלנו והייתם הולכים לעבוד בשביל אזרחי ישראל”.

שר התרבות מיקי זוהר הגיב כי “החלטת לפיד שלא להגיע לטקס המשואות מעמיקה את הקרע ומביאה לעוד שנאת אחים מיותרת. העובדה שהוא יורד בסקרים היא נקודת אור שמראה שלכולנו שדרכו הלא אחראית אינה מקובלת על רבים מאזרחי ישראל. בימים הלא פשוטים שלנו כעם, כל מי שרואה את עצמו כמנהיג, חייב לפעול לאחדות ולהפסקת השנאה בנינו”.

במהלך מסיבת העיתונאים נשאלה מירי רגב מדוע אין חרדים ברשימת מדליקי המשואות, והיא ענתה כי הייתה אישה חרדית שהמליצו עליה והיא נבחרה – אך בחרה שלא להגיע: “הייתה פנייה אחת, מישהי הומלצה על ידי הוועדה, אך היא החליטה שלא”. היא הוסיפה כי בשנים קודמות היו חרדים שהעלו משואות, כמו יהודה משי זהב.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הדלקת משואה
    19/04/2023 18:05
    יצחק
  1. מי שבאמת חרדי חרד לדבר ה׳! אז להדליק משואה זה הפך הכבוד

  2. גועל נפש בושה והסתה
    19/04/2023 19:01
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. אתם בחרתם בו בלי לבדוק מי האיש. חסר חרדים שעושים למען הכלל והם אנשים טובים??

  4. הכותרת לא נכונה
    19/04/2023 22:11
    נועה
  5. תשובת השרה היתה שהיתה רק פנייה אחת!! והם פנו אליה והיא סירבה. אז אנחנו אשמים שלא המלצנו על יזמים מהמגזר שלנו. דוקא ככאלה שמייצגים מיעוט היה להם סיכוי טוב.

  6. כותרת מטעה
    20/04/2023 06:41
    יניב
  7. מהכותרת הובן שמירי רגב עקצה את השואלים