שכם: נעצר המחבל שירה בחסידים; ג’נין: נעצרו מתכנני פיגועים

תוך פחות מ-24 שעות; נעצר המחבל שביצע את פיגוע הירי בירושלים; המחבל הקטין נעצר בשכם וקשר את עצמו לפיגוע • לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו אתמול שלושה פעילי טרור במחנה הפליטים ג'נין החשודים בקידום פעילות טרור משמעותית, בין היתר בביצוע פיגועי ירי ופיגועי מטען
חיים טוויל
כ"ח ניסן התשפ"ג / 19.04.2023 08:30

הותר לפרסום הבוקר (רביעי) כי בפעילות משותפת, לוחמי ימ”מ וצה”ל בהכוונה מודיעינית של השב”כ, פעלו הלילה בעיר שכם שבחטיבת שומרון, ועצרו תוך מספר דקות את החשוד בביצוע פיגוע הירי אתמול בו נפצעו שני אזרחים ישראליים.

בהודעה משותפת לכוחות הביטחון הישראליים נמסר כי המחבל קשר את עצמו לאירוע כבר בתחקור הראשוני, וכי ב”ה אין נפגעים לכוחותינו. החשוד, קטין ותושב הכפר עסכר שבשכם, הועבר לחקירת שב”כ.

המפכ”ל קובי שבתאי שיבח את פעילות לוחמי הימ”מ: “הפעילות המהירה כבר בזירה תוך שילוב הזרועות שמוכח פעם אחר פעם כמנצח בין משטרת ישראל משמר הגבול שרות הבטחון הכללי וצה״ל הוביל למעצר מהיר של המחבל שביצע את אתמול את פיגוע הירי בשכונת שמעון הצדיק בירושלים. מהרגע הראשון שכוחות המשטרה ממחוז ירושלים ולוחמי משמר הגבול הוקפצו לזירת הפיגוע הפעלנו כוחות רבים ויחד עם מודיעין מדוייק הצלחנו לשים את היד על המחבל”.

“יידע כל מחבל כי ידה הארוכה של מערכת הבטחון תגיע לכל מקום שאליו הוא יימלט ולכל מקום בו הסתתר. אני רוצה בהזדמנות הזו לציין לשבח את כוחות המשטרה ומשמר הגבול בירושלים שסיכלו בתקופת רמדאן 8 פיגועי טרור. המלחמה בטרור היא יום יומית וחוצה מחוזות ואנחנו כמשטרה עושים ונעשה הכל כדי לסכל כל התארגנות טרור וכל כוונה לפגוע באזרחים ובכוחות הבטחון. כעת אנחנו יחד עם שב״כ וצה״ל ממוקדים בלכידת המחבלים שביצעו את הפיגוע שבו נרצחו לוסי רינה ומאיה די ז״ל מהיישוב אפרת, וכמו שהבטחתי אתמול לאבי המשפחה לא נעצום עיין עד לכידת המחבלים”.

במקביל, דובר צה”ל מעדכן הבוקר פרטים חדשים מהפעילות שנערכה אתמול בשעות היום בג’נין, למעצר מבוקשים. בהודעת דו”צ נמסר כי בפעילות משותפת של לוחמי יחידת דובדבן, סיירת צנחנים, שב”כ ומג”ב, נעצרו אתמול בשיתוף פעולה מודיעיני מדויק של שב”כ וצה”ל, שלושה פעילי טרור.

המבוקשים שנעצרו הם עא כרים עלא אדין אברהים אחמד, אחמד מחמד אחמד ג’רדאת ואמג’ד מחמד אחמד ג’רדאת, במחנה הפליטים ג׳נין שבמרחב חטיבת מנשה. כמו כן, הוחרם רכבו של אחד המבוקשים.

הפעילים היו מעורבים בעת האחרונה בפעילות טרור ענפה ונרחבת. הפעילים עסקו בפיגועי ירי, מטענים וקידום פיגועים נוספים. במהלך הפעילות, חמושים ירו והשליכו מטענים לעבר הכוחות שהגיבו בירי, מוכרת טענה על פלסטינים שנפצעו מירי. בנוסף התקיימו הפרות סדר במרחב.

המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת שב”כ, ודובר צה”ל מעדכן כי ב”ה אין נפגעים לכוחותינו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות