השר גולדקנופף: “מחובתנו לשמור על הקשישים ולדאוג כי יחיו בכבוד הראוי”

שר הבינוי והשיכון השתתף בטקס יום השואה יחד עם דיירי בית גיל הזהב "שקד" של עמיגור: "עלינו כחברה להתאחד ולזכור את עברנו"
חרדים 10
כ"ח ניסן התשפ"ג / 19.04.2023 02:28

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, יו״ר הסוכנות היהודית האלוף (במיל׳) דורון אלמוג, יו”ר עמיגור, חברת הבת של הסוכנות היהודית, משה עשירי, וניצול השואה נתן גולדמן הניחו היום (שלישי) זרים לזכר נרצחי השואה בבית גיל הזהב ״שקד״ בכפר סבא.

השר גולדקנופף, יו”ר הסוכנות היהודית ויו”ר עמיגור הדליקו נרות זיכרון לזכר הנרצחים.

לאחר מכן השתתפו בטקס לזכר נרצחי השואה יחד עם דיירי בית גיל הזהב “שקד” של עמיגור באנדרטה לזכרו של אלכסנדר (סאשה) פצ’רסקי שהיה קצין בצבא האדום ומנהיג המרד במחנה ההשמדה סוביבור.

השר קרא פרקי תהילים ואמר קדיש לזכר ששת מליוני הקדושים שנהרגו על קידוש השם, יחד עם יו”ר הסוכנות היהודית ויו”ר עמיגור.

לאחר הטקס ביקרו השר, יו”ר הסוכנות ויו”ר עמיגור בביתם של ניצולי השואה, נתן וג’ולייט גולדמן. נתן שיתף את הנוכחים בסיפורו האישי.

נתן, שגדל באנטוורפן שבבלגיה הצליח להימלט ממחנה הריכוז בו שהתה אימו, בסיוע שכנה גויה, שהצליחה לשכנע את הנאצים כי זהו בנה, וכך הצליח להשאר בחיים. במהלך המלחמה הסתתר גודלמן במנזר בלג.

לאחר המלחמה הצליח גולדמן להתאחד עם סבו וסבתו, ונישא לג’וליט. השניים הקימו בישראל משפחה ופועלים למען זיכרון השואה.

השר גולדקנופף: “סיפורו של גולדמן הנו סיפור העם היהודי. גם לאחר שנרדף ומשפחתו נרצחה, הגיע גולדמן לישראל ובנה משפחה ובית. עלינו כחברה להתאחד ולזכור את עברנו. מחובתנו כחברה לשמור על הקשישים ולדאוג כי יחיו בכבוד הראוי להם”.

יו”ר הסוכנות היהודית האלוף (במיל’) דורון אלמוג: “סיפורם המרגש של ניצולי השואה – נתן וג׳ולייט גולדמן, הוא סיפור מלא בהשראה, אהבה ואמונה. אהבת אדם שהעניקה לנתן כוחות עצומים לשרוד את מוראות המלחמה ואהבה הגדולה בינו לג׳ולייט, שיחד הקימו משפחה לתפארת – היא הניצחון האמיתי. תמונות ילדיהם ונכדיהם שתלויות על הקיר הן התזכורת לנצחון הרוח, לניצחון העם היהודי על גרמניה הנאצית. אני מודה לשר הבינוי והשיכון, חבר הכנסת יצחק גולדקנופף על הביקור, למשה עשירי יו״ר עמיגור ולארז שני מנכ״ל עמיגור על המפגש המרגש והעשייה המבורכת”.

יו”ר עמיגור, משה עשירי: “אנו מודים לשר גולדקנופף וליו”ר הסוכנות היהודית האלוף (במיל’) דורון אלמוג אשר כיבדו את הדיירים ואותנו בנוכחותם. המפגש עם הדיירים וקריאת הקדיש לזכר הנרצחים, יחד עם הקריאה לאחדות בעם ריגשה את כולנו. עמיגור רואה זכות וחובה מוסרית להמשיך ולדאוג לרווחת ניצולי השואה ב- 55 בתי גיל הזהב שהחברה מנהלת ברחבי הארץ. בעזרת ממשלת ישראל והסוכנות היהודית נמשיך לבנות פתרונות דיור נוספים למתן  מענה וקורת גג לקשישים הזקוקים לכך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות